Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Droga Ekspresowa S11

Droga Ekspresowa S11 2007/12/02 21:17 #17762

Trwa sporna dyskusja, którędy ma przebiegać przyszła droga ekspresowa S-11

SPOTKANIE W SPRAWIE DROGI S 11
O planowanym przebiegu drogi ekspresowej S11 rozmawiali 28 listopada w Starostwie Powiatowym członkowie Stowarzyszenia Gmin, Powiatów i Województw „Droga S 11”, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wójtowie i burmistrzowie gmin naszego powiatu. Koncepcja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dotycząca przebiegu drogi S 11 przez powiat tarnogórski różni się od propozycji władz Powiatu Tarnogórskiego oraz miasta Tarnowskie Góry.

Według planów GDDKiA droga S11 poprowadzona ma być od węzła autostrady A1 w Pyrzowicach wzdłuż granicy pomiędzy Gminą Świerklaniec i Miasteczkiem Śląskim. Na wysokości jeziora Chechło-Nakło droga ekspresowa S11 przeciąć ma się z drogą wojewódzką W 908 biegnącą jako przedłużenie obwodnicy Tarnowskich Gór w kierunku Miasteczka Śl., a dalej Kalet i Częstochowy. Następnie biegnąc w kierunku zachodnim droga S11 przybliżyć ma się do północnej części Tarnowskich Gór. Biegnąca na północ od zbiornika wodnego droga S11 przeciąć ma węzeł kolejowy na zasadzie wiaduktu, bądź tunelu. Na dalszym przebiegu droga S11 pobiegnie pomiędzy Strzybnicą i Pniowcem na terenie Tarnowskich Gór, a następnie łagodnym łukiem przebiegającym na północny-zachód od miejscowości Boruszowice i Nowa Wieś Tworoska w Gminie Tworóg wejść ma w ślad istniejącej drogi krajowej K11.
Proponowany przez GDDKiA przebieg drogi S11 nie posiada bezpośredniego połączenia z autostradą A4 w Katowicach przez Piekary Śląskie i Bytom. Rodzi się więc pytanie o skomunikowanie drogi S11 z tymi gminami i z pozostałymi terenami położonymi na południe od jej przebiegu. – Z Bytomia do Tarnowskich Gór prowadzi jedynie dwupasmowa jezdnia a przejazd tego docinka zajmuje od 30 do 40 minut – zwracał uwagę starosta Józef Korpak.
Koncepcja powiatu jest więc odmienna od przedstawionej przez Biuro Studiów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie propozycji przebiegu drogi ekspresowej S11 na odcinku od węzła z drogą krajową nr 11 w Tworogu do węzła z autostradą A1 w Pyrzowicach. Po przeprowadzeniu konsultacji społecznych, Rada Powiatu w Tarnowskich Górach pod koniec sierpnia br. opowiedziała się za alternatywną koncepcją przebiegu S 11.
Powiat Tarnogórski proponuje przebieg drogi ekspresowej S11 od Tworoga przez Tarnowskie Góry i dalej na południe przez Radzionków i Piekary Śląskie do węzła z autostradą A1. Na odcinku proponowanego przebiegu od węzła na granicy miejscowości Orzech i Radzionków do węzła z autostradą A1 możliwe są dwa warianty przebiegu, tj. w śladzie drogi wojewódzkiej nr 911 lub obok drogi wojewódzkiej. Decyzję w tej sprawie pozostawia się władzom Miasta Radzionków i Piekary Śląskie. Dla odpowiedniego skomunikowania z Międzynarodowym Portem Lotniczym Powiat Tarnogórski proponuje przebieg drogi ekspresowej S1 od węzła z autostradą A1 w Pyrzowicach przez Ożarowice, Miasteczko Śląskie, Świerklaniec do węzła z drogą ekspresową S11 w Tarnowskich Górach.


Proponowany przez Powiat Tarnogórski przebieg drogi ekspresowej S11 jest zgodny z przyjętym przez Radę Miasta w Tarnowskich Górach. Przebieg ten stanowi rozwiązanie dla przewidywanego zwiększonego ruchu samochodowego od strony Aglomeracji Górnośląskiej w kierunku Tarnowskich Gór, tj. od węzła autostrady A1 z drogą wojewódzką nr 911 oraz drogi krajowej nr 79, która ma być w najbliższym czasie gruntownie przebudowana i zmodernizowana. Ruch ten obejmował będzie zarówno pojazdy wjeżdżające na tę trasę z przebudowanej DK 79 i z węzła autostrady w kierunku Lublińca i Częstochowy, jak również jadące od strony tych miast. Parametry i stan techniczny odcinka drogi wojewódzkiej DW 911 aktualnie nie przystają do wzmożonego ruchu tranzytowego, jaki będzie się tam odbywał w przyszłości. Obejmuje on jeden wąski i kręty pas, na odcinku przy obrzeżach Piekar Śląskich w dużej mierze nieoświetlony, dalej przebiegający przez sam środek miejscowości Orzech i kończący się niewielkim rondem, niedostosowanym do obsługiwania wzmożonego ruchu.

Powyższe połączenie według starosty Józefa Korpaka w znacznym stopniu poprawi komunikację Aglomeracji Górnośląskiej z obszarem Województwa Wielkopolskiego i wybrzeżem. Zapobiegnie również odizolowaniu powiatu tarnogórskiego od centrum aglomeracji.– Zależy nam na dobrym skomunikowaniu powiatu tarnogórskiego z centrum aglomeracji. Może się to stać wyłącznie przy wersji stworzenia węzła w Szarleju – tłumaczył starosta.


Dr. inż. Tadeusz Kopta z Biura Studiów Sieci Drogowej Generalnej Dyrekcji Dróg Państwowych Oddział Południe zwracał uwagę na to, iż na drogi należy patrzeć w kontekście sieciowym. Mówił również, że na kierunku proponowanym przez powiat nie uda się uzyskać parametrów drogi ekspresowej, a jedynie może to być droga krajowa klasy GP (trasa głównego ruchu przyspieszona). Proponowany przez starostę przebieg drogi S 11 rodzi również według dr Kopty różnorakie problemy. Chodzi tu o brak zgody PKP na przebieg drogi przez torowiska, brak zgody Generalnej Dyrekcji Lasów Państwowych na poprowadzenie S 11 przez tereny leśne oraz problemy z przebiegiem trasy na terenach skażonych przez Zakłady Chemiczne.
Z kolei proponowany przez GDDKiA przebieg S 11 został oprotestowany przez mieszkańców Strzybnicy.



aA jak wy myślicie, ja osobiscie opowiadałbym sie za wriantem;Bytom, Piekary, Radzionków, TG.W innym wypadku jesteśmy odcieci od świata, jęsli chodzi o ruch w kierunku Poznania, TG.
W powyższym artykule jest mapa i proponowane opcje przebiegu tej drogi.
Link- http://www.powiat.tarnogorski.pl/index. ... &Itemid=36

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2007/12/03 09:30 #17763

Wersja z węzłem na Szarleju jak dla mnie superancka. Zawsze trzeba pamiętać że dobra komunikacja to podstawa rozwoju miasta. Nie dziwie się TG które jakby nie patrzeć mają dość słabe drogi łączące TG z Katowicami. Oczywiście Bytom też dużo zyska na tym połączeniu. Nie zapominajmy ze Szarlej jak i większość dzielnic są historyczne związane z Bytomiem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2007/12/03 10:51 #17768

Pierwotna wersja nowej jedenastki miała przebiegac od strony zachodnej Bytomia, teraz jednak ta opcja przez Piekary jest bardziej alternatywna z uwagi na nowy przebieg DK 79.
Choć przydała by się jakas nowa trasa wyprowadzająca ruch od zachodnich dzielnic Bytomia w kierunku Poznania i Tarnowskich Gór.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/04 19:27 #24344

A o S11 dawno nie słychać :(

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/04 20:11 #24345

igor napisał: A o S11 dawno nie słychać :(

Bo S11 nie będzie przebiegać przez Bytom. Jej ślad skończy się w Pyrzowicach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/04 21:52 #24348

Jeszcze nie wiadomo do końca ,gdzie się skończy S11 ,wariantów jest kilka ,powiat TG forsuje przebieg tej trasy nie na Pyrzowice ,ale do wezła A1 w Piekarach .
A głowny nurt samochodowy z Katowic w kierunku na Poznań, miałby przebiegac nie ul. Strzelców B , ale trasa JP i S11 ,która biegłaby w śladzie, bądż równolegle do DW911 skręcając przed Orzechem na północny zachód ,aż do obwodnicy TG.

No chyba ,że macie jakieś świeższe informacje ,

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/04 22:31 #24350

Planów jest wiele, ale z tego, co mi wiadomo, to GDDKiA nie zgodziła się na puszczenie trasy śladem proponowanym przez Chorzów i w dalszym ciągu aktualny pozostaje dotychczasowy przebieg S11. Oczywiście wolałbym, aby Bytom leżał przy tej drodze, ale wydaje mi się to mało realne na dzień dzisiejszy...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/04 22:36 #24351

To prawda. Dla nas nawet lepiej gdyby S 11 prowadziła by do węzła DK 94 /S 79 własnie w Bytomiu, bo taka opcja też była brana pod uwagę, ale chodziło o to aby wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum konurbacji. A przeciez ta droga także dla miast zrzeszonych w przyszłej Silesi była by bardzo potrzebna.

Poniżej zamieszczam przebieg S 11 i ewentualny łącznik, o którym kolega wspomniał wcześniej.






Ja bym chciał, by wzięto pod uwagę tę pierwsza wersję :)
Na większej mapie lepiej widać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/04 22:54 #24353

Faktem jest ,że na spotkaniu ,które odbyło się ponad rok temu w Tarnowskich Górach ,przedstawiciel GDDKiA byl sceptyczny co to planów przebiegu S11 w kierunku na Piekary , co nie oznacza ,że pod wpływem tutejszych parlamentarzystów i samorzadowców, którzy z tego co słyszałem mocno lobbują za tym pomysłem,GDDKiA nie zmieni zdania.

oto link z przebiegiem S11 proponowanym przez Starostę tarnogorskiego
http://www.tarnowskiegory.pl/obrazki/droga-warianty.gif
Proponowany przebieg S11 przez starostwo to wariant NR7 oznaczony na Żółto

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/04 23:32 #24354

W wariancie proponowanym przez starostę S11 przebiega z dala od lotniska, a z tego co wiem ta trasa ma być jednym z głównych dojazdów do portu. Nie dziwię się więc, że GDDKiA jest niechętna temu rozwiązaniu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/05 00:17 #24355

MephiR napisał: W wariancie proponowanym przez starostę S11 przebiega z dala od lotniska, a z tego co wiem ta trasa ma być jednym z głównych dojazdów do portu. Nie dziwię się więc, że GDDKiA jest niechętna temu rozwiązaniu.

A Autostrada A1 nie ma czasem biec w stronę lotniska ? :/ Poza tym głównym dojazdem do lotniska jest istniejący już fragment S1. W planach widać że ma być węzeł autostradowy w Pyrzowicach łączący właśnie S1 z A1
Moim zdaniem nie ma co się dziwić TG. Porównaj sobie ilość osób w skali miesiąca podróżujących na lotnisko a ilość osób pokonujących trasę TG - Katowice. DW 911 wymaga przebudowy i wreszcie ominięcia Orzecha
Edit:
Zauważyłem ta mapkę i widoczne jest to na tej mapce u góry. Naprawdę nie wydaje mi się aby dojazd do lotniska jest potrzebny ze wszystkich stron świata drogami szybkiego ruchu. Tutaj moim zdaniem wystarczyłoby rozbudowanie DK 78

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/05 00:43 #24357

A1 będzie biec obok lotniska .
S11 też w projekcie GDDKiA miała biec właśnie do lotniska.
Starosta i burmistrz TG argumentują ,że jeżeli S11 pobiegnie do węzła A1 w
Piekarach,to jednocześnie też bedzie można dojechać do lotniska poprzez A1 ,(z węzła A1 w Piekarach do Pyrzowic),więc założenia GDDKiA zostaly by spełnione ,jednoczesnie ten wariant rozwiązał by, też problem tranzytu z aglomeracji na Poznań.
Wiadomo ,że ruch bedzie coraz większy a ul Strzelców B. ma wąskie gardła w Suchej Górze i Bobrownikach Śl. których nie da się poszerzyć ze względu na istniejącą tam zabudowę mieszkaniową.
Choć z tego co słysze z ust tarnogórskiej wladzy miejskiej i powiatowej ,to problem tranzytu do Wielkopolski jest dla nich drugorzędny ,podkreślają raczej ,że dzięki tej trasie miasto Tarnowskie Góry jak i cały powiat zyskają lepsze i szybsze połaczenie drogowe ze stolicą regionu, dzięki czemu wzrosnie liczba chętnych zamoznych osób do osiedlania się i budowania swoich domów w TG i okolicy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/05 00:51 #24359

ADALBERTUS napisał: A1 będzie biec obok lotniska .

No nie wiem. Wikipedia pokazuje wyraźnie iż będzie zrobione skrzyżowanie m.in z S1
http://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A1_(Polska )
Poza tym przecież Bytom bardziej by zyskał na wariancie starostwa gdyż była by szansa zmodernizowania DW 911 do trasy szybkiego ruchu na odcinku bytomskim.
Osobiście chciałbym aby ta S11 została pociągnięta i spełniła funkcję obwodnicy Chorzowa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/05 01:21 #24360

Wyraże się inaczej A1 bedzie biec przy lotnisku i na pewno będzie przy lotnisku węzeł z S1 ewentualnie z S1 iS11(jeżeli oczywiście S11 bedzie puszczona w kierunku na Pyrzowice ,a nie na Piekary)
Istnieje jeszcze jeden problem , otóż drogi ekspresowe są drogami o bardzo ograniczonym dostępie (prawie jak autostrady),więc wystapi problem z wjazdem na tą drogę pomiędzy Piekarami a Radzionkowem i będzie utrudniona komunikacja pomiędzy tymi miastami(poza terenem zabudowanym wjazd na ekspresówke nie może być częstszy niz 5 km)czyli ,jeżeli S11 bedzie biegła po śladzie DW911 to z takich ulic jak;ul.Szarlejska , Anieli Krzywoń od strony Radzionkowa ,oraz z ul; Pod lipami, Jesionowskiego, Wyzwolenia od strony Piekar, nie bedzie wjazdu, chyba ,że S11 będzie biegła tuż obok (równolegle ) do dzisiejszej DW911.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/05 10:34 #24362

ADALBERTUS napisał: Istnieje jeszcze jeden problem , otóż drogi ekspresowe są drogami o bardzo ograniczonym dostępie (prawie jak autostrady),więc wystapi problem z wjazdem na tą drogę pomiędzy Piekarami a Radzionkowem i będzie utrudniona komunikacja pomiędzy tymi miastami(poza terenem zabudowanym wjazd na ekspresówke nie może być częstszy niz 5 km)

Właśnie to starostwo tarnogórskie pozostawia w gestii decyzji gmin Piekary Śląskie i Radzionkowa. Właśnie są koncepcje puszczenia nowej drogi równolegle do DW 911, którą oczywiście bardziej popieram przynajmniej na odcinku piekarsko-radzionkowskim do bytomskiego skrzyzowania z ul. Kędzierzyńską. Z drugiej strony odsyłając się znowu do Wikipedii
http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_ekspresowa
"jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają, dopuszcza się pojedyncze odstępy między węzłami nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy i 1,5 km na terenie zabudowy." Wydaje mi się że nie było by problemu zrobić jeden węzeł w Radzionkowie w okolicach Góry Powstańców Śląskich. Może już w tym miejscu mogła by rozpoczynać swój bieg obwodnica Orzecha (oczywiście była by to część S11}

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost