Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Takie tramwaje będą jeździć na linii 38

Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/18 07:34 #189507

Umowę na dostarczenie 10 nowych wagonów jednoczłonowych, spośród...

Tramwaje Śląskie zaprezentowały pierwszy z dziesięciu nowych wagonów jednoczłonowych, które na zlecenie spółki zbudowała firma Modertrans Poznań Sp. z o.o. Niebawem dołączy do śląsko-zagłębiowskiej floty.

Czytaj więcej...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/18 09:16 #189509

Ten na zdjęciach wygląda na jednokierunkowy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/18 10:23 #189510

Tramwaje 954 i 1118 kursujące na linii 38 nie są zabytkami!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/18 20:34 #189518

Czy ktoś "obeznany w temacie" może napisać która połowa jest niskopodlogowa?
Czy te tramwaje pojawią się na Piekarskiej jeszcze w tym roku, czy dopiero po zakończeniu remontu ulicy, który jak się nie mylę ma być rozpoczęty w drugiej połowie przyszłego roku?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/18 20:50 #189519

Pewnie pojawią się dopiero po rozbudowie torowiska do centrum przesiadkowego, co byłoby fajnym zwieńczeniem prac nad tą inwestycją.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/19 12:55 #189522

Bogin napisał: Czy ktoś "obeznany w temacie" może napisać która połowa jest niskopodlogowa?
Czy te tramwaje pojawią się na Piekarskiej jeszcze w tym roku, czy dopiero po zakończeniu remontu ulicy, który jak się nie mylę ma być rozpoczęty w drugiej połowie przyszłego roku?


Chyba nie do końca wiemy czy na Piekarskiej będzie dwukierunkowy wagon czy będzie pętla na końcu Piekarskiej.
Tak wygląda jednokierunkowy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/19 14:59 #189525

Wiemy. Wagon na zdjęciu jest wersją jednokierunkową. Dodaj sobie drzwi z drugiej strony, kabinę motorniczego na końcu i masz wersję dwukierunkową dla 38.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/19 15:00 #189526

Na Piekarskiej będzie jeździć dwukierunkowy. Na zdjęciach jest jednokierunkowy, bo to jeden z pierwszych, jakie wyprodukowano w ramach tego zamówienia. TŚ zamówiły też dwa dwukierunkowe, które z zewnątrz będą wyglądać niemalże tak samo. Po prostu kokpit motorniczego będzie po obu stronach wagony.

Bogin, niska podłoga jest w środkowej części tramwaju. To trochę jak w zmodernizowanych, przegubowych 105-tkach, gdzie środkowy człon jako jedyny w całym składzie ma niską podłogę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/19 15:03 #189527

Nie przypominam sobie żeby w kontekście remontu/przebudowy Piekarskiej była mowa o pętli, ale mogę źle pamiętać.
Gdzie miałaby być ta pętla, na lewo od cmentarza komunalnego?
Kiedyś pętla była na terenie zajezdni, ale teraz ten teren należy do "Walickiego".
Piękną, ale całkowicie utopijną wersją byłaby pętla wokół cmentarzy i jednostki wojskowej, do Mickiewicza i z powrotem Powstańców Śląskich do Piekarskiej ;)
--edit
MephiR był szybszy.
Dzięki za info, zorientowałem się ze zdjęcia.
--edit2
Tak patrzę na to zdjęcie i wydaje mi się, że osoby starsze rzeczywiście będą miały ułatwione wsiadanie, ale zająć miejsce siedzące już nie bardzo. Chyba, że w części środkowej, tutaj gdzie znajdował się fotograf są jakieś zice.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/20 06:54 #189537

Tu nieco więcej szczegółów. Art nie jest nowy ale zakres przebudowy pewnie niewiele się zmieni - nowością będzie przedłużenie trasy do dworca PKP.

Jednotorowy charakter linii obecnie wymusza generalnie obsługę z wykorzystaniem wyłącznie jednej brygady (w wyjątkowych sytuacjach, gdy potrzeba wzmocnionej obsługi, jak w czasie Wszystkich Świętych, przez lata praktykowano kursowanie dwóch tramwajów w parze, jeden za drugim). Ten stan ma się jednak zmienić. Tramwaje Śląskie przymierzają się do przebudowy linii. – Zadanie jest inwestycją wspólną Tramwajów Śląskich i miasta Bytom. Poza modernizacją torowiska, budową platform przystankowych i nowej sieci trakcyjnej, w zakresie miejskim jest m.in. przebudowa jezdni, chodników, budowa ścieżki rowerowej, przebudowa instalacji podziemnych – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Dodatkowe tory i rozjazdy

Wprowadzenie dwóch brygad będzie możliwe dzięki rozbudowie infrastruktury torowej. – Poza dwoma końcami, na trasie w ul. Piekarskiej nie zaprojektowano mijanek. Fragment dwutorowy będzie przy Sądzie Rejonowym między rozjazdami z ul. Sądową a skrzyżowaniem z ul. Wrocławską. Dwa tory pojawią się również od skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich do peronów zlokalizowanych przy cmentarzu. Tam powstaną trzy platformy przystankowe z dwoma torami. Platformy powstaną po wschodniej stronie ul. Piekarskiej, a ruch samochodowy poprowadzony zostanie stroną zachodnią (przy zakładzie pogrzebowym Walicki) – wyjaśnia Zowada.

Rozbudowany ma być także układ rozjazdów. – Dodatkowy rozjazd w prawą stronę pojawi się na skrzyżowaniu ul. Piekarskiej i Sądowej, a także w lewo z ul. Sądowej w ul. Powstańców Warszawskich. Dzięki temu linia nr 38 będzie mogła kursować od Sądu w prawo w Sądową, następnie w lewo w Powstańców Warszawskich i dalej w lewo w ul. Moniuszki, przez pl. Sikorskiego w lewo w ul. Katowicką i dalej w prawo z powrotem w ul. Piekarską. Na skrzyżowaniu ul. Piekarskiej z ul. Powstańców Śląskich nie przewiduje się innego rozjazdu niż ten, dzięki któremu krańcówka będzie dwutorowa – opisuje rzecznik.

Przystanki niemal po staremu

Przystanki mają pozostać w dotychczasowych lokalizacjach, z ewentualnym przesunięciem o kilka metrów. – Zostanie zastosowana tradycyjna zabudowa platform przystankowych na chodnikach z wejściem do tramwaju z poziomu jezdni – mówi Andrzej Zowada. Nie przewidziano tutaj przystanków wiedeńskich.

Również i tutaj sieć trakcyjna nie będzie już przymocowana do budynków. – Sieć trakcyjna zostanie rozpięta na nowych słupach trakcyjnych, z których część będzie również pełnić funkcję słupów oświetleniowych. Powody są proste – po pierwsze uwolnimy elewacje budynków od urządzeń sieciowych i na budynki nie będą się przenosić drgania sieci, po drugie spółka nie będzie dłużej musiała ponosić kosztów związanych z opłatami z tego tytułu – mówi Zowada.

Tramwaje Śląskie zapewniają też, że na przebudowie nie ucierpią piesi. – Szerokość chodników będzie się wahać (w zależności od poprowadzenia ścieżki rowerowej czy usytuowania miejsc parkingowych) od ok. 2 do ponad 4 metrów – mówi Zowada.


www.transport-publiczny.pl/mobile/bytom-...zlym-roku-56296.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Takie tramwaje będą jeździć na linii 38 2020/02/20 11:18 #189543

Bogin napisał: Tak patrzę na to zdjęcie i wydaje mi się, że osoby starsze rzeczywiście będą miały ułatwione wsiadanie, ale zająć miejsce siedzące już nie bardzo. Chyba, że w części środkowej, tutaj gdzie znajdował się fotograf są jakieś zice.


Teraz też się bardziej przyjrzałem temu zdjęciu. Wydaje mi się, że podłoga jest podwyższona tylko nad wózkami, a w środku i na tyle (pewnie z przodu też, ale tego nie widać na zdjęciu) podłoga jest nisko. Osoby starsze nie powinny mieć więc problemów z zajmowaniem miejsc.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Robert CzykielGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.