Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Inwestycje Tramwajów Śląskich opóźnią się co najmniej o pół

Inwestycje Tramwajów Śląskich opóźnią się co najmniej o pół 2010/10/02 07:44 #53283

  • mk1992
  • mk1992 Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Tramwaje Śląskie mają problemy z uzyskaniem kredytu na rozwój swojej infrastruktury i zakup pojazdów. Przetarg na kupno 30 nowych tramwajów i wyremontowanie 48 km torów opóźni się co najmniej o pół roku - podaje "Gazeta Wyborcza" w katowickim wydaniu.

Zgodnie z planem modernizacja infrastruktury tramwajowej w aglomeracji katowickiej miała się rozpocząć jesienią tego roku, a nowe tramwaje miały ruszyć na tory w 2011 i 2012 r. Okazało się, że instytucja doradcza Komisji Europejskiej, inicjatywa Jasper, domaga się, by 15-letnia umowa przewozu pasażerów podpisana przez Tramwaje Śląskie i KZK GOP lepiej chroniła interesy pierwszej ze spółek.

Obecnie negocjowane są aneksy do zawartej umowy. Jej lepsze warunki mają pozwolić Tramwajom otrzymać 70 mln zł kredytu w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Resztę pieniędzy wyłoży Unia (ok. 350 mln zł) i miasto - właściciele Tramwajów (ok. 280 mln zł) - podaje "Gazeta Wyborcza" w Katowicach.
Przetarg na zakup nowych tramwajów i modernizację torów ma być ogłoszony na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2011 r.

Ĺšródło: http://logistyka.wnp.pl/inwestycje-tram ... 1_0_0.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje Tramwajów Śląskich opóźnią się co najmniej o pół 2010/10/02 10:51 #53288

mk1992 napisał: Zgodnie z planem modernizacja infrastruktury tramwajowej w aglomeracji katowickiej miała się rozpocząć jesienią tego roku, a nowe tramwaje miały ruszyć na tory w 2011 i 2012 r. Okazało się, że instytucja doradcza Komisji Europejskiej, inicjatywa Jasper, domaga się, by 15-letnia umowa przewozu pasażerów podpisana przez Tramwaje Śląskie i KZK GOP lepiej chroniła interesy pierwszej ze spółek.


No narazie ta umowa dopuszcza co najmniej kilka absurdów- o to kilka z nich:
1. dopuszcza likwidację linii tramwajowej, ale nie dopuszcza do spadku pracy przewozowej ponad ustaloną w umowie procentową wielkość- oznacza to, że np. w wypadku likwidacji tramwajów w Bytomiu (całkowitej) wszystkie wozokm MUSZĄ być rozdysponowane pomiędzy inne miasta, nie mogą być po prostu wycięte
2. uniemożliwia likwidację linii, co do której są przewidziane jakieś działania modernizacyjne, jednocześnie nie określając, czy 1 kurs na dobę to "utrzymanie ciągłości kursowania".
3. de facto nijak nie chroni TŚ przed dalszym wycinaniem pracy przewozowej- z bodajże półrocznym wyprzedzeniem można zlikwidować de facto każdą trasę...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: olowpbGhostFantus


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.