Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 19:03 #55317

  • henk
  • henk Avatar
  • Gość
  • Gość
Jednego, ale za to najważniejszego w Bytomiu brakuje. Ująłem to w opulikowanych propozycjach do programu w zakresie dróg i komunikacji:
"Budowa nowoczesnego systemu monitoringu ruchu drogowego w miejscach newralgicznych dla płynności i bezpieczeństwa ruchu wraz z systemem szybkiego reagowania na zmieniającą się sytuację na drogach. Bytom już dawno tego potrzebuje, a mamy wciąż ręczne sterowanie bez analitycznego wsparcia. Efekty niemile odczuwamy stojąc codziennie w korkach."
Całość tego wątku publikuję na stronie internetowej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 19:16 #55319

Panowie, apeluję! Nie denerwujcie się tak! Do gardeł za chwilę sobie wszyscy skoczymy!

Korki są i będą, remonty trwają, ale się w końcu skończą. Na dzień dzisiejszy całe miasto raczej bardziej stoi, niż jedzie, to niepodważalne. Strach pomyśleć, co będzie, jeśli modernizacja Strzelców Bytomskich dojdzie do skutku, to dopiero będzie armagedon:) Z jednej strony pewnie odcinek A1 będzie gotowy, być może nawet z częścią obwodnicy zdążą(nie orientuje się za bardzo, kiedy termin oddania, ale zakładam, że do 2 lat zdążą?). Niestety nie ma chyba realnych szans na płynny ruch na naszych ulicach w Bytomiu w perspektywie nawet (albo przynajmniej) 5 lat :mamciegdzies:

Zacząłem jeździć dzień w dzień do Bytomia, studiuje w kierunku bardzo apropo tej dyskusji. Z moich obserwacji wywnioskowałem, że najlepszym rozwiązaniem są jednak te tramwaje. Nitka tramwajowa do Miechowic, to podstawa i zanim zarządcy miasta zdecydują się na remonty jakiś kolejnych dróg, niech lepiej zainwestują wpierw tą kasę w przedłużenie tego tramwaju tam... Argumenty za takim środkiem są poprostu niepodważalne! Nie stoi w korku (jeśli tory nie ida po ulicy oczywiście), jest bardzo wydajny w sensie ilości obsługiwanych klientów-pasażerów, jest ekologiczny, bo na prąd, co także jest oczywiste. Wadą jest niepodważalnie wysoki koszt infrastruktury i wydaje mi się, że eksploatacji także.

Boli jednak to, że cała nasza komunikacja miejska poprostu i zwyczajnie jest. Szkoda, że nie jest jakaś dobra jakościowo. Siedzi tam sobie, jakiś "Zbychu" w jakiś tam łachach, jako motorniczy, tramwaj też tam jakiś, byle jaki, tory krzywe, przystanki przypominają bardziej jakąś sztukę nowoczesną w wykonaniu zbuntowanych nastolatków, niż porządny, solidny przystanek. Wszędzie wieje, dmucha, pada. Już nie wspomnę o tym, że tramwaj linii 19 i 6 na przystanku "Urząd miejski" są zawsze w tej samej minucie planowo. Teoretycznie więc istnieje możliwość przesiadki. 4 razy już miałem sytuację, że moja 19tka przyjeżdża na przystanek, hamuje, już prawie stoi i otwiera drzwi, a 6tka sobie rusza!:O Gdybym był jakimś bandyta, to bym pobiegł i skatował tego motorniczego sam nie wiem za co!:O Za olewactwo? Co on sobie myśli? Kurcze chyba nic by się nikomu nie stało, jakby poczekał te 30 sekund, zwłaszcza, że jest tam PLANOWO i poczekał, aż ludzie się przesiądą? To wszystko tak beznadziejnie wpływa na komfort poruszania się komunikacją... Musieliby "ci tam na górze" jakoś lepiej obmyśleć te rozkłady, żeby korzystniejszą możliwość przesiadek zapewnić swoim klientom, nakazać kierowcą poczekanie na tym przystanku kurde, aż się ludzie zdążą przesiąść. Na koniec- olaboga- pół biedy, jak bus/tram się spóźni, bo każdemu się może zdarzyć, ale jak jest 3 minuty za wcześnie, to niech stoi tam na tym przystanku i czeka na planowy odjazd! (przepraszam za uniesienie się, ale nie mam poprostu słów do takich przypadków). Pal licho krzywe tory i dziadowski tabor, jakoś się jedzie, ważne, że się jedzie. Będą środki, będzie poprawa w tej kwestii, tymczasem to, żeby jakoś zadbać o estetykę kierowców, jakość przystanków, zadbać o przemyślany rozkład, to chyba nie kosztuje majątku?

Wyżej co prawda o tramwajach, ale droga, to ciąg komunikacyjny, w jego skład wchodza także tory tramwajowe;)

Odnośnie remontów dróg, czy były może kiedyś jakieś przymiarki, ewentualnie planuje się, aby zrobić ścieżkę rowerową na Olimpijskiej? Jest tam wystarczająco szeroko, żeby odgrodzić pas dla rowerów, a jak pięknie wyglądałyby te z 3 km ścieżki rowerowej w statystykach :brawo: :D

Co oni dokładniej tam kombinują na tym skrzyżowaniu koło aresztu? Ja zrozumiałem, że ciąg kładki dla pieszych mają tam skierować, żeby ludzie idący do Agory nie przechodzili przez pasy, tylko nad ziemią, ale chyba (napewno:P) źle to zrozumiałem. Dziś mi to wyglądało, jakby tą ulice mieli poszerzać. Jadąc od dworca autobusowego, na wysokości więzienia z lewej strony wszystko rozkopane, ale na dodatkowy pas dla aut, to trochę za ciasno, a chodnik trochę bez sensu.

Odnośnie ulicy Kokota, było tutaj poruszone, że nowy asfalt jakaś nieprofesjonalna firma pocięła, żeby jakąś instalację puścić i dziurę w asfalcie (2 pasy) "zakleiła" kostką bauma. Uprzejmie donoszę, że już ta kostka się zaczyna zapadać i mamy taki wspaniały próg zwalniający, tylko nie wypukły, lecz wklęsły :zly3:

EDIT:

"Budowa nowoczesnego systemu monitoringu ruchu drogowego w miejscach newralgicznych dla płynności i bezpieczeństwa ruchu wraz z systemem szybkiego reagowania na zmieniającą się sytuację na drogach. Bytom już dawno tego potrzebuje, a mamy wciąż ręczne sterowanie bez analitycznego wsparcia. Efekty niemile odczuwamy stojąc codziennie w korkach."

No właśnie, zwłaszcza, że mamy wydział Politechniki Śląskiej-Transport w naszym mieście, możnaby nawiązać jakąś współpracę z politechniką na zasadzie eksperymentu i wspólpracy miasta i polibudy odnośnie systemu ciągów komunikacyjnych w mieście:) Generalnie, to w każdej dziedzinie transportu w Bytomiu, fajnie by było na tej zasadzie współpracować... Zawsze jakaś rzecz do "pochwalenia się" przez szkołę, jak i miasto:)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 19:22 #55320

Nie no rozbrajacie mnie.
Wychodzi na to ze jak mam samochod i stac mnie na niego to jestem ostatni w drabinie spolecznej.
To moja wina ze sie nim poruszam, ze go mam i ze jezdze po Bytomiu.
Jedni z was sie ucza, inni pracuja w biurze tudziez stalym miejscu - gratulacje ze macie cieplo i pracujecie w jednym, stalym miejscu.
Ale czesc z nas pracuje samochodem wiec gadanie typu "przesiadz sie na kzk gop" jest ignoranctwem i patrzeniem tylko na swoj czubek nosa.
Poza tym nie porownujcie Bytomia do wiekszych, lepiej skomunikowanych miast bo tak na prawde mamy kilka linii na krzyz i tyle. Poza tym juz wczesniej pisalem ze jestesmy silnie powiazani z Chorzowem i Katowicami - wystarczy ze cos sie stanie w tych miastach na trasie tramwaju i mamy klops.
A przyklad ze 100kg jest idealny.

Chcialbym z Wami pogadac jak bedziecie prowadzili wlasny biznes, wtedy kiedy bedzie sie liczyl czas, bo czas to pieniadz. Ciekawe czy podejscie bedzie takie same.


W pelni sie zgadzam ze nie ma koordynacji prac ze strony MZDiMu, nie mysli sie o skutkach dzialan w pasie drogowym, jest podejscie "jakos bedzie".


ps. znowu mamy OT, szkoda bo przeciez jest temat dotyczacy komunikacji publicznej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 19:34 #55321

olowpb, mnie też wkurza to wpychanie każdego na siłę w autobus/tramwaj:) Wpychać tam powinno się jedynie tych, którzy autem śmigają już wyłącznie ze swojego kaprysu, pamiętajmy, że tramwaj/bus jest dla nas atrakcyjny tylko wtedy, gdy do przystanku mamy 5 minut, a podróż odbywa się bez przesiadki... W innych wypadku, to zło konieczne.

Kiedy rozpoczyna się przebudowa wiaduktu w Karbiu? Czytałem, że od 19, a do dziś w obie strony auta tamtędy śmigają.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 19:47 #55324

mk1992 napisał: A czytać ze zrozumieniem potrafisz?

mk1992 napisał/a:
dla całej rzeszy przedstawicieli tejże grupy społecznej nie powinno stanowić problemu dojeżdżanie przez jakiś czas do pracy komunikacją tramwajową (o ile mają taką możliwość).


Wiesz jaki jest procent osób dla których centrum Bytomia jest tylko miejscem przez które należy przejechać, a ile osób się w Bytomiu zatrzymuje ?

Twój post o przesiadce do tramwaju byłby sensowny gdyby przez centrum Bytomia przejeżdżali tylko mieszkańcy naszego miasta. Stań w godzinach rannych na Chorzowskiej lub Siemianowickiej i zobacz ile samochodów wjeżdża do miasta na bytomskich "blachach" a ile na innych i sam zobaczysz że nie ma fizycznej możliwości żeby te osoby zostawiły samochody w domu i przesiadły się do tramwaju z co najmniej kilku powodów:
1. W miastach ościennych Siemianowice, Będzin, Czeladź, Piekary nie ma tramwajów.
2. Na Pogodzie nie ma nawet parkingu żeby zostawić samochód i przesiąść się do tramwaju.
3. Obwodnica mimo że jest wybudowana to kończy się światłami przy McDonaldzie i jeżeli kiedyś tamtędy jechałeś to wiesz co się dzieje w godzinach szczytu.

Dodatkowo większość mieszkańców naszego miasta do pracy w centrum dojeżdża KM lub pieszo, bo pamiętaj że w centrum trzeba płacić za parkowanie.

Więc nie wiem kogo masz na myśli pisząc "dla całej rzeszy przedstawicieli "

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 20:00 #55326

olowpb napisał: Wychodzi na to ze jak mam samochod i stac mnie na niego to jestem ostatni w drabinie spolecznej.
To moja wina ze sie nim poruszam, ze go mam i ze jezdze po Bytomiu.
Jedni z was sie ucza, inni pracuja w biurze tudziez stalym miejscu - gratulacje ze macie cieplo i pracujecie w jednym, stalym miejscu.

Mk i Daro chyba chodziło o ludzi, którzy z czystego lenistwa poruszają się samochodami, a nie z konieczności.

huri_khan napisał: 1. W miastach ościennych Siemianowice, Będzin, Czeladź, Piekary nie ma tramwajów.

Nie szkodzi. Gdyby wszyscy jeżdżący samochodami dla własnego kaprysu przesiedli się do autobusów, to korki byłyby znacznie mniejsze, bo jeden autobus zabierze kilkadziesiąt osób, a w samochodach jeździ zwykle jedna.

huri_khan napisał: 2. Na Pogodzie nie ma nawet parkingu żeby zostawić samochód i przesiąść się do tramwaju.

Jak nie ma? Parking przed Carrefourem (naprzeciw Shella). Nie pamiętam, żeby był kiedykolwiek w 100% zapchany. Przeważnie jest raczej pusty. Do przystanku tramwajowego jest stamtąd na oko 100 metrów. I do jednego (Siemianowicka) i do drugiego (Głęboka).

huri_khan napisał: 3. Obwodnica mimo że jest wybudowana to kończy się światłami przy McDonaldzie i jeżeli kiedyś tamtędy jechałeś to wiesz co się dzieje w godzinach szczytu.

W tej chwili naszej Obwodnicy nie można nazwać obwodnicą, bo po prostu nie jest skończona. Do momentu oddania III odcinka, jest to wyrób obwodnicopodobny. Dopiero wtedy przeniesie się na nią ruch z centrum.

huri_khan napisał: Dodatkowo większość mieszkańców naszego miasta do pracy w centrum dojeżdża KM lub pieszo, bo pamiętaj że w centrum trzeba płacić za parkowanie.

A to ciekawe stwierdzenie. Skąd więc tyle samochodów w Śródmieściu? Poza tym jak Polak nie chce płacić, to nie zapłaci. Sporo osób stawia swoje samochody poza strefą lub wjeżdża na podwórka w kamienicach. Zawsze znajdzie się jakiś sposób :P .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 20:13 #55330

huri_khan napisał/a:
Dodatkowo większość mieszkańców naszego miasta do pracy w centrum dojeżdża KM lub pieszo, bo pamiętaj że w centrum trzeba płacić za parkowanie.
MephiR napisał/a:

A to ciekawe stwierdzenie. Skąd więc tyle samochodów w Śródmieściu?

Skąd tyle samochodów? Być może te samochody w centrum to już tylko te "przefiltrowane" przez zniechęcenie przyjechania tam z powodu opłat i korków? Strach pomyśleć co by było, gdyby rzeczywiście każdy, kto ma potrzebę przyjechania do centrum autem (mneijszą i teraz nie przyjedzie, czy większa i przyjeżdża mimo to) tam wjechał! Ja ciągle powtarzam i powtarzać będę parkomaty działają skrajnie na niekorzyść dla centrum miasta, ten problem musiałby zostać rozwiązany w jakikolwiek INNY SPOSÓB, mimo oczywistych, najprawdopodobniej wysokich kosztów.

Ktoś, kto jest obeznany bardziej mógłby udzielić mi informacji, kiedy zakończą się takie kluczowe roboty drogowe? Chodzi mi najpierw o ścisłe centrum. Obecnie, wiadome - Wrocławska, całe okolice Agory itp. Kiedy się skończą? Za miesiąc mam nadzieję? A obwodnica, autostrada? Chciałbym tak orientacyjnie zobaczyć, jak sprawdzą się nowe rozwiązania i inwestycje drogowe w naszym mieście. Myślę, że się poprawi. Pytanie, czy wystarczająco?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 20:19 #55333

MephiR napisał: Nie szkodzi. Gdyby wszyscy jeżdżący samochodami dla własnego kaprysu przesiedli się do autobusów, to korki byłyby znacznie mniejsze, bo jeden autobus zabierze kilkadziesiąt osób, a w samochodach jeździ zwykle jedna.


Jeździłem od strony Siemianowic autobusami do Bytomia przez około 10 lat (technikum w Bytomiu i studia w Gliwicach) więc wiem jak wygląda jazda autobusami w godzinach rannych i wolę samemu posiedzieć w samochodzie niż jechać w 100 osób autobusem który może pomieścić 50 ;)

Niestety panujący w tamtych czasach Wójcik (SLD) zlikwidował tramwaj 8.

MephiR napisał: Jak nie ma? Parking przed Carrefourem (naprzeciw Shella).


Parking na 15 samochodów ma częściowo rozwiązać problem ? Chyba żartujesz

A to ciekawe stwierdzenie. Skąd więc tyle samochodów w Śródmieściu? Poza tym jak Polak nie chce płacić, to nie zapłaci. Sporo osób stawia swoje samochody poza strefą lub wjeżdża na podwórka w kamienicach.


Najlepszy przykład ul. Moniuszki i Dworcowa, ile jest samochodów a ile osób pracuje w sklepach czy innych punktach usługowych znajdujących się przy tych ulicach ? Uważasz że wszyscy przyjeżdżają własnymi samochodami ? Jeżeli tak to chyba mamy jakiś podziemny parking bo na podwórze kamienicy nie wjedziesz, zarówno od strony Jagielońskiej jak i Powstańców Warszawskich wszędzie jest - zakaz wjazdu "nie dotyczy mieszkańców"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 20:44 #55337

huri_khan napisał: Niestety panujący w tamtych czasach Wójcik (SLD) zlikwidował tramwaj 8.

Nie powinieneś obwiniać za to Wójcika. Akurat w tym przypadku winowajcą jest ówczesny prezydent Piekar Śląskich (Korfanty?), który był przeciwny tramwajowi do Dombrówki.

huri_khan napisał: Parking na 15 samochodów ma częściowo rozwiązać problem ? Chyba żartujesz

Nie rozwiąże, ale skoro w tej chwili nigdy nie jest zapchany (zwykle stoją tam 3-4 samochody), to chyba nie ma potrzeby budowy większego...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 21:25 #55340

MephiR:
1. Korfanty i po czesci Wojcik (nie potrafiono sie dogadac zeby wspolnie partycypowac w kosztach i w jakiej wysokosci)
2. Dąbrówki.
3. Prosze zrob porzadek w tym watku bo dyskusja wprawdzie posrednio laczy sie z remontami niemniej malo tu faktow z tym zwiazanych.

Poza tym ten parking ma sluzyc klientom sklepu a nie jako mikro centrum przesiadkowe.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 22:26 #55354

rustupl napisał: W żadnym wypadku nie podważam sensowności istnienia KM a tym bardziej jej rozwoju. Odwołałem się do remontów prowadzonych u nas w mieście.
To jaka sytuacja obecnie jest, większość zdaje sobie sprawę. Praktycznie nie ma żadnych skoordynowanych działań, więc czytając twój post podniosło mi się ciśnienie przy stwierdzeniach: Niech robią... i Remonty kiedyś się skończą... . Tak jak by Ci to kompletnie wisiało i nie ważne było dla mieszkańców czy roboty prowadzone są z głową czy byle jak.


Nie mój drogi- jeśli w mieście mam jakiekolwiek utrudnienia to sobie szukam innej możliwości dojazdu- miasto daje grubą kasę na transport zbiorowy, więc jeśli w warunkach nagromadzenia remontów może mi on zapewnić szybszy dojazd to sobie z niego korzystam. Ja znalazłem taki pomysł- ty możesz sobie jechać czymkolwiek innym. Tylko, ze nie jest prawdą, ze miasto nie daje żadnej alternatywy...

Dopełnieniem tego było: dobrze, że nie remontują torowisk, bo była straszna nędza czyli: póki nie remontują torowisk to dla Ciebie sytuacja jest jak najbardziej normalna. A kierowcy niech się sami martwią.


No ale zaraz zaraz- jest zostawione okno dojazdowe, które ma przepustowość dość dużą- przecież np. spod UMu do centrum tramwaje kursują co chwilę. Gdyby jeszcze tutaj coś zablokowano- np. jednocześnie remontowano tory na Kościuszki i kładkę na Wrocławskiej to możnaby się ostro wnerwić. A tak jedziesz po wiadukcie i w sumie śmiejesz się z tych, co na dole stoją :lol2:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 22:34 #55355

MephiR napisał:

huri_khan napisał: Niestety panujący w tamtych czasach Wójcik (SLD) zlikwidował tramwaj 8.

Nie powinieneś obwiniać za to Wójcika. Akurat w tym przypadku winowajcą jest ówczesny prezydent Piekar Śląskich (Korfanty?), który był przeciwny tramwajowi do Dombrówki.

huri_khan napisał: Parking na 15 samochodów ma częściowo rozwiązać problem ? Chyba żartujesz

Nie rozwiąże, ale skoro w tej chwili nigdy nie jest zapchany (zwykle stoją tam 3-4 samochody), to chyba nie ma potrzeby budowy większego...


Z T8 było dużo więcej ceregieli- niektórzy pamiętają jeszcze tramwaj 39 ;) . Tam przez 16 lat nie potrafiono zorganizować sensownie oferty na tej trasie- zaczynając od kretyńskiego rozkładu linii 42 (gdzie przez 16 lat nie wprowadzono cykliczności odjazdów), poprzez daremny rozkład 185 (do dziś jeździ tak, ze nie zapamiętasz). Np. w ostatnim rozkładzie T8 aż 60% kursów było dublowane przez 42 lub 185 w obie strony...

Moim zdaniem Bytom jest wyjątkowo pokrzywdzony przez słabą dostępność centrum przez KM. Ktoś miał chyba awersję do lokalizowania przystanków autobusowych w centrum i teraz są ulokowane tak, że głowa boli- jakbym mieszkał w połowie Karola Miarki, albo w rejonie Fałata/Woźniaka to pewnie z KMu bym w ogóle nie korzystał. Kto to widział, zeby w mieście 180-tysięcznym ludzie w centrum mieli po 2 km do przystanku...

A co do korzystania z KMu i samochodów- kto potrzebuje niech jedzie, ale nie jak koń- jak są szybsze rozwiązania to trzeba z nich korzystać- może dzięki temu korki będa mniejsze :) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/20 23:25 #55366

MephiR napisał: Nie powinieneś obwiniać za to Wójcika. Akurat w tym przypadku winowajcą jest ówczesny prezydent Piekar Śląskich (Korfanty?), który był przeciwny tramwajowi do Dombrówki.


Przez pewien okres czasu tramwaj jeździł tylko do granic Bytomia ale także został zlikwidowany (przez Wójcika).

MephiR napisał: Nie rozwiąże, ale skoro w tej chwili nigdy nie jest zapchany (zwykle stoją tam 3-4 samochody), to chyba nie ma potrzeby budowy większego...


I dalej uważasz że jak zaparkuje 10 samochodów to rozwiążesz problemy z korkami ?
Do takiego celu to można wykorzystać parking naprzeciw Orła Białego gdzie w głębi są utwardzone tereny bo byłym stadionie Fortuny

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/21 07:03 #55379

  • rustupl
  • rustupl Avatar
  • Gość
  • Gość

MephiR napisał: huri_khan napisał/a:
Parking na 15 samochodów ma częściowo rozwiązać problem ? Chyba żartujesz


Nie rozwiąże, ale skoro w tej chwili nigdy nie jest zapchany (zwykle stoją tam 3-4 samochody), to chyba nie ma potrzeby budowy większego...


Ja tam wole żeby stały tam tylko 3-4 samochody, bo gdyby zaczęło się go wykorzystywać tak jak piszesz, to sytuacja była by podobna do parkingu przy Simply. Każdy wie że jest wykorzystywany przez ludzi nie robiących zakupów w Simply tylko np. korzystających właśnie z KM. Tylko że jak jakiś czas temu po godz. 13 tam przyjechałem, to był zapchany do ostatniego miejsca, a ludzi w sklepie praktycznie nie było.

Jak już ktoś wspomniał, parkingi te mają służyć klientom sklepu. Nie mogą stać się rozwiązaniem problemu o którym piszemy !!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remonty, naprawy i budowa dróg i chodników 2010/10/21 07:25 #55383

rustupl napisał: Każdy wie że jest wykorzystywany przez ludzi nie robiących zakupów w Simply tylko np. korzystających właśnie z KM. Tylko że jak jakiś czas temu po godz. 13 tam przyjechałem, to był zapchany do ostatniego miejsca, a ludzi w sklepie praktycznie nie było

Nie jest wykorzystywany przez ludzi korzystających z KM, tylko przez osoby chcące uniknąć płacenia w strefie. Tak jak na parkingu przed Supersamem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.