Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian

Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/08 14:22 #182521

Rozkład wchodzi w życie już jutro, 9 grudnia. Jak informowaliśmy...

Na kolei wchodzi nowy rozkład jazdy. Wreszcie zniknie z niego popołudniowa luka w kursach pociągów z Katowic do Bytomia. Powroty z pracy w stolicy metropolii staną się dzięki temu bardziej dogodne.

Czytaj więcej...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/08 20:40 #182524

Pociągi Elf II mają "mikroskopijną" pojemność i są niekomfortowe ... wbrew logice pasażerom bardziej pasują stare "kible" dominujące na tej trasie ... przynajmniej jest gdzie usiąść. Widać, że autor zamiast przejechać się raz tą trasą w godzinach szczytu przepisuje materiały przygotowane przez KŚ. Oczywiście pociąg jest najlepszym wyborem dla podróżujących do centrum Katowic.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/08 21:06 #182525

Koleje Śląskie stopniowo odbierają od Pesy dłuższe Elfy 2. Jeśli frekwencja w pociągach na S8 dalej będzie rosnąć, to przewoźnik stanie przed koniecznością wypuszczenia na trasę bardziej pojemnego taboru. Poza tym już teraz na tej linii kursują składy 14WE zapewniające dość duży komfort podróży ze względu na przestronne, bezprzedziałowe wnętrze, klimatyzację, nowe toalety i przestrzeń dla rowerów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/08 22:41 #182527

MephiR napisał: Koleje Śląskie stopniowo odbierają od Pesy dłuższe Elfy 2. Jeśli frekwencja w pociągach na S8 dalej będzie rosnąć, to przewoźnik stanie przed koniecznością wypuszczenia na trasę bardziej pojemnego taboru. Poza tym już teraz na tej linii kursują składy 14WE zapewniające dość duży komfort podróży ze względu na przestronne, bezprzedziałowe wnętrze, klimatyzację, nowe toalety i przestrzeń dla rowerów.


Jeszcze z 2 miesiące i będzie trzeba dalej zwiększać liczbę pociągów. Już teraz np. w pociągu o 7:11 liczba pasażerów rośnie w sposób radykalny. Jeszcze w czerwcu jeździło tam po 20 osób na kurs. Teraz w samym Bytomiu wsiada przynajmniej 30 osób, a są jeszcze inne stacje. Czekam na kolej metropolitalną, a 820 odeślemy do historii.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/09 16:22 #182532

Daro85 napisał: Czekam na kolej metropolitalną, a 820 odeślemy do historii.

Bzdura,820 łączy inne części miasta i zawsze będzie miało wzięcie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/09 18:56 #182535

Inne, czyli jakie? Bo moim zdaniem łączy te same cześci: Vitor, Centrum, Rozbark itd. Gdyby powstał węzeł przesiadkowy przy ul. Chorzowskiej i Pszczyńskiej, to pociąg miałby podobna dostępność, jak 820.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/09 22:39 #182541

Z Vitoru na pociąg jest kawałek więc to kwestia trochę naciągana
Centrum jak najbardziej.
Rozbark z pociągiem nie ma nic wspólnego i dopóki,i jeżeli nie wybudują tam cp,to jest to przykład z ...
Arki Bożka - 820 - wiadomo co,pociągu brak
Łagiewniki - 820 - wiadomo co,pociągu brak
Chorzów Nowa - 820 - cwajka czyli Chorzów II,pociągu brak
ZOO,Dąb,Baildon - 820 - wiadomo co nie ma co pisać,pociągu brak

PS:Zapomniałem o Stroszku,Suchej Górze,Bobrownikach i Osadzie Jana.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/11 00:53 #182566

Tyle że te wszystkie lokalizacje poninien obsługiwać tramwaj a pociąg powinien być tym czym kiedyś było 820 czyli linią pospieszną. Ponieważ jakby nie patrzeć i nie kombinować główne potoki pasażerów to Bytom dworzec, Chorzów estakada i centrum Katowic.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/15 08:41 #182649

Daro85 napisał: Jeszcze z 2 miesiące i będzie trzeba dalej zwiększać liczbę pociągów. Już teraz np. w pociągu o 7:11 liczba pasażerów rośnie w sposób radykalny. Jeszcze w czerwcu jeździło tam po 20 osób na kurs. Teraz w samym Bytomiu wsiada przynajmniej 30 osób, a są jeszcze inne stacje. Czekam na kolej metropolitalną, a 820 odeślemy do historii.

To są żarty 1 pociąg w godzinach szczytu?? Gdy w tym samym czasie są pełne 4 autobusy (820,830) i kilka(6,19) tramwajów( jak jeździły) na godzinę!!! Dobry kierunek zmian ale by pociąg mógł zastąpić przynajmniej autobusy potrzeba przynajmniej 2-3 kursów na godzinę (przynajmniej w godzinach szczytu).
Co do innych przystanków to jest nie wykorzystany potencjał Karbia, bo dojście z przystanku KZKGOP do przystanku PKP na Karbiu to kilkaset metrów, i do wygodnych nie należy. Inna sprawa, że cena biletu PKP z Bytomia do Katowic jest różna dla przystanku w centrum 3 zł i na Karbiu 4 zł, dzielenie miasta strefami zmniejsza sens korzystania z innych (po za głównym) przystanków PKP.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/15 08:55 #182650

georg11 napisał: Z Vitoru na pociąg jest kawałek więc to kwestia trochę naciągana
Centrum jak najbardziej.
Rozbark z pociągiem nie ma nic wspólnego i dopóki,i jeżeli nie wybudują tam cp,to jest to przykład z ...
Arki Bożka - 820 - wiadomo co,pociągu brak
Łagiewniki - 820 - wiadomo co,pociągu brak
Chorzów Nowa - 820 - cwajka czyli Chorzów II,pociągu brak
ZOO,Dąb,Baildon - 820 - wiadomo co nie ma co pisać,pociągu brak

PS:Zapomniałem o Stroszku,Suchej Górze,Bobrownikach i Osadzie Jana.

Nie ma co przesadzać bo jeśli pociąg miałby mieć taką samą ilość przystanków co tramwaj to mijałby się jego cel jakim jest szybkość podróżowania. Nic nie stoi na przeszkodzie by te wszystkie przystanki połączyć połączeniami autobusowymi z istniejącymi przystankami PKP, inna sprawa, że może dało by się tak przesunąć(ewentualnie dobudować) istniejące przystanki PKP by ułatwić do nich dotarcie z przystanków KZKGOP.
Coś takiego zrobili w Tychach z 3 przystanków zrobili 5 i jeden przesunęli, wykorzystali też istniejącą infrastrukturę MZK, fakt tam kolej przechodzi przez całe miasto ale przykład jest dobry do naśladowania.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolejowy rozkład jeszcze lepszy dla bytomian 2018/12/19 13:58 #182730

Byłby jeszcze lepszy, gdyby przywrócono też bezpośrednie połączenia kolejowe Bytomia z Gliwicami..
Nie wiem dlaczego mówi się tylko o kierunku Katowice, a może też tak w druga stronę?!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Robert CzykielGhostolowpbFantus