Zgodnie ze starą inwestycyjną zasadą głoszącą, że aby kiedyś było lepiej, tonajpierw musi być gorzej, od najbliższego poniedziałku do końca roku całkowicie wstrzymany zostanie ruch tramwajowy między centrum Bytomia a zajezdnią Stroszek.
Umożliwi to wejście w kolejny etap prac na tej linii. Obejmie on m.in. przebudowę torowiska z uwzględnieniem dobudowy drugiego toru przy ul. Tarnogórskiej, przebudowę skrzyżowania ul. Tarnogórskiej z ul. Chrzanowskiego wraz z budową tramwajowego węzła rozjazdowego oraz sygnalizacji świetlnej. W ramach przedsięwzięcia ma zostać też przeprowadzony demontaż starej sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych na całym 7-kilometrowym odcinku objętym przebudową, a następnie montaż nowych słupów trakcyjnych w przygotowanych już fundamentach oraz uzbrojenie słupów, a wreszcie w końcowej fazie - rozciągnięcie sieci trakcyjnej.
Jak tłumaczą Tramwaje Śląskie ze wstrzymania ruchu skorzysta także generalny wykonawca innego zadania realizowanego w centrum Bytomia. Na ulicy Sądowej wykonawca przebudowy tej ulicy i ul. Piekarskiej, będzie prowadził prace przy rozwieszaniu i przyłączaniu nowej sieci trakcyjnej na słupach, prace betoniarskie w nawierzchni jezdni, a także przebudowę chodnika i krawężnika od strony Sądu Rejonowego i Aresztu Śledczego. Roboty te mają trwać ok. miesiąca.
W związku ze wstrzymaniem ruchu tramwajowego między śródmieściem Bytomia, a zajezdnią w Stroszku od poniedziałku (18 września):
- zawieszone zostaną linie tramwajowe nr 30 i 49;
- wznowione zostanie kursowanie linii nr 2 w relacji: Bytom Plac Sikorskiego – Gliwice Zajezdnia;
- nowe rozkłady jazdy zostaną wprowadzone dla linii nr 9 i 17
- uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza (oznaczona jako T-49) kursująca w relacji: Bytom Plac Sikorskiego – Stroszek Zajezdnia;
- uruchomiona zostanie linia autobusowej komunikacji zastępczej T-56 na trasie: Bytom Plac Sikorskiego – Bytom Szkoła Medyczna;
- nowy rozkład jazdy wprowadzony zostanie dla linii zastępczych T-7, T-9 i T-10
Może Cię zainteresować: