Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 11:06 #152327

Panowie, ale może bez wycieczek osobistych. Dyskutujmy, a nie obrażajmy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 11:24 #152331

Dzisiaj kobiecinka z Będzina jadąc od Miechowic zgłupiała i zatrzymała się na obszarze wyłączonym z ruchu (tuż przed znakiem nakaz jazdy po prawej stronie), mając włączony lewy kierunek! Jechałem z przeciwka i miałbym ją na sobie gdyby zdecydowała się zjechać na lewo. Zatrzymałem się obok niej i wtedy dotarło że ma jechać po prawej stronie bariery...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 11:27 #152332

No widzisz,gdybyś był tak inteligentny to byś czytał temat od początku i wiedział byś,że ja swoje rozwiązanie pisałem kilka postów wcześniej.
ps.Tak jestem tępy i jest mi z tym dobrze.Ale mimo tępoty nie wypisuje durnych zdań jak ty.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 11:31 #152333

Cicik napisał: Dzisiaj kobiecinka z Będzina jadąc od Miechowic zgłupiała i zatrzymała się na obszarze wyłączonym z ruchu (tuż przed znakiem nakaz jazdy po prawej stronie), mając włączony lewy kierunek! Jechałem z przeciwka i miałbym ją na sobie gdyby zdecydowała się zjechać na lewo. Zatrzymałem się obok niej i wtedy dotarło że ma jechać po prawej stronie bariery...

No i nie trzeba zabierac ludziom prawa jazdy? Trzeba Jak można zatrzymac sie przed znakiem nakazu i nie wiedziec gdzie jechać.Milion znaków i barier nie pomoże.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 11:42 #152337

A może taki komplet znaków? goo.gl/maps/aKwUo
Co prawda nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania bo ustawodawca nie przewidział takiej tabliczki, ale jeśli miałoby to komuś oszczędzić życie, to czemu nie. Dodatkowo P-6a zamiast P-6 i można by spróbować skrócić pas wyłączenia, tak aby nie zaczynał się razem z wyspą.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 12:04 #152341

Powinien wystarczyć dodatkowy znak poziomy P8-f na kierunku w stronę Celnej i odpowiednio P8-a na kierunku przeciwnym.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 14:46 #152347

georg11 napisał:

Cicik napisał: Dzisiaj kobiecinka z Będzina jadąc od Miechowic zgłupiała i zatrzymała się na obszarze wyłączonym z ruchu (tuż przed znakiem nakaz jazdy po prawej stronie), mając włączony lewy kierunek! Jechałem z przeciwka i miałbym ją na sobie gdyby zdecydowała się zjechać na lewo. Zatrzymałem się obok niej i wtedy dotarło że ma jechać po prawej stronie bariery...

No i nie trzeba zabierac ludziom prawa jazdy? Trzeba Jak można zatrzymac sie przed znakiem nakazu i nie wiedziec gdzie jechać.Milion znaków i barier nie pomoże.

Dla mnie nie będzie miało to znaczenia czy ktoś kto we mnie wjedzie będzie miał ten kawałek plastiku czy nie.

Jak widać na tym przykładzie polscy kierowcy są dość specyficzni a tym samym potrzeba również specyficznych rozwiązań, tzw. idiotoodpornych.
Zastanawiam się jak długo, a tym samym ile kolizji / wypadków będzie w tym miejscu zanim COŚ się zmieni, zanim MZDiM podziała i pokaże, że jednak problem dostrzegają?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/12/03 08:46 #152951

www.wykop.pl/link/2271452/barierki-na-dk10-stargard-szczecin/
Proponuję poczytać również komentarze.

Jak widać są rozwiązania idiotoodporne. Oczywiście nie wszyscy są z tego zadowoleni niemniej po komentarzach widać, że bezpieczeństwo na tym odcinku się poprawiło.
Być może jest to rozwiązanie kontrowersyjne ale jednak skuteczne.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/12/03 09:04 #152953

Pomysł poprawiający bezpieczeństwo, ale jest jedno ale. Aby można było takie coś zastosować sama droga powinna mieć ok. 12m szerokości. Nasza obwodnica ma 9,5m szerokości. Już tłumaczę o co chodzi i co chyba przeoczył zarządca tej drogi z filmiku. Jezdnie dróg jednokierunkowych powinny mieć min. 5m szerokości z prostej przyczyny, jeśli zepsuje się na niej samochód czy ciężarówka, musi być miejsce żeby przeszkodę ominąć. Czasem odchodzi się od tej zasady, ale na bardzo krótkich odcinkach, 1,5km na obwodnicy raczej nie łapie się na ten warunek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/12/03 09:37 #152960

Nasza obwodnica ma z jednej strony pas awaryjny. Wystarczy przesunąć oś jezdni bardziej na środek, a po obu stronach będzie wystarczająca ilość miejsca do omijania ewentualnych przeszkód. Tak zrobiono na pierwszym odcinku obwodnicy i nie wiem dlaczego nie jest tak na pozostałych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/12/03 11:46 #152978

Przesunięcie osi nie doda obwodnicy 1,5m. Mówiąc o pierwszym odcinku, które miejsce autor ma na myśli.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhostolowpbFantus


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.