Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA]

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 12:00 #163788

Trzeba sobie uświadomić jedno - Becetka, obwodnica i autostrada nie będą spełniać swojej roli jeśli nie zostanie uspokojony ruch na drogach w Śródmieściu. Żaden kierowca nie będzie nadrabiał drogi, żeby pojechać obwodnicą, jeśli może porównywalnie szybko przejechać krótszą drogą przez centrum miasta. Dopóki ring ulic Witczaka-Piłsudskiego-Kolejowa będzie miał po 2 do 4 pasów, to pieniądze wydane na Becetkę i obwodnicę będzie można uznać za wyrzucone w błoto.

Z centrum trzeba wyrzucić Drogę Krajową nr 94, a ulice którymi biegnie trzeba zwęzić, aby zmniejszyć ich przepustowość. Tylko wtedy ruch przeniesie się na drogi, które wybudowano w ostatnich latach kosztem setek milionów złotych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 12:09 #163789

MephiR napisał: Trzeba sobie uświadomić jedno - Becetka, obwodnica i autostrada nie będą spełniać swojej roli jeśli nie zostanie uspokojony ruch na drogach w Śródmieściu. Żaden kierowca nie będzie nadrabiał drogi, żeby pojechać obwodnicą, jeśli może porównywalnie szybko przejechać krótszą drogą przez centrum miasta. Dopóki ring ulic Witczaka-Piłsudskiego-Kolejowa będzie miał po 2 do 4 pasów, to pieniądze wydane na Becetkę i obwodnicę będzie można uznać za wyrzucone w błoto.


Samo wybudowanie becetki zmniejszy ruch w Centrum. Cały ruch jadący z kierunku Miechowic do Katowic (i na odwrót) przeskoczy na nową drogę. Chyba że będą tam światła co 100 metrów i ograniczeni do 50.

MephiR napisał: Z centrum trzeba wyrzucić Drogę Krajową nr 94, a ulice którymi biegnie trzeba zwęzić, aby zmniejszyć ich przepustowość. Tylko wtedy ruch przeniesie się na drogi, które wybudowano w ostatnich latach kosztem setek milionów złotych.


100% racji, ale bez obwodnicy i becetki to nie ma/byłoby tej drogi gdzie przerzucić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 12:10 #163790

Każda alternatywna droga się przyda tym bardziej że samochodów jest coraz więcej. Więc niech budują póki jeszcze do 2020 roku jest kasa z UE bo potem przez następne 20 lat nic nie zbudują.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 13:44 #163793

Szczepan napisał:

MephiR napisał: Trzeba sobie uświadomić jedno - Becetka, obwodnica i autostrada nie będą spełniać swojej roli jeśli nie zostanie uspokojony ruch na drogach w Śródmieściu. Żaden kierowca nie będzie nadrabiał drogi, żeby pojechać obwodnicą, jeśli może porównywalnie szybko przejechać krótszą drogą przez centrum miasta. Dopóki ring ulic Witczaka-Piłsudskiego-Kolejowa będzie miał po 2 do 4 pasów, to pieniądze wydane na Becetkę i obwodnicę będzie można uznać za wyrzucone w błoto.


Samo wybudowanie becetki zmniejszy ruch w Centrum. Cały ruch jadący z kierunku Miechowic do Katowic (i na odwrót) przeskoczy na nową drogę. Chyba że będą tam światła co 100 metrów i ograniczeni do 50.

To się okaże. W obu przypadkach kierowcy będą mieli do pokonania niemal jednakową odległość. Wszystko będzie zależeć od czasu przejazdu.

Szczepan napisał:

MephiR napisał: Z centrum trzeba wyrzucić Drogę Krajową nr 94, a ulice którymi biegnie trzeba zwęzić, aby zmniejszyć ich przepustowość. Tylko wtedy ruch przeniesie się na drogi, które wybudowano w ostatnich latach kosztem setek milionów złotych.


100% racji, ale bez obwodnicy i becetki to nie ma/byłoby tej drogi gdzie przerzucić.

Dokładnie. Po coś w końcu te drogi budujemy. Tylko jeśli nie ograniczymy ruchu w centrum, to te inwestycje na nic się zdadzą.

Jorg napisał: Każda alternatywna droga się przyda tym bardziej że samochodów jest coraz więcej. Więc niech budują póki jeszcze do 2020 roku jest kasa z UE bo potem przez następne 20 lat nic nie zbudują.

Liczba samochodów rośnie, bo przez ostatnie lata doprowadzono transport zbiorowy do agonii. Wysokie ceny biletów i beznadziejny rozkład jazdy powodują, że ludzie chcąc nie chcąc muszą wsiadać do samochodów, aby dojeżdżać do pracy. Tak więc zamiast dobudowywać kolejne drogi może bardziej sensowne byłyby inwestycje w kolej podmiejską i tramwaje?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 15:23 #163794

Psu na budę ta droga moim zdaniem. Kolejne mln zl wyrzucone w błoto, a juz argument o tym ze kierowcom ma byc lepiej to calkowicie do mnie nie trafia. Przypomne ze jak budowano obwodnice, zwlaszcza jej ostatni fragment to tez mowiono ze kierowcom bedzie latwiej i przyjemniej. I co mamy ? Rozdupconą drogę ze szlifowanymi co miesiac garbami, kilka wypadkow smiertelnych, ograniczenie do 50 km/h a odcinek od zjazdu na Strz. Bytomskich jadac od Miiechowic, az do skrzyzowania gdzie w lewo jedziemy na Świerkalniec a prosto do Piekar przypomina wszystko tylko nie obwodnice. Tak samo jest zreszta na kolejnym fragmencie mniej wiecej od Siemianowickiej. To są dukty a nie drogi. Jakbym miał auto za kilkadziesiat tysiakow to bym płakał przed jazdą tymi "drogami". Zreszta, niewazne jakiej wartosci jest samochod, kazdego szkoda. Biorą te pieniadze z UE jak leci, byleby brac, bez zastanowienia, bez pomyslunku. Znaczy, myslec - myslą - komu by dać zarobic i kto wiecej za realizację pod stołem da, takie sa niestety realia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 16:12 #163796

Czyli wg Ciebie mogliby nie budować tego kawałka obwodnicy bo jest dziurawa? Dziurawa czy nie skróciła dojazd do Zabrza i Gliwic przynajmniej o kilka minut.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 17:24 #163798

Ostatnio kilka razy jechałem z Gliwic do Michałkowic - i tylko 1 raz obwodnicą, pal licho dziury (auto służbowe i odporne -dostawczak) ale szybciej jest przez miasto i nie muszę stać na kretyńskich światłach pod Piekarami , korek miałem od wiaduktu .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 17:45 #163799

Ja mieszkając na Axentowicza zawsze jak mam jechać do Miechowic lub w stronę Zabrza, to wybieram obwodnicę. Odrobinę dłuższa droga, ale jedzie się szybciej, nie stoję na żadnych światłach itd. A ponadto mam świadomość, że nie przejeżdżam nikomu pod oknami ;) Jeśli chodzi o Becetkę, to jak już wspomnieli przedmówcy, może ona w kilku przypadkach odciążyć centrum. Po co ktoś z Miechowic, czy z Karbia jadąc w stronę DTŚ ma się wbijać do Śródmieścia, jeśli może je szybko ominąć? Takich przykładów jest kilka i nie ukrywam, że mam nadzieję, iż będzie trochę łatwiej przejść przez Strzelców Bytomskich po 2018 r. A przede wszystkim liczę na to, że takie ulice jak Piłsudskiego, czy Kolejowa staną się przyjaźniejszymi miejscami do życia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 18:26 #163800

Porównanie map "beretki"


Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 19:22 #163802

Sopel - nie neguję zasadnosci budowania 3 etapu obwodnicy i tym samym jej zakonczenia, ALE nie sadzilem ze to bedzie tak wygladac jak teraz wyglada. Bez wzgledu na to kto jest za to odpowiedzialny - kopalnia, wykonawca czy projektant to ten fragment tej drogi jest idealnym przykladem jak tego typu budowa wygladac nie powinna zaledwie kilka lat po jej ukonczeniu. W tej postaci jaka mamy teraz to nie bylo budowanie, a wyrzucenie pieniedzy w błoto. Mimo ze mieszkam w Miechowicach to z tej drogi korzystam dosc rzadko - przejazd przez miasto nie trwa moim zdaniem dłużej, a zawsze jadac przez centrum mozna zobaczyc co sie tam "dzieje". Jakosc tej drogi na calej jej dlugosci tez nie zachęca do tego zeby nią podrozowac, niestety.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 20:30 #163804

Na żadnym odcinku nie można było zaplanować po 2 pasy ruchu? Ja to bym puścił tą trasę z ul. Węglowej tak by nie tworzyć kolejnej sygnalizacji przy Odrzańskiej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/30 21:17 #163805

Mariusz1 napisał: Tak, zgadzam się. Myślę, że to już jednak trochę inna historia. Można by to podsumować w ten sposób : "Nie wybudowanie tej drogi przekreśla ponowne zagospodarowanie tych terenów, wybudowanie daje przynajmniej szansę i jakieś możliwości"
P.S. Ratnik Ty zawsze taki malkontent :) ?


Obszary mogą być użyte różnie; z drogą i bez niej. Uważam że zanim otworzy się nowe tereny do zabudowy najpierw trzeba zagospodarować obecne.
Choćby po to, żeby uniknąć rozproszenia zabudowy. Rozproszenie utrudnia planowanie komunikacji zbiorowej (po prostu dla jednego obiektu kłopotliwe i kosztowne będzie wyznaczać osobną trasę autobusu, co kończy się dalszą promocją ruchu prywatnymi samochodami), wyższe są też koszty doprowadzenia i utrzymania infrastruktury.

Szczepan napisał: W tym przypadku mówienie o Centrum jest lekkim nadużyciem. Co więcej ta droga może odciążyć te leżące w "prawdziwym" Centrum.


Masz przykład obwodnicy czy autostrady, po których zbudowaniu ruch samochodowy w Centrum wcale się nie zmniejszył. Jak można przypuszczać drogi te miały służyć ułatwieniu jazdy po mieście a nie jakiemuś konkretnemu wyprowadzaniu z niego ruchu. Poza tym jest pytanie "co to znaczy odciążyć". MZDiM kocha samochody, więc za korzyść z ewentualnego odciążenia Centrum widziałby zapewne płynniejszą jazdę samochodem po Piłsudskiego niż to, żeby mieszkańcy tej ulicy mieli otoczenie, w którym przyjemnie mogliby spędzać czas.

P.S.
Budowa tej frajdy dla kierowców kosztować będzie 300.000.000 zł.
Rewitalizacja śródmieścia 400.000.000 zł

Zobaczcie, jakie pieniądze idą na samochody.

Co więcej - budowa drogi jest inicjatywą i pod nadzorem miejscowych urzędników natomiast rewitalizacja ma patronat "z Warszawy".

Czyli co? Czyli większą troską bytomskich urzędników (traktując ich en masse) jest budowa drogi niż rewitalizacja miasta (która przypadkowo spadła "z góry")?

A kolei aglomeracyjnej jak nie było, tak nie widać, żeby miała powstać, mimo że są warunki i pieniądze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/31 09:08 #163810

Ratnik napisał:

Szczepan napisał: W tym przypadku mówienie o Centrum jest lekkim nadużyciem. Co więcej ta droga może odciążyć te leżące w "prawdziwym" Centrum.


Masz przykład obwodnicy czy autostrady, po których zbudowaniu ruch samochodowy w Centrum wcale się nie zmniejszył. Jak można przypuszczać drogi te miały służyć ułatwieniu jazdy po mieście a nie jakiemuś konkretnemu wyprowadzaniu z niego ruchu. Poza tym jest pytanie "co to znaczy odciążyć". MZDiM kocha samochody, więc za korzyść z ewentualnego odciążenia Centrum widziałby zapewne płynniejszą jazdę samochodem po Piłsudskiego niż to, żeby mieszkańcy tej ulicy mieli otoczenie, w którym przyjemnie mogliby spędzać czas..


1. Autostrada - nie była budowana z myślą o odciążeniu Centrum Bytomia, z resztą ona dalej jest w budowie. Na chwilę obecną to droga od granicy donikąd.

2. Obwodnica - i tu się z Tobą nie zgodzę, myślę że nie widzisz efektów w Centrum ponieważ obwodnica była budowana etapami, ukończenie jej III etapu nie zmieniło ruchu w Centrum bo kierowcy już wcześniej zjeżdżali na obwodnicę. Przed otwarciem 3 etapu zjazd na Celną był często zakorkowany, teraz bez problemu można tam zjechać.
Dodatkowo problemem jest skrzyżowanie w Piekarach, dzięki niemu wielu kierowców jadąc z Miechowic w stronę Katowic woli jechać przez Centrum (tu chyba pomysł becetki nie jest taki zły). Kiedyś ktoś mówił o jakimś rondzie w tamtym miejscu ale temat padł.

Jestem ciekawy jak wyglądałoby Centrum gdyby nie było Obwodnicy, wyobraź sobie te wszystkie auta (które teraz w godzinach szczytu czekają na wspomnianym skrzyżowaniu w Piekarach) jadące przez Centrum.

Żeby nie było, też jestem na ograniczeniem ruchu w Centrum, wyprowadzenie DK94 poza ścisłe Centrum i ograniczenie tam ruchu to priorytet.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/31 09:54 #163813

Szczepan napisał: Jestem ciekawy jak wyglądałoby Centrum gdyby nie było Obwodnicy, wyobraź sobie te wszystkie auta (które teraz w godzinach szczytu czekają na wspomnianym skrzyżowaniu w Piekarach) jadące przez Centrum.

Żeby nie było, też jestem na ograniczeniem ruchu w Centrum, wyprowadzenie DK94 poza ścisłe Centrum i ograniczenie tam ruchu to priorytet.

I dalej się o tym myśli w Piekarach jednakże wszystko rozbija się o kasę. Sądzę, że prace nad rondem na skrzyżowaniu DW911, Podmiejskiej i Miarki przybiorą realne kształty jak zaczną zagospodarowywać się piekarskie tereny KSSE pomiędzy ul. Podmiejską a Pod Lipami.
Dodatkowo sporym problemem jest most na Szarlejce, który obecnie jest tzw. wąskim gardłem i nie ma możliwości przeprowadzenia drogi o parametrach 2x2 czy 1x4.

A wyprowadzenie DK94 poza centrum - bo zamiary są takie aby z Siemianowickiej biegła DW911 przez Piekary, Podmiejską i Obwodnicą Bytomia do Miechowickiej/Frenzla - właśnie są powiązane z przebudową skrzyżowania w Piekarach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2015/12/31 13:58 #163822

MephiR napisał: Trzeba sobie uświadomić jedno - Becetka, obwodnica i autostrada nie będą spełniać swojej roli jeśli nie zostanie uspokojony ruch na drogach w Śródmieściu. Żaden kierowca nie będzie nadrabiał drogi, żeby pojechać obwodnicą, jeśli może porównywalnie szybko przejechać krótszą drogą przez centrum miasta. Dopóki ring ulic Witczaka-Piłsudskiego-Kolejowa będzie miał po 2 do 4 pasów, to pieniądze wydane na Becetkę i obwodnicę będzie można uznać za wyrzucone w błoto.

Z centrum trzeba wyrzucić Drogę Krajową nr 94, a ulice którymi biegnie trzeba zwęzić, aby zmniejszyć ich przepustowość. Tylko wtedy ruch przeniesie się na drogi, które wybudowano w ostatnich latach kosztem setek milionów złotych.



Lubię takie hasła "kosztem setek milionów". Napisz ile tych setek było: dwie, pięć, siedem ?
Ja napiszę, że te setek milionów zostały wyrzucone w błoto i nie dziwię się że ludzie wybierają drogę przez miasto.

W 2013 roku GDDKiA napisała "Budowa jednego kilometra autostrady kosztuje w Polsce średnio 9,6 miliona euro" zaokrąglamy do 40 mln za kilometr.
Jak już odpowiesz na pierwsze pytanie to napisz ile kilometrów autostrady mógł zbudować sam Bytom.


A co zbudował za te setki milionów ? Zbudował kawałek obwodnicy z tunelem która ma jeden pas, a już w dniu otwarcia jej stan nie był idealny, bo pojawiły się pierwsze wyczuwalne garby.
Na dodatek obwodnica kończy się światłami, które się korkują. Co więcej, wiemy, że węzeł z celną jest tak skonstruowany, że zdarzały się wypadki, tutaj część winy ponoszą kierowcy ale można było zaprojektować to inaczej.
Al. Jana Pawła II (która jest częścią obwodnicy) jest dwu pasmowa ale ze względu na jej stan techniczny są ograniczenia do 50,70 km/h.

I chcesz na takie drogi wyprowadzić ruch z centrum ?
Prawa jest taka, że obwodnica ma odciążyć ruch z centrum i stanie się tak gdy zlikwidujemy błędy które wymieniłem powyżej. Jeżeli obecnie zwęzimy drogi w centrum to zakorkuje się skrzyżowanie np. Powstańców Śląskich z Witczaka bo już można zauważyć, że samochody (kilka razy jechałem w ten sposób nawet za ciężarówką) z obwodnicy zjeżdżają w Dworską i przez Powstańców jadą co al. JPII omijając światła w Piekarach. Zmniejszysz przepustowość w jednym miejscu to ludzie znajdą nowe ciągi komunikacyjne w mieście. Nie licz na to, że zwężając K. Miarki do jednego pasa wszyscy przeniosą się na obwodnicę.

Ja, osobiście wracając z Gliwic zawsze wybieram A1 i mimo, że robię o wiele więcej kilometrów, czasowo wychodzę szybciej, niż jadąc DK88 i wybierając później wariant przez miasto lub obwodnicę, oczywiście jadąc zgodnie z przepisami. Z A1 wjeżdżam na al. JPII i praktycznie jestem w domu bez stania w korkach nie mówiąc o komforcie jazdy A1.

Najpierw zróbmy porządne drogi a ludzie sami na nie się przeniosą.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.