Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Ruszył przetarg na budowę Becetki

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/18 12:39 #168014

Otwarcie ofert:
Lp. PLN (netto)

1 BG: Eurovia / Banimex 198.919.244,37
2 BUDIMEX S.A. 226.515.000,00
3 PORR POLSKA INFRASTRUCTURE S.A. 234.136.595,00
4 BG: Energopol Sp.z o.o. Kraków / IMB Podbeskidzkie 234.878.048,78
5 BG: Intercor / Torpol 238.448.674,75
6 BG: Todini Construction / KOBYLARNIA S.A 246.919.672,80
7 BG: Drogbud Częstochowa / Bitum Sp. z o.o. / Firesta Fischer / Silesia Invest 246.959.918,70
8 BG: M.Silnice / Himmel i Papesch Opole 259.756.097,56
9 Mosty Lodz SA 260.086.314,56

Za skyscrapercity : Zdrodlo

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/18 14:00 #168015

Fajnie, ale skąd Bytom weźmie 200-260mln zł ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/18 15:48 #168021

To nie wicie, ze umowa z "EBI" podpisana na 220 mln Może prócz stadionu coś zrobią.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/18 15:56 #168022

Ale szkoda, bo jak 200-260mln zł pójdzie na BCT-kę to zabraknie na stadion albo zostaną ochłapy...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/18 17:23 #168023

  • Shaq
  • Shaq Avatar
  • Wylogowany
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Każdy ma swój Everest do zdobycia.
  • Posty: 145
Taniej stadion ładny też idzie wybudować. Np takie Gliwice to za ok 54mln wybudowali stadion dla 10tys kibiców, który jeśli będzie potrzeba można powiększyć o dodatkowe 5tys miejsc. A to i tak dużo bo z tego co wiem to kibiców na mecze Piasta przychodzi ok 3-4tys.
stadiony.net/stadiony/pol/stadion_piasta_gliwice
Także, nie trzeba od razu budować stadion za ponad 100mln tak jak to Bartyla chce ....

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/18 21:43 #168027

Shaq napisał: Taniej stadion ładny też idzie wybudować. Np takie Gliwice to za ok 54mln wybudowali stadion dla 10tys kibiców, który jeśli będzie potrzeba można powiększyć o dodatkowe 5tys miejsc. A to i tak dużo bo z tego co wiem to kibiców na mecze Piasta przychodzi ok 3-4tys.
stadiony.net/stadiony/pol/stadion_piasta_gliwice
Także, nie trzeba od razu budować stadion za ponad 100mln tak jak to Bartyla chce ....

Taniej to było parę lat temu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/21 09:49 #168043

creek73 napisał: Otwarcie ofert:
Lp. PLN (netto)

1 BG: Eurovia / Banimex 198.919.244,37
2 BUDIMEX S.A. 226.515.000,00
3 PORR POLSKA INFRASTRUCTURE S.A. 234.136.595,00
....
Za skyscrapercity : Zdrodlo


Hmmm - najtańsze oferty są tańsze niż się się mówiło i tańsze niż dofinansowanie o jakie wnioskował Bytom (297 mln). Zaczynam podejrzewać, że ta droga jednak powstanie.

Pieniądze chyba muszą być z EBI bo nawet w wypadku uzyskania dofinansowania kwota jest refinansowana po inwestycji.

Co do stadionu to EBI nie da na to kasy, więc na razie szanse jego realizacji pozostają na poziomie 0% (na szczęście)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/21 11:25 #168044

Robot napisał: Hmmm - najtańsze oferty są tańsze niż się się mówiło i tańsze niż dofinansowanie o jakie wnioskował Bytom (297 mln). Zaczynam podejrzewać, że ta droga jednak powstanie.


Tez mam nadzieje ze powstanie.
Trzeba by tak ostro zacząć mobilizować nasze władze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/21 16:56 #168049

"Bytomska Trasa Centralna", jakby nie było to taka Bytomska "DTS". Mam nadzieję ze dzięki połączeniu trenów pokopalnianych powstaną jakieś nowe zakłady pracy. Najważniejsza Jest "Przeprawa Szombierska"czyli porządny wiadukt na trorami kolejowymi.
www.gazetamiechowic.pl/becetka/Becetka.jpg
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/21 20:15 #168052

Pod względem parametrów raczej daleko będzie jej do DTŚki. Zwykła jednojezdniowa droga, z rondami co nawet kilkaset metrów. Jedynie w rejonie Wrocławskiej i Zabrzańskiej mają powstać dwupoziomowe węzły, ale tam też kierowcy nie poszaleją...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/22 21:05 #168070

MephiR napisał: Pod względem parametrów raczej daleko będzie jej do DTŚki. Zwykła jednojezdniowa droga, z rondami co nawet kilkaset metrów. Jedynie w rejonie Wrocławskiej i Zabrzańskiej mają powstać dwupoziomowe węzły, ale tam też kierowcy nie poszaleją...


BCTKa powstanie jako jednojezdniowa droga po jednym pasie w każdą stronę. W teorii ta droga ma przejąć ruch tranzytowy z ulic w śródmieściu takich jak Piłsudskiego, Kolejowa, Miarki, które mają po 2 pasy a czasem 3 pasy ruchu w jednym kierunku. To się uda?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/23 10:40 #168074

Moim zdaniem, gdyby chodziło o samochodowe odciążenie centrum miasta, to tak ten projekt byłby nazwany i poza budową BCT zawierałby redukcje infrastruktury samochodowej w miejscach, w których planowane byłby spadki natężenia ruchu aut.

Obserwując od lat działania urzędów decyzyjnych ws. budowy BCT podejrzewam, że ta budowa ma tylko dostarczyć nowej przestrzeni samochodowej, aby jazda samochodem była jeszcze wygodniejsza a posiadanie samochodu jeszcze bardziej atrakcyjne.

Z drugiej strony dodatkowa droga oznacza w kolejnych latach dodatkowe koszty utrzymywania infrastruktury samochodowej, a więc więcej pieniędzy na MZDiM, większą wagę tej instytucji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/23 22:07 #168082

z całą pewnością uda się na Piłsudskiego i Miarki ponieważ w latach 90 nie szło przez te ulice prawie przejść taki był ruch!!! pamiętam doskonale koleiny wyjeżdżone przez auta na Piłsudskiego które miały głębokość nawet po 20cm!!! w chwili obecnej ruch na Piłsudskiego i Miarki to namiastka tamtych lat. Śmiem wątpić, że zostało z tego "starego" ruchu jakieś 10% i nic więcej. Po Piłsudskiego można sobie do woli biegać i to na całej długości a na odcinku Chrobrego a Strzelców Byt. to już w ogóle wszystko można. Tak naprawdę tam jeździ około 2000 aut na dobę i nic więcej

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/24 09:51 #168088

Można zapytać - skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle? Dlaczego na Witczaka i Miarki z pewną regularnością zdarzają się wypadki śmiertelne z udziałem pieszych. Dlaczego np na odcinku Piłsudskiego (Chrobrego-Piekarska) większość lokali w parterach to pustostany? Dlaczego mieszkania przy Piłsudskiego i Miarki są "niesprzedawalne" nawet jak na warunki bytomskie?

Cały ten jednokierunkowy układ "ściekowy" (Witczaka, Piłsudskiego, Kwietniewskiego, Kolejowa, Miarki) to JEDNA WIELKA PATOLOGIA, która nie ma racji bytu w XXI wieku. Po budowie BCTKI należałoby RADYKALNIE przywrócić te ulice do życia i dla mieszkańców!
1. Przywrócić ruch dwukierunkowy po jednym pasie w każdą stronę czyli taki tradycyjny układ jak np. na Piekarskiej, Smolenia czy Mickiewicza.
2. Miejsca parkingowe po obu stronach jezdni.
3. Wprowadzenie pasów zieleni
4. Remonty i w miarę możliwości poszerzenia chodników
5. Oczywiście zmiana oznakowania dróg krajowych i wyrzucenie ich ze śródmieścia
6. Docelowo strefa tempo 30 na terenie CAŁEGO śródmieścia

To powinien być główny cel budowy BCTKi a nie "skomunikowanie terenów inwestycyjnych" za kopalnią Dymitrow.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ruszył przetarg na budowę Becetki 2016/08/24 10:14 #168089

Na razie żadna z nowych dróg nie doprowadziła do pobudzenia inwestycji w Bytomiu. Ukończenie Obwodnicy Północnej i A1 praktycznie niczego nie zmieniły w tej dziedzinie. Przy obu drogach są całe hektary nieużytków, które przez te wszystkie lata nie zostały w żaden sposób zagospodarowane i nie przyciągnęły żadnej firmy (Reich-CK się nie liczy, bo zakład przeniósł się w obrębie miasta z Górnik do Dąbrowy Miejskiej). Większy rozkwit inwestycyjny można zaobserwować na terenach po Hucie Zygmunt przy ul. Szyby Rycerskie, gdzie dojazd jest dość karkołomny, niż w okolicach obwodnicy i autostrady. Wniosek z tego jest taki, że samymi drogami nie da się przyciągnąć inwestorów do miasta, dlatego budowa Becetki też raczej niewiele zmieni ponad to, że kierowcom będzie się nieco lepiej jeździć po Bytomiu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.