Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/23 10:25 #152212

Ile razy tamtędy przejeżdżam,tyle razy wytężam wzrok,żeby dostrzec,jakim cudem można się w tym miejscu pomylić w wjechać pod prąd
Do tej pory nie udało mi się tego jeszcze ustalić

Nie mniej,jakiś dodatkowe bariery czy oznaczenia,to chyba nie są wysokie koszty,na pewno niższe,niż te,które trzeba było już do tej pory ponieść w związku z dotychczasowymi zdarzeniami w tym miejscu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/23 17:36 #152225

ja tam nic trudnego nie widze zeby jechac normalnie brac im prawko na pół roku za jazde pod prad i sie naucza moze jezdzic

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/23 20:02 #152226

Nie rozumiem z czym jest problem. Jest podwójna ciągła, jest znak nakaz jazdy z prawej strony znaku który na dodatek świeci z kilometra. Jeśli ktoś ma problem z interpretacją tych 2 znaków to znaczy że nie nadaje się do jazdy nawet rowerem i lepiej niech zostanie w domu. To po pierwsze.

Po drugie jak ktoś jedzie z prędkością jaką trzeba czyli 70 km/h to zauważy oznakowanie. A wariat co leci tam 110 - no cóż wyeliminuje się z życia sam. I dobrze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/23 20:16 #152227

Nie dobrze, bo przy okazji wyeliminuje innych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/23 22:35 #152230

Z ręka na sercu przyznaje się,że latam tam czesto z setką i naprawde nie ma problemu z czytaniem znaków.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 06:42 #152233

Ja też nie widzę problemu w odczytaniu znaków w tym miejscu. Tylko czy to znaczy, że musimy ryzykować naszym zdrowiem aby to miejsce stało się bardziej idioto-odporne?
Propozycja odbieranie prawa jazdy to bardziej leczenie niż zapobieganie. My nie widzimy problemu w tym miejscu, ale czy to znaczy że tego problemu tam nie ma?

W tym miejscu oraz na alei JP II ciągle zdarzają się niebezpieczne sytuacje. Urząd zamiast chować głowę w piasek i ciągle powtarzać "wszystko jest ok oraz zgodnie ze wszystkimi wytycznymi" mógłby wykazać odrobinę chęci i coś zrobić w tych miejscach.
Nawet głupie podświetlenie znaku C-9 jak na strzelców lub odblaski mogą coś zmienić.
Ludziom mniej spostrzegawczym proponuję coś w tym stylu:
www.tdcpolska.pl/uploads/images/Gallery/...zacje/Granice/3-.jpg

Pomysłów jest wiele tylko w urzędzie nikomu nic się nie chce.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 08:08 #152236

Kwestią jest to czy znaki powinny podążać za idiotami czy idioci za znakami? Żeby nie było poprzednie zdanie miało tylko zwrócić uwagę na zjawisko przeznakowania, a nie obrazić jakiegokolwiek człowieka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 08:09 #152237

emil napisał: Za tunelem a przed zjazdem z Miechowickiej na obwodnicę stoi znak A-6d "Wlot drogi jednokierunkowej z prawej strony", który ostrzega o skrzyżowaniu. Jeżeli za skrzyżowaniem (wlotem) nie ma powtórzenia znaku D-3 to droga jest DWUKIERUNKOWA. Znak A-20 ma uzasadnienie, gdy dwie jezdnie jednokierunkowe schodzą się w jedną jezdnię dwukierunkową na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami. Problem polega na tym, że na łuku drogi (brantka) przewidziano zjazd bezpośrednio w miejscu zmiany przekroju poprzecznego drogi tj. rozdzielenia jej kierunków wysepką i barierami. Te uwarunkowania w połączeniu z uwagą "Szczesiu" o pasach ruchu mogą wprowadzać kierowców w błąd. Problem jest coraz poważniejszy, więc albo przebudowa albo walnąć bariery już od Miechowickiej.

Nie zgodzę się.
Przepisy rozporządzenia dotyczącego warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych, punkt 2.2.22.

Znak A-20 "odcinek jezdni o ruchu dwukierunkowym" stosuje się w celu ostrzeżenia jadących jezdnią jednokierunkową o miejscu, w którym rozpoczyna się ruch dwukierunkowy. Znak A-20 stosuje się, gdy dwie jezdnie jednokierunkowe łączą się w jedną jezdnię dwukierunkową (...). Jeżeli na początku odcinka umieszczony został znak D-3, to przed końcem odcinka, bez względu na jego długość, umieszcza się znak A-20.

Niestety nie ma tutaj nic o skrzyżowaniu i zasadzie którą opisałeś.

Dyskusja na temat tego co należy zrobić tym którzy ten błąd popełnili raczej nie ma sensu bo ani zdrowia, ani życia osobom poszkodowanym już nie przywróci.
Pomyślmy raczej jak zmusić MZDiM i UM aby w końcu coś z tym zrobili. Przepisy przepisami ale jak widać problem jednak istnieje.
Może warto by to było jakoś nagłośnić, np. w RMFie czy TVNie. Może nawet do Faktu napisać. Moim zdaniem każdy sposób aby w końcu drogowcy dupę ruszyli jest dobry.
Jest kilku nowych radnych w Radzie - niech pokażą, że oddane na nich głosy faktycznie przełożą się na efekty.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 08:19 #152238

Wprowadzenie zakazu wyprzedzania i zastosowanie betonowych barier od Miechowickiej w stronę Piekar ? Dajcie spokój. To jest obwodnica, jej zadaniem jest w sposób szybki ominięcie miasta. Dla mnie już jest nieporozumieniem wprowadzenie świateł z Nałkowską. Na obwodnicy można poruszać się szybko i sprawnie a jak ktoś jest głąbem i wjeżdża pod prąd to już głąbem pozostanie. Najlepiej wprowadźcie 40kmh, fotoradary, betonowe bariery i co tam jeszcze wymyślicie. Jest podwójna ciągła ? Jest. Jest nakaz jazdy po prawej stronie ? Jest. Jeżdżę do i z pracy tym łukiem codziennie, owszem, przechodzą myśli o tych wszystkich zdarzeniach i wytężam większą uwagę czy ktoś mi nie leci na czołowe. Myślę, że pomysł z wcześniejszych postów o zastosowanie gumowych słupków mógłby się sprawdzić ale tylko z zastosowaniem ich na równi z podwójną ciągłą. Nie ograniczajmy obwodnicy w jej zastosowaniu bo już szybciej można przejechać przez miasto niż trasą stworzoną do jego ominięcia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 08:20 #152239

Kiedy jadę w kierunku Bytomia od Gliwic to myślę: "Jakim ignorantem trzeba być żeby się tutaj pomylić i pojechać pod prąd!?"
Kiedy jadę w przeciwnym kierunku: "Żeby mi tylko jakiś ignorant nie wyjechał..."

Możemy się spierać, ale czy na serio trzeba ryzykować życiem żeby się doczekać sensownego rozwiązania?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 08:37 #152241

Ale co nagłośnić? Że kierowcy nie stosują się do znaków? Że gadają przez komórki i nie jadą jak powinni? Czy, że ślepo ufają GPSom? Albo, że jadą tak szybko, że nie mieszczą się w zakręcie? Postawić tam fotoradar i już. Kierowcy widząc znak D-51 jakoś dziwnie zaczynają koncentrować się na znakach i prowadzeniu pojazdu.
Wiem, że powyższe wydaje bezduszne biorąc pod uwagę ofiary wypadków, ale nie zgadzam się z tym, że za sytuację winny jest MZDiM, to kierowcy nie stosują się do znaków. Wielu tutaj się wypowiadających twierdzi, że na tym odcinku nie ma nic trudnego.
A teraz co do rozwiązań, to zastosowanie separatorów będzie wiązało się z wykluczeniem wyprzedzania na całym odcinku między węzłami Miechowicka - Celna (jeśli już mamy iść stronę odporności na głupotę ludzką). Ja osobiście jestem za wprowadzeniem na próbę linii P-6a.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 09:51 #152242

Separatory nie muszą być na całym odcinku. Wystarczy że będą sięgać od Celnej do początku zakrętu. To powinno wyeliminować przypadki przejeżdżania na drugi pas.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 10:03 #152244

A jak zmusić delikwenta, który został na lewym pasie, żeby się cofnął i zjechał na odpowiedni pas? Skoro ludzie olewają bijący po oczach znak C-9, to zwrócą uwagę na coś co ledwie wystaje z ziemi i w ciemnościach jest średnio widoczne?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 11:00 #152245

A może zamiast kolejnych szykan należałoby usunąć te już istniejące? Może wystarczyłaby podwójna linia ciągła zamiast barier energochłonnych?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 12:16 #152252

Edek Felka nikt tu nie mówi, że winny jest MZDIM tylko, że jest określony problem a oni nie mają zamiaru go rozwiązać.
To że znaki są okej wiemy - no prawie, poza tym brakującym A-20.
Życie jednak pokazuje, że coś jest nie tak w tym miejscu więc należy podjąć jakieś działania aby problem wyeliminować.

Zresztą sam podałeś jedno z rozwiązań - fotoradar.
Nieważne co to będzie - ważne aby wyeliminować problem kolizji / wypadków w tym miejscu.

Równie dobrze mógłbym się burzyć dlaczego montowane są progi zwalniające skoro mamy kilkanaście znaków które w mniejszym lub większym stopniu mają za zadanie ograniczyć prędkość.

A jak ktoś jest dalej nieprzekonany to prosiłbym o odpowiedź:
ile osób jeszcze ma tam zginąć by dostrzeżono problem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhostolowpbFantus


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.