Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: 70km/h na DTŚ

70km/h na DTŚ 2013/02/24 20:00 #121625

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/24 20:55 #121632

Bo oni już przewidują dziury :D

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/24 21:01 #121633

  • miras
  • miras Avatar
  • Gość
  • Gość
Taki był plan i takie jest wykonanie, co nie oznacza że na całej trasie jest ograniczenie do 70 km/h. Oznacza to mniej więcej tyle że najniższe ograniczenie prędkości na trasie wynosi 70 km/h, natomiast na odcinakach gdzie jest to bezpieczne ograniczenie jest podniesione. Dlatego po prawie całej DTŚ-ce jedziemy 100 km/h a tylko w niektórych miejscach jest niższe ograniczenie jednak nie niższe niż prędkość dla której trasa była projektowana czyli 70 km/h.
Tak więc bez paniki, jak już skończą DTŚ po 30 latach od rozpoczęcia budowy nikt nie ustawi na całej długości ograniczenia do 70 km/h.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/24 21:30 #121636

  • agpboo
  • agpboo Avatar
  • Gość
  • Gość
Tylko,że to jest chore iż taka trasa przelotowa łacząca tyle miast była tworzona w założeniu na 70 km.Zwykłe drogi gdzieś w polach mają dozwolone 90.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/24 21:39 #121639

agpboo napisał: Tylko,że to jest chore iż taka trasa przelotowa łacząca tyle miast była tworzona w założeniu na 70 km.Zwykłe drogi gdzieś w polach mają dozwolone 90.


No więc właśnie. To nie jest jakaś adaptowana droga sprzed 100 lat, tylko nowo projektowana i nowo budowana trzypasmówka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/24 21:46 #121641

  • miras
  • miras Avatar
  • Gość
  • Gość
No właśnie :

Zwykłe drogi gdzieś w polach

weź pod uwagę że trasa była projektowana w terenie silnie zurbanizowanym a gdyby była projektowana dla prędkości 100 km/h, łuki trasy musiałyby być mniej ostre niż są i pierwszym problemem byłby Dąb gdzie trasa musiałaby biec przez kościół i teren huty a trzeba pamiętać że huta jeszcze wtedy prosperowała. Nie ma co narzekać, trasa jest bardzo dobra, szeroka, bezkolizyjna i ma zapas przepustowości na przyszłość, żałować tylko należy że Bytom nie ma takiego połączenia z Katowicami.
Poza tym podstawowym założeniem trasy było połączenie Katowic , Chorzowa, Rudy, Zabrza i Gliwic. To nie autostrada, a nawet na autostradzie w centrum Katowic jest ograniczenie do 100. Założenie projektu jest słuszne, a gdyby projektowana prędkość była wyższa koszty byłyby niewspółmierne do osiągniętych korzyści.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/25 00:30 #121658

  • agpboo
  • agpboo Avatar
  • Gość
  • Gość

miras napisał: No właśnie :

Zwykłe drogi gdzieś w polach

weź pod uwagę że trasa była projektowana w terenie silnie zurbanizowanym a gdyby była projektowana dla prędkości 100 km/h, łuki trasy musiałyby być mniej ostre niż są i pierwszym problemem byłby Dąb gdzie trasa musiałaby biec przez kościół i teren huty a trzeba pamiętać że huta jeszcze wtedy prosperowała. Nie ma co narzekać, trasa jest bardzo dobra, szeroka, bezkolizyjna i ma zapas przepustowości na przyszłość, żałować tylko należy że Bytom nie ma takiego połączenia z Katowicami.
Poza tym podstawowym założeniem trasy było połączenie Katowic , Chorzowa, Rudy, Zabrza i Gliwic. To nie autostrada, a nawet na autostradzie w centrum Katowic jest ograniczenie do 100. Założenie projektu jest słuszne, a gdyby projektowana prędkość była wyższa koszty byłyby niewspółmierne do osiągniętych korzyści.

Chcesz mi powiedzieć,że "wiejskie" drogi są tak wyprofilowane,że można na nich jechać 90 a na nowej trasie trzeba jechać 70.To są bzdury.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/25 01:17 #121662

Maksymalna na DTS jest 100, a nie czasem 120?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/25 10:51 #121683

ederlezi napisał: Maksymalna na DTS jest 100, a nie czasem 120?


A na jakiej podstawie ?
Podwyższenia nigdzie nie ma więc 100

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/25 11:16 #121687

  • AA
  • AA Avatar
  • Gość
  • Gość
pojęcia kluczowe do rozważań o drogach publicznych :
potrzeba podstawowa, transport zrównoważony, koszty zewnętrzne
pojęcia szczegółowe dot tras miejskich: ochrona przed hałasem i spalinami, optymalny model transportu miejskiego.
prosiłbym o przynajmniej próbę poważnego ich rozważenia, bo nie mam teraz czasu tłumaczyć znów wszystkiego od podstaw..ale jak będę musiał

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/25 14:19 #121702

  • JarJaro
  • JarJaro Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • "Sójcze" a Ziętkowi dajcie spoczywać w pokoju
  • Posty: 735

AA napisał: ...ale jak będę musiał

Strach się bać ;) :lol2:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/25 14:57 #121704

  • miras
  • miras Avatar
  • Gość
  • Gość

Chcesz mi powiedzieć,że "wiejskie" drogi są tak wyprofilowane,że można na nich jechać 90 a na nowej trasie trzeba jechać 70.To są bzdury.

Ale czy Ty rozumiesz co Ja napisałem ? Tutaj chodzi o założenie projektowe.
Jeżeli wiejska droga została zaprojektowana dla prędkości 90 km/h to odpowiedź brzmi TAK, jeżeli została wybudowana zgodnie z projektem to można po niej bezpiecznie jechać z prędkością 90 km/h (oczywiście jeżeli warunki na to pozwalają).
Natomiast jeżeli wiejska droga została zaprojektowana dla prędkości 60 km/h to może się zdążyć że na którymś łuku drogi po prostu z niej wypadniesz jadąc 90 km/h, bo łuki są odpowiednie dla pokonania ich z prędkością 60 km ale już za ostre dla pokonania ich przy prędkości 90 km.
Jeżeli ta sama wiejska droga miałby 100 km długości od 1 do 49 km tej drogi byłoby ograniczenie do 90 km/h na 50 km byłby łuk którego nie dałoby się wybudować inaczej i miałby taki promień który wymaga zastosowania ograniczenia do 60 km/h i następnie od 51 do 100 km tej samej drogi byłoby ograniczenie do 90 km/h to prędkość projektowa całej trasy wynosi 60 km/ h.
Nigdzie nie masz napisane że na DTŚ trzeba jechać 70, ale są punkty na trasie które na tyle pozwalają i w tych punktach jest takie ograniczenie. Można je było wybudować inaczej, dla wyższej prędkości jednak byłoby to znacznie droższe a korzyści jakie ? Przejazd na całej trasie krótszy o 30 sekund ? Czyli znikome w stosunku do kosztów.
A tak poza tym ile jest na całej DTŚ tych punktów które spełniają najniższą założoną prędkość ? Ze 3 ?
A tak na marginesie niejeden raz widziałem jak kierowcy jadący na łuku na Dębie wypadali z drogi i zatrzymywali się na barierkach a wcale nie jechali szybko, wystarczy wilgotna nawierzchnia i przy 100 można tam wypaść.
Założenie koncepcyjne i projekt powstawał w czasach kiedy myśmy w Polsce mieli jedynie 50-letnie reichsautobahny, o UE nikt nie śnił, wszystko się budowało za polskie złotówki i ktoś miałby się porywać na koncepcje i projekt który nie miał szans na realizacje przez najbliższe 50 lat. Porównajcie sobie pierwszą polską autostradę między Katowicami a Krakowem z DTŚ, moim zdaniem DTŚ jest lepsza mimo że to tylko droga wojewódzka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/26 06:41 #121788

miras napisał: Jeżeli ta sama wiejska droga miałby 100 km długości od 1 do 49 km tej drogi byłoby ograniczenie do 90 km/h na 50 km byłby łuk którego nie dałoby się wybudować inaczej i miałby taki promień który wymaga zastosowania ograniczenia do 60 km/h i następnie od 51 do 100 km tej samej drogi byłoby ograniczenie do 90 km/h to prędkość projektowa całej trasy wynosi 60 km/ h.


Dlatego obwodnica B-B jest ekspresówką podzieloną na 2 części. W pewnym miejscu jest znak koniec drogi ekspresowej, jest ograniczenie do 50km/h (ostry łuk) i później znowu postawiony znak początek drogi ekspresowej :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/26 16:43 #121860

A na DTŚ-ce na każdym wiadukcie i łuku ograniczenie do 70km/h :P
A tak reszta 100km/h o co ten pisk? Wszędzie chcielibyście osiągać 10WARP?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

70km/h na DTŚ 2013/02/26 21:41 #121880

huri_khan napisał:

ederlezi napisał: Maksymalna na DTS jest 100, a nie czasem 120?

A na jakiej podstawie ?
Podwyższenia nigdzie nie ma więc 100

Fakt, DTŚ nie ma statusu ekspresówki...dziwne trochę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: olowpbGhostFantus


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.