Uzupełnijmy, że tzw. naprawa rewizyjna poziomu P4 to „naprawa okresowa o zakresie prac obejmującym przegląd podzespołów i zespołów połączonych z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych."
W tym przypadku prace obejmowały szereg napraw i wymian podzespołów pojazdu, zgodnie z zapisami Dokumentacji Systemu Utrzymania oraz prac dodatkowych, które wpływają na warunki pracy maszynisty i wprowadzają usprawnienia dla podróżnych. Pojazd doposażono m.in. w nowe fotele poprawiające komfort maszynistów, nowy system zliczania pasażerów, zabudowano również gniazdka z możliwością ładowania prądem o napięciu 230 V oraz dwoma portami USB, dodano także nowe funkcje sterowania układem klimatyzacji oraz funkcję „parking”. Podczas naprawy poziomu P4 pojazd został całkowicie odmalowany, jak również w pełni odświeżono jego wnętrze.
Koleje Śląskie dbają także o rowerzystów. By poprawić warunki ich podróży, została wydzielona nowa specjalna strefa. Dzięki temu zwiększono przestrzeń przeznaczoną dla rowerów – teraz można przewieźć aż 10 sztuk!
– Jesteśmy przewoźnikiem, któremu zależy na każdej grupie podróżnych, tym samym decyzja o zwiększeniu miejsc przeznaczonych dla pasjonatów przejażdżek rowerowych była sprawą oczywistą. – mówi Patryk Świrski, Prezes Zarządu Kolei Śląskich. – Dodam, że wykonanie umowy w zakresie napraw P4 (dla wszystkich zakontraktowanych pojazdów) zapewni zwiększenie liczby miejsc przystosowanych do przewozu rowerów. Obecnie mamy ich 12, a do końca czerwca liczba ta wzrośnie do łącznie 30 w 3 pojazdach. Na tym nie poprzestaniemy, jeśli tylko będzie możliwe dodanie dalszych funkcjonalności w naszych składach, wprowadzimy je przy kolejnych przeglądach. – uzupełnia Prezes Świrski.
Aby dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo, skład oklejono specjalnym pasem odblaskowej taśmy. Ma to na celu poprawienie widoczności w warunkach nocnych (zwł. w miejscach, gdzie nie ma oświetlenia lub znaków alarmowych) i dzięki temu wyeliminowanie ryzyka przypadkowego wjechania w skład na niestrzeżonym przejeździe kolejowym.
– Naprawy poziomu P4 pojazdów EN76 są dla Kolei Śląskich priorytetem i dlatego tak ważne jest, by były realizowane w terminie, m.in. z uwagi na harmonogram kolejnych przeglądów i konieczność zapewnienia ciągłości oferty przewozowej. – mówi Bartosz Antas, Dyrektor Biura Zarządzania Taborem. – Jestem przekonany, że nowo odmalowany pojazd spodoba się wszystkim pasażerom, a wykonane prace dodatkowe uprzyjemnią nim przejazd. – kończy dyr. Antas.