Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Budynki wyburzone

Re:Budynki wyburzone 2018/09/12 21:37 #180721

Budynek "Labor Orzeł Biały" Bytom Rozbark ul Siemianowicka 98 idzie do wyburzenia prawdopodobnie pod jakiś market.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/09/24 01:26 #180863

  • Jasiu
  • Jasiu Avatar
  • Z dala
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania: 30

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/10/26 19:10 #181504

Budynek "Labor Orzeł Biały" Bytom Rozbark ul Siemianowicka 98





Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/22 00:33 #182130

  • Jasiu
  • Jasiu Avatar
  • Z dala
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania: 30
Chorzowska 11



Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/22 16:13 #182145

Jeszcze 1 kamienica i uwolni się plac pod jakiś market.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/22 18:16 #182149

  • neit
  • neit Avatar
  • Z dala
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Posty: 481
  • Otrzymane podziękowania: 39
Chyba bardziej pożądany niż mieszkania w tym miejscu. Taka smutna prawda.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/22 19:55 #182150

  • Paweł P
  • Paweł P Avatar
  • Z dala
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Posty: 788
  • Otrzymane podziękowania: 206

andrzej4478 napisał: Jeszcze 1 kamienica i uwolni się plac pod jakiś market.

Andrzej wybacz, ale to już lekkie zboczenie z tymi marketami ;)
Naprawdę, to miejsce może być zwykłym zadbanym skwerem, niekoniecznie kolejną, blaszaną budą do robienia zakupów. Pewnie jakiś mądry architekt krajobrazu coś ładnego by tam wkomponował.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/22 22:16 #182151

Faktem jest, że ta ostatnia kamienica powinna zniknąć. Pewnie, że może być skwer albo i jakiś parking bo w rejonie Chorzowskiej 12-14 a także 5 są duże problemy z parkowaniem.
Mamy w Bytomiu ogromny deficyt parkingów i zieleni przewracanie takich ruder znajduje uzasadnienie bo można tam stworzyć jakąś potrzebną mieszkańcom przestrzeń. Wyburzeń powinny się też doczekać familoki przy ul. Rostka chyba 20 i dalej. Chyba w 2017 roku jeden powalili a teraz zostały dwa, które nie są zamieszkane nawet w połowie!! gdzie sens i logika trzymać takie budy za których remont i utrzymanie trzeba płacić spore pieniądze?? jest to nie uzasadnione ekonomicznie!!!
1) Lokatorzy tracą grube pieniądze na ogrzewaniu pojedynczych mieszkań,
2) brodzą w błocie i brudzie bo tam nie ma nawet normalnej drogi,
3) jak się tam idzie to widać wylęgarnię bezdomnych (nie mówię tu o lokatorach)
Wydaje się, że lepiej te kamienice wyburzyć a ludzie przesiedlić i zainwestować pieniądze z tych dwóch beznadziejnych familoków w coś co przyniesie pozytywny skutek społeczny np. remont normalnej kamienicy i dopełnienie lokatorów tymi, którzy w tym familoku mieszkają. Akurat teren przy Rostka można śmiało przeznaczyć pod duży parking, który chociaż częściowo rozwiązał by problemy mieszkańców tych rejonów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/23 09:45 #182156

Budowanie parkingów to droga donikąd. Liczba samochodów ciągle rośnie, a dodatkowe udogodnienia dla kierowców jeszcze bardziej zachęcą ich do poruszania się tym środkiem transportu. Tymczasem utrzymanie coraz większej infrastruktury drogowej i parkingowej kosztuje krocie. Jestem przeciwny fundowaniu budowy parkingów przez miasto, bo lada moment będziemy mieć zabetonowany każdy kawałek trawnika. Zamiast tego lepiej poprawić komunikację publiczną, żeby wreszcie stała się konkurencyjna dla samochodów. Jak ludzie przesiądą się do autobusów, tramwajów i pociągów, to nie będziemy potrzebować hektarów powierzchni parkingowej, bo wielu stwierdzi, że trzy samochody w gospodarstwie domowym nie są im potrzebne.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/23 11:25 #182158

idealne miejsce na stację benzynową lub ktoś wykupi teren na komis itp.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/23 14:19 #182162

Mephir - oczywiście częściowo masz rację tj. w zakresie inwestycji w transport publiczny w celu jego ulepszenia oraz, że nie w każdym przypadku należy budować parking.
Nie mniej akurat w tym miejscu znajduję dla niego uzasadnienie z uwagi na nagromadzenie instytucji publicznych z których obywatele korzystają a mają przy tym ogromne problemy aby, gdzieś to auto zostawić. W pobliżu jest Przychodnia Psychologiczna, Sanepid, Komisariat a przede wszystkim Opera, której liczne grono artystów i widzów nie ma gdzie parkować. Bo miejsc zwyczajnie jest zbyt mało dla mieszkańców i pracowników wymienionych instytucji a tym bardziej dla widzów. Uważam też, że zwłaszcza publiczność Opery średnio się tłucze odświętnie ubrana komunikacją miejską pomimo tego, że przystanek tramwajowy jest naprawdę blisko. Jak jest spektakl w Operze to dobrze widać, że rejestracje autobusów i osobówek nie są bytomskie a nawet nie zamiast pobliskich. Brak takiego parkingu w pobliżu Opery jest ogromnym mankamentem. Przykład takiego pobliskiego parkingu jest w Chorzowie, gdzie z braku miejsc przy Teatrze Rozrywki korzysta się z na ogół pustego parkingu publicznego przy jakieś innej pobliskiej ulicy. A w dzień spektakli ciężko jest tam zaparkować. Po za tym to nie musi być od razu betonowa pustynia ale np. parking z betonowych płyt ażurowych przez które śmiało może przesiąkać woda a w otworach rosnąć trawa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/23 17:21 #182164

MephiR napisał: Zamiast tego lepiej poprawić komunikację publiczną, żeby wreszcie stała się konkurencyjna dla samochodów.


Pytanie: Kiedy zdrożeją bilety KZK GOP w związku z wyższymi cenami energii elektrycznej? Bo wiadomo, że zdrożeją.

MephiR napisał: Jak ludzie przesiądą się do autobusów, tramwajów i pociągów, to nie będziemy potrzebować hektarów powierzchni parkingowej, bo wielu stwierdzi, że trzy samochody w gospodarstwie domowym nie są im potrzebne.


Samochód przeciętnego Kowalskiego ma ponad 11 lat, 100 tys. km przebiegu i kosztuje średnio około 17 tys. zł. W ciągu nadchodzących dekad zmiany będą postępować w kierunku wymiany samochodów na nowsze i większe modele.

pbs.twimg.com/media/DhUGYApXcAAMNDF.jpg:small

Z poniższym komunikacja publiczna nie wygra:

"Na tle innych narodów wyróżnia nas jednak emocjonalny stosunek do samochodów. 53% Polaków lubi prowadzić samochód, a dla 23% jest on symbolem statusu lub sposobem poprawy własnego wizerunku. Obie statystyki lokują Polaków w czołówce piętnastu przebadanych przez nas krajów. Tylko niespełna 30% Polaków traktuje samochód wyłącznie użytkowo – jako środek przemieszczania się z punktu A do B. Nietrudno zauważyć, że samochód jest źródłem prestiżu, głównie w krajach mniej zamożnych, gdzie faktycznie stanowi on duży wydatek dla domowego budżetu. "

www.linkedin.com/pulse/polska-nie-powinn...ski-phd/?published=t

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/23 22:58 #182167

bardoz napisał: Pytanie: Kiedy zdrożeją bilety KZK GOP w związku z wyższymi cenami energii elektrycznej? Bo wiadomo, że zdrożeją.


Albo nie zdrożeją :P. Wiesz w ogóle jak wygląda w tej chwili rachunek kosztów w komunikacji tramwajowej i dopłaty do pockm? Akurat koszt 1 kWh ma taki sobie udział w tych kosztach. Jak wyjaśnisz zatem sytuację, że koszt pockm wzrósł w ostatnich latach z 10 zł do 20 zł, a podwyżki cen prądu nie było? Studiujesz dogłębnie Interneta, może znajdziesz odpowiedź :P.

Z poniższym komunikacja publiczna nie wygra:

"Na tle innych narodów wyróżnia nas jednak emocjonalny stosunek do samochodów. 53% Polaków lubi prowadzić samochód, a dla 23% jest on symbolem statusu lub sposobem poprawy własnego wizerunku. Obie statystyki lokują Polaków w czołówce piętnastu przebadanych przez nas krajów. Tylko niespełna 30% Polaków traktuje samochód wyłącznie użytkowo – jako środek przemieszczania się z punktu A do B. Nietrudno zauważyć, że samochód jest źródłem prestiżu, głównie w krajach mniej zamożnych, gdzie faktycznie stanowi on duży wydatek dla domowego budżetu. "


Wyjdź z domu zamiast studiować Internet. To co piszesz to jest sranie w banie i widocznie nie udało ci się dotrzeć do paru innych źródeł, a przede wszystkim wyjść z domu Ci się nie udało. Proszę zatem wyjść z domu i zamiast siedzieć przed kompem i analizować wyimaginowane makrotrendy kupić sobie bilet na pociąg (bo podobne brednie jak powyżej wskazują, że nie posiadasz samochodu) i pojechać np. do Krakowa, lub dalej do Pragi. A potem zobaczyć jak ta twoja teoria ma się do rzeczywistości. Aha i jeszcze jedno- czytasz interneta, linkujesz, ale chyba nie dotarłeś do takiego portalu jak www.transport-publiczny.pl gdzie toczy się dyskusja o nowej ustawie o PTZ. I w wielu miejscach w PL masz sytuację taką, że mówimy o wykluczeniu transportowym, ze względu na brak dostępu do jakiegokolwiek PTZ. To jak ma statystyka o użytkowaniu auta wyglądać, jak nie ma wyboru środka transportu?

Aaaa i dodatkowe pytanie- to skoro jest jak piszesz to jak wyjaśnisz wzrosty sprzedaży biletów w warszawskim ZTM? Warszawa to też Polska przecież ;). Kolejne pytanie- jak wyjaśnisz pomysł ZTM w Poznaniu, który planuje kupić 45-metrowe tramwaje, bo te obecne 30-metrowe nie mieszczą chętnych? Jak wyjaśnisz ostatnie obliczenia MPK w Krakowie, które oficjalnie informuje, że za 5 lat sieć tramwajowa w Krakowie uzyska 100% zapełnienia i więcej tramwajów już na niej się nie zmieści?
Także takie teorie to się do śmieci nadają, ewentualnie do zastosowania w gminie Lutowiska :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budynki wyburzone 2018/11/24 10:13 #182170

Rozumiem, że jesteś bardzo przywiązany do swojej idee fix odnośnie rozwoju komunikacji publicznej i miłe jest, gdy władze kilku dużych miast w Polsce próbują ją rozwijać. To jednak nie zmieni zachowań właścicieli i nie porzucą oni samochodów na rzecz transportu publicznego. Poza tym pamiętaj, że tylko niecałe 30% Polaków mieszka w dużych miastach (tak, Warszawa, gdzie mieszka 4%-5% populacji kraju jest nieistotna, szczególnie z politycznego punktu widzenia). Przy podejmowaniu wielu decyzji rozproszona struktura zamieszkania w Polsce ma decydujące znaczenia. Ponad 70% Polaków mieszka poza dużymi miastami - 40% zamieszkuje na wsi, 32% w małych i średniej wielkości miastach, z których połowa to miasteczka liczące do 10 tys. mieszkańców, czyli to trochę większa wieś. Dla tych ponad 70% mieszkańców samochód jest i pozostanie podstawowym środkiem przemieszczania. Przeciętnego Polaka stać obecnie na zakup starego 11-letniego grata w cenie 17 tys. zł. Za jakiś czas będzie go stać na kupno samochodu trochę nowszego i większego za trochę wyższą cenę. To wciąż jednak będzie samochód używany i niewiele się pod tym względem zmieni przez dziesięciolecia. Rozwój komunikacji publicznej w Polsce będzie miał więc charakter głównie lokalny (największe miasta) i bez większego znaczenia dla życia większości obywateli.
Jeśli chodzi o Bytom to zgodnie z prognozami demograficznymi, kiedy w 2050 miasto liczyć będzie około 70 tys. mieszkańców liczba samochodów prawdopodobnie także zmniejszy się o połowę.
"Z aktualnych 12,6 mln mieszkańców miast powiatowych grodzkich ubędzie około 3 mln mieszkańców, a więc prawie 1/4 populacji. Znaczący ubytek, sięgający nawet połowy ludności będzie dotyczył m.in. niektórych miast konurbacji katowickiej (Bytom, Świętochłowice, Zabrze) oraz Tarnowa. Obserwowana suburbanizacja (przenoszenie się mieszkańców do stref podmiejskich) tylko w nikłym stopniu zrównoważy regres populacyjny."

Rycina 22, str 87.

Polska średnich miast. Założenia i koncepcja deglomeracji w Polsce

klubjagiellonski.pl/publikacje/polska-sr...ji-w-polsce/#pobierz

Dajesz gwarancję, że w ciągu 24 miesięcy ceny biletów KZK GOP nie podrożeją w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej? W innych aglomeracjach takiej gwarancji nie dają:

www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/dr...-tramwaje-59973.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:RE: Budynki wyburzone 2018/11/24 12:44 #182171

marcinen napisał: Nie mniej akurat w tym miejscu znajduję dla niego uzasadnienie z uwagi na nagromadzenie instytucji publicznych z których obywatele korzystają a mają przy tym ogromne problemy aby, gdzieś to auto zostawić. W pobliżu jest Przychodnia Psychologiczna, Sanepid, Komisariat a przede wszystkim Opera, której liczne grono artystów i widzów nie ma gdzie parkować. Bo miejsc zwyczajnie jest zbyt mało dla mieszkańców i pracowników wymienionych instytucji a tym bardziej dla widzów.

Ale gdzie tam jest Opera, sanepid czy komisariat. Równie dobrze można pozostawić samochód na naprawdę dużym parkingu przy teatrze tańca i przejść się ul Kilara i Dojazd - wyjdzie krócej niż z wskazanej przez ciebie lokalizacji a dodatkowo parking isniejej i nie trzeba nic budować. Poza tym gdyby miało się budować parking z myślą o tych instytucjach to raczej przy ul. Dojazd bo miejsca tam od groma a zdecydowanie bliżej.

marcinen napisał: Brak takiego parkingu w pobliżu Opery jest ogromnym mankamentem.


Tylko że ta lokalizacja nie jest w pobliżu Opery, pieszo to 900m dla porównania parking Agory (który zawsze jest przynajmniej w połowie pusty) to 600m.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost