Czy Bakoma planuje kolejne nowości?

W ubiegłym roku Bakoma uruchomiła swój pierwszy sklep firmowy w Bytomiu, który od momentu otwarcia cieszy się sporym zainteresowaniem pośród mieszkańców. Na sklepowych półkach można znaleźć nie tylko jogurty, ale również świeże, lokalne owoce i warzywa, napoje, świeżo wypiekane pieczywo, bardzo smaczne wędliny, sery, ryby, a także produkty mniej oczywiste jak artykuły dla zwierząt, produkty gospodarstwa domowego, a nawet artykuły higieniczne.

Czy Bakoma planuje kolejne nowości?

Skąd tak, szeroki asortyment? Bakoma jako spółka jest częścią Grupy BZK i w jej wszystkich sklepach można znaleźć pełne portfolio produktowe Grupy. Żeby Klienci mogli zrobić kompleksowe zakupy, produktom BZK towarzyszą znane i lubiane topy rynkowe od najpopularniejszych producentów.

W Bakomie jakość idzie w parze z ceną, a liczne promocje sprawiają, że sklep zyskuje stałe grono klientów. Naturalnie nasuwa się pytanie, czy Bakoma w najbliższym czasie planuje wprowadzenie nowości? Na to pytanie odpowie Grzegorz Kruczek – Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Bakoma.

Do niedawna produkty Bakoma można było głównie znaleźć tylko w marketach zagranicznych sieci. Jak zrodził się pomysł wyjścia do klienta indywidualnego, czyli uruchomienia sklepów firmowych Bakoma?

Grzegorz Kruczek, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Bakoma, odpowiadający za Projekt Sklepów Firmowych: detaliczne placówki handlowe są bezpośrednim punktem styku na linii Producent – Odbiorca, dlatego zależało nam na stworzeniu własnego formatu sklepów, w których Klient będzie mógł znaleźć zarówno rynkowe topy, jak i pełen przekrój naszego asortymentu. Odbiorcy nie znają wielu naszych produktów, są często zaskoczeni słysząc, że Bakoma ma związek z produktami jak mąka czy olej. Od dłuższego czasu planowaliśmy uruchomienie sklepów firmowych Bakoma i w zeszłym roku przyszedł czas na ten duży krok. Obecnie posiadamy już 7 sklepów firmowych.

Na dzień dzisiejszy w Polsce nie istnieje sieć handlowa, która prezentowałaby pełne portfolio producenta, nie wspominając już o Grupie. Czy sklepy firmowe, jak Bakoma w Bytomiu mogą to zmienić?

Zgadza się. Sklepy firmowe Bakoma stwarzają doskonałą okazję do zapoznania naszych partnerów – zarówno właścicieli sklepów, jak i klienta końcowego z ofertą handlową Grupy BZK w pełnym przekroju. Oczywiście, nie zamierzamy na tym poprzestać. Pragniemy jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych odbiorców i sukcesywnie dążymy do tego celu. Dobrym przykładem są właśnie budowane i rozwijane kanały sprzedaży internetowej B2B (hurtowa współpraca ze sklepami handlu tradycyjnego) oraz B2C (internetowa sprzedaż produktów obecnych w naszych sklepach firmowych skierowana do odbiorcy indywidualnego).

Czy Bakoma planuje kolejne nowości?

Nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać aż Państwa plany wejdą w życie. Niemniej, skupmy się teraz na sklepie firmowym Bakomy w Bytomiu. Co klienci mogą w nim kupić?

Bakoma od wielu lat jest kojarzona głównie z produktami nabiałowymi. Wiele osób widząc nasze logo, automatycznie łączy je z jogurtami. Klienci odwiedzający sklep firmowy w Bytomiu od momentu wejścia są pozytywnie zaskoczeni. Okazuje się, że w Bakomie znajdą nie tylko jogurty, ale również produkty z różnorodnych segmentów. Zwykle w pierwszej kolejności faktycznie wybierają nabiał. Niemniej, bytomski sklep stworzyliśmy tak, aby Klient mógł kupić wszystko czego potrzebuje i to w jednym miejscu, zaczynając od świeżo wypiekanego pieczywa, wybierając świeże owoce oraz warzywa, produkty zbożowe, słodycze, napoje, a na artykułach przemysłowych kończąc. Największą niespodzianką dla naszych Klientów jest również portfolio wysokoprocentowych alkoholi BZK Alco, artykuły sypkie (m.in. mąka, kasze, mieszanki do wypieków chleba i ciast), dodatki, przekąski (m.in. paluszki, tortille, bakalie, płatki) marki Polskie Młyny, oleje marki Komagra i np. marka Fala, czyli przetwory rybne. Na półkach Bakomy w Bytomiu można znaleźć produkty powszechnie znane i lubiane, ale można również spróbować mniej znanych, a równie smacznych alternatyw i to w naprawdę dobrych cenach. Warto śledzić nasze gazetki promocyjne, które regularnie przygotowujemy. Dbamy o to, by ceny produktów w niej umieszczanych były bardzo konkurencyjne, nawet względem dyskontów.

W sklepie firmowym Bakomy w Bytomiu można spotkać coraz więcej nowości z segmentu produktów mlecznych. Czy to oznacza, że w najbliższym czasie szykujecie Państwo kolejne, nowe produkty?

Owszem. Nieustannie się rozwijamy, wsłuchujemy się w potrzeby aktualnego rynku, słuchamy życzeń naszych Klientów. Właśnie dlatego, w naszym portfolio co chwilę można znaleźć nowe smaki - dla linii klasycznych oraz nowe produkty w różnych segmentach związanych z nabiałem. Cały czas śledzimy najnowsze światowe trendy, przyglądamy się innowacyjnym technologiom, które pragniemy wprowadzić na rodzimy rynek. Naszą chlubą jest marka Ave Vege. Zdążyła się ona już zadomowić na półkach sklepowych, a przede wszystkim w świadomości naszych odbiorców. Jesteśmy dumni, że możemy być liderem etycznych, wegańskich produktów nabiałowych - wyznaczamy nowe standardy w tym segmencie. Nie zamierzamy zwalniać. Już niebawem pojawią się nowe linie produktowe, w których stawiamy na jakościowe polskie i egzotyczne owoce. Pozytywnie zaskoczymy serkami smakowymi do smarowania chleba, z których ten z kurkami jest moim absolutnym faworytem. Dodatkowo rozwijane będą dotychczasowe marki, dbamy i będziemy szykować nowe opakowania i identyfikacje graficzne. Oczywiście bardzo bym chciał, ale niestety nie mogę zdradzić Państwu za wiele, ale serdecznie zapraszam do naszego sklepu firmowego Bakoma w Bytomiu, a także na stronę www.bakoma.pl oraz na profil www.facebook.com/Bakoma.online/ . Wówczas będziecie Państwo jednymi z pierwszych, którzy dowiedzą się o naszych nowościach.

Wspominał Pan o marce BZK Alco, która jest mocnym segment sprzedaży. Ich produkty powstają na bazie etanolu z goświnowickiej Bioagry. Z pewnością takie zainteresowanie pośród Klientów cieszy.

Taki obrót spraw cieszy i to bardzo! Z przyjemnością patrzymy na dynamiczny rozwój tego segmentu w naszej Grupie. Na każdym kroku dokładamy wszelkich starań, aby popularyzować markę BZK Alco jak i Bioagrę na rodzimym, polskim rynku, co sądząc po Państwa pytaniu chyba nam się udaje. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak szerokie portfolio ma BZK Holding i co za tym idzie, że nasze spółki działają synergicznie, wspierając się wzajemnie nawet z perspektywy produkcji. Ścisła współpraca pomiędzy markami: Bakoma, Bakoma-Bis, Polskie Młyny, Komagra, Bioagra, Bioagra-Oil i Staoil daje gwarancję, że proponowane przez nas produkty alkoholowe powstają wyłącznie na bazie najlepszych surowców. Ważna jest dla nas jakość produkowanego przez nas surowca bazowego, czyli etanolu. Dlatego dbamy o nowoczesne i jakościowe linie produkcyjne, gwarantujące wielostopniową filtrację (oczyszczanie) spirytusu. Niewiele osób wie, że bardzo złe samopoczucie dzień po spożyciu alkoholu często spowodowane jest właśnie nisko jakościowym alkoholem, chociaż oczywiście ilość jest tu też nie bez znaczenia…

Czy Bakoma planuje kolejne nowości?

Z pewnością sklepy firmowe to ogromna zmiana dla Bakomy. W ostatnim czasie estetyka opakowań produktów również uległa zmianie. Czy zatem można przyjąć, że rozwój i chęć zmiany towarzyszy spółce od samego początku istnienia?

Marka Bakoma jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w kraju. Na polskim rynku jest obecna od 1989 roku. Przez ten czas zawsze towarzyszyła nam zmiana. W dalszym ciągu pragniemy iść z duchem czasu. Podejmujemy decyzje świadomie i nie boimy się kolejnych zmian. Dobrym przykładem jest modernizacja zarówno logotypu, jak i opakowań. Głównym celem naszej komunikacji marketingowej jest zapoznanie Klientów z prostym, naturalnym składem naszych produktów. Właśnie z tej potrzeby zrodziła się koncepcja minimalistycznych i bardzo czystych projektów nowych opakowań głównych linii produktowych Bakoma. Zdajemy sobie sprawę, że Klienci świadomie wybierają nasze produkty i to od 34 lat. Zaufało nam wiele osób. Właśnie dlatego, pragniemy podkreślać szacunek do wielopokoleniowego przywiązania Klientów do naszej marki. Nie zapominamy jednocześnie o zasadzie, która jasno mówi, że kto nie idzie naprzód i się nie zmienia – stoi w miejscu. My w miejscu nigdy nie stanęliśmy.

Naturalnie nasuwa się pytanie, w jakim kierunku Bakoma pragnie się rozwijać, czy to początek szerszego procesu rebrandingu?

Nie ukrywam, że nieustannie pracujemy nad nowymi liniami produktowymi, ich szatami graficznymi oraz kanałami promocji, oczywiście by iść z duchem czasu i sprostać oczekiwaniom naszych Klientów. Skupiamy się na rozwoju naszych technologii oraz innowacji. Pragniemy pozytywnie zaskakiwać i jednocześnie odpowiadać na potrzeby rynku. Rebranding, który przeprowadziliśmy, jest ukłonem w stronę naszych tradycyjnych odbiorców. Nie zapominamy również o najnowocześniejszych trendach. Spełniamy oczekiwania młodych, aktywnych osób, które poszukują produktów nowoczesnych, ale i z prostym składem. Przez cały czas zbieramy opinie. Pytamy naszych Klientów o to, jak możemy być im bliżsi oraz jak możemy lepiej odpowiadać na ich potrzeby. Tak jak wcześniej wspominałem, nie stoimy w miejscu. Planujemy dalsze prace nad modernizacją marek i co za tym idzie, ich opakowań. Skupiamy się nie tylko na samej Bakomie, ale również na innych producentach należących do Grupy BZK.

Czy Bakoma planuje kolejne nowości?

Sklep firmowy Bakoma zaprasza!
Ul. Wytrwałych 1
41-936 Bytom
Godziny pracy:
Poniedziałek – Sobota 6:00 – 20:00
WWW || FACEBOOK

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon