Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 13:26 #152178

Kolejny raz doszło do wypadku w rejonie węzła obwodnicy północnej z ul. Celną. Doszło tam do zderzenia dwóch pojazdów. To felerny odcinek, na którym ciągle dochodzi do podobnych zdarzeń.


There are no images in the gallery.

W czwartek około godziny 8:00 na wysokości zjazdu z obwodnicy na ul. Celną zderzył się samochód marki Audi z dostawczą KIA. 62-letni kierowca Audi nie zachował należytej ostrożności i zjechał na przeciwny pas, a następnie uderzył w bok nadjeżdżającego pojazdu. W wyniku zdarzenia poniósł obrażenia ciała i został przewieziony do szpitala. 57-letni kierowca KIA nie został ranny. Teraz okoliczności wypadku wyjaśniają bytomscy śledczy.

To kolejny raz, kiedy dokładnie w tym samym miejscu dochodzi do takiego zdarzenia. Od miesięcy w serwisie i gazecie piszemy, że węzeł obwodnicy i Celnej został źle zaprojektowany, ponieważ kierowcy jadący w stronę Piekar notorycznie popełniają na nim błędy, w wyniku których zjeżdżają na pas w stronę Gliwic. O kolizjach tego typu informowaliśmy m.in. w sierpniu i dwukrotnie w kwietniu, natomiast na forum i Facebooku internauci donoszą, że wielokrotnie byli zmuszeni uciekać na tym odcinku przed kierowcami jadącym na czołowe. Z kolei urzędnicy zasłaniają się rozporządzeniami ministra transportu, według których wybudowano skrzyżowanie. Mimo to jednak coś powoduje, że do czołowych zderzeń dochodzi tam częściej, niż na jakiejkolwiek innej drodze w Bytomiu. Powinno to dawać do myślenia urzędnikom.

Jak to bywa w naszych czasach, na Facebooku założono stronę "Chcemy bezpiecznej obwodnicy Bytomia" która wzywa Miejski Zarząd Dróg i Mostów do poprawy bezpieczeństwa na węźle z Celną. Wystarczył jeden dzień i internauci zapisani do protestu wrzucili zdjęcia z kolejnego incydentu w tym miejscu. Wojciech Wojt Woźnica opublikował zdjęcia samochodu, który wjechał na wysepkę rozdzielającą pasy i uderzył w latarnię. Można je zobaczyć poniżej. Natomiast Grzegorz Biskup napisał posta: "Sam często tam jeżdże około 10 razy wpadali tam na mnie. Przypatrywałem się tam oznakowanie jest ok. Podwójna ciągła nakaz jazdy z prawej strony. O co tam chodzi? Myśle że może nieuaktualnione mapy w nawigacjach? Niektórzy nie patrzą na nic ino im ufajá bezgranicznie".

There are no images in the gallery.

Jeśli byliście świadkami podobnych zdarzeń na obwodnicy napiszcie nam o nich w komentarzach, na FB lub na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Wyślijcie nam też zdjęcia bądź filmy z kamerek jeśli takowymi dysponujecie.


foto: KMP Bytom / Wojciech Wojt Woznica

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 15:07 #152184

Mógłby ktoś zamieścić dane lokalizacyjne tego wypadku na mapie?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 15:12 #152185

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 15:52 #152187

He he, nawet na Street View widać, że ktoś staranował znak C-9 i uderzył w barierę energochłonną po prawej stronie :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 16:28 #152188

Jestem pełen podziwu dla tych, którzy tam lecą na czołówkę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 16:34 #152189

Może jak się któryś zagapi to mu się wydaje, że prawy pas jest do zjazdu i przeskakuje na "środkowy"
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 16:43 #152190

Mógłby pomyśleć gdyby pasy ruchy były oddzielone pojedynczą ciągłą linią. Podwójna zawsze oddziela przeciwne sobie pasy. Dalej jestem zdania, żeby postawić tam na okres próby słupki jak to jest na DK88 za Plejadą i zobaczyć czy coś to da. A myślę ze da.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 17:39 #152194

Oczywiście, że jest ciągła, pytanie w którym miejscu uzna że jednak zmieni pas - często widać kierowców którzy na ostatnią chwile zjeżdżają albo rezygnują z zjazdu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 17:55 #152195

Czyli wnioskiem jest to, że kierowcy jadący na czołówkę ignorują oznakowanie poziome i pionowe.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 19:15 #152199

Podejrzewam że wypadki te powodują kierowcy nieznający obwodnicy i zapewne Ci którzy jadą nią po raz pierwszy, można też przyjąć że są to kierowcy jadący od strony Gliwic czy też od A4. Jadąc od Gliwic do samych Miechowic jedziemy szeroką drogą o dwóch pasach w każdym kierunku i dodatkowo prawie w całości jedno jezdniową, dlatego mogą się zdarzyć kierowcy którzy po prostu są zmyleni.
Dla nas jest to oczywiste że to jest droga o dwóch kierunkach jazdy, ale dla kierowców jadących tą drogą takie oczywiste być to nie musi. To działa podobnie jak jazda po centrum Bytomia, dla większości z nas centrum Bytomia nie jest miastem skomplikowanym, jednak osoby z poza Bytomia bardzo często uważają centrum miasta za bardzo skomplikowane.
Ja podkreślę coś co już kiedyś tutaj napisałem, błędem jest brak za tunelem znaku A-20 (odcinek jezdni o ruch dwukierunkowym). Zauważcie jak wyraźnie jest oznaczone zwężenie S1 w Pyrzowicach, tam nie da się nie zauważyć że droga zamienia się w ekspresówkę o jednej jezdni, natomiast u nas zasadniczo oznakowanie sprowadza się do oznakowania poziomego, za tunelem kawałek podwójnej ciągłej linii i to samo przed węzłem z Nowocelną i zasadniczo nic więcej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 20:09 #152200

to wszystko jest spowodowane nieaktualnymi mapami nawigacji co już nie raz potwierdzono. Druga sprawa w tym miejscu podobnie jak na rondzie przy zjeździe powinien być zamontowany świecący znak C-9 !!!!!!!!!!!!!!! święcący znak naprawdę dałby tu dużo a w połączeniu z A-20 za tunelem to już by było całkiem super. Ponadto na debili ufających nawigacji nawet najlepsze znaki nic nie poradzą!!!!!!!!!!!!!!!!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 22:00 #152202

Marcinen, tam stoi świecący znak C-9, a mimo to kierowcy się do niego nie stosują. Tam po prostu trzeba trwałych, fizycznych barier.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/22 22:47 #152204

Wydaje mi się,że tam by wystarczyły gumowe słupki takie jak przy koksowni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/23 00:03 #152207

Tylko IMHO osłupkowanie łuku wiąże się z wprowadzeniem zakazu wyprzedzania już od tunelu za Plejadą. Widzę bowiem tych, którzy wyprzedzają na ostatni moment i nie mieszczą się przed słupkami. Zostanie im albo nerwowa ucieczka w prawo (koszenie słupków) albo dalsza jazda pod prąd. Czołówki nie znikną tylko przeniosą się trochę bliżej. Tym niemniej podejrzewam, że prędzej czy później i tak skończy się zakazem wyprzedzania.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/23 01:17 #152210

Za tunelem a przed zjazdem z Miechowickiej na obwodnicę stoi znak A-6d "Wlot drogi jednokierunkowej z prawej strony", który ostrzega o skrzyżowaniu. Jeżeli za skrzyżowaniem (wlotem) nie ma powtórzenia znaku D-3 to droga jest DWUKIERUNKOWA. Znak A-20 ma uzasadnienie, gdy dwie jezdnie jednokierunkowe schodzą się w jedną jezdnię dwukierunkową na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami. Problem polega na tym, że na łuku drogi (brantka) przewidziano zjazd bezpośrednio w miejscu zmiany przekroju poprzecznego drogi tj. rozdzielenia jej kierunków wysepką i barierami. Te uwarunkowania w połączeniu z uwagą "Szczesiu" o pasach ruchu mogą wprowadzać kierowców w błąd. Problem jest coraz poważniejszy, więc albo przebudowa albo walnąć bariery już od Miechowickiej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhostolowpbFantus


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.