Skąd tak, szeroki
asortyment? Bakoma jako spółka jest częścią Grupy BZK i w jej
wszystkich sklepach można znaleźć pełne portfolio produktowe
Grupy. Żeby Klienci mogli zrobić kompleksowe zakupy, produktom BZK
towarzyszą znane i lubiane topy rynkowe od najpopularniejszych
producentów.
W Bakomie jakość idzie w parze z ceną, a liczne promocje sprawiają, że sklep zyskuje stałe grono klientów. Naturalnie nasuwa się pytanie, czy Bakoma w najbliższym czasie planuje wprowadzenie nowości? Na to pytanie odpowie Grzegorz Kruczek – Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Bakoma.
Do niedawna produkty Bakoma można było głównie znaleźć tylko w marketach zagranicznych sieci. Jak zrodził się pomysł wyjścia do klienta indywidualnego, czyli uruchomienia sklepów firmowych Bakoma?
Grzegorz
Kruczek, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Bakoma, odpowiadający za
Projekt Sklepów Firmowych:
detaliczne
placówki handlowe są bezpośrednim punktem styku na linii Producent
– Odbiorca, dlatego zależało nam na stworzeniu własnego formatu
sklepów, w których Klient będzie mógł znaleźć zarówno rynkowe
topy, jak i pełen przekrój naszego asortymentu. Odbiorcy nie znają
wielu naszych produktów, są często zaskoczeni słysząc, że
Bakoma ma związek z produktami jak mąka czy olej. Od dłuższego
czasu planowaliśmy uruchomienie sklepów firmowych Bakoma i w
zeszłym roku przyszedł czas na ten duży krok. Obecnie posiadamy
już 7 sklepów firmowych.
Na
dzień dzisiejszy w Polsce nie istnieje sieć handlowa, która
prezentowałaby pełne portfolio producenta, nie wspominając już o
Grupie. Czy sklepy firmowe, jak Bakoma w Bytomiu mogą to zmienić?
Zgadza się. Sklepy firmowe Bakoma stwarzają doskonałą okazję do zapoznania naszych partnerów – zarówno właścicieli sklepów, jak i klienta końcowego z ofertą handlową Grupy BZK w pełnym przekroju. Oczywiście, nie zamierzamy na tym poprzestać. Pragniemy jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych odbiorców i sukcesywnie dążymy do tego celu. Dobrym przykładem są właśnie budowane i rozwijane kanały sprzedaży internetowej B2B (hurtowa współpraca ze sklepami handlu tradycyjnego) oraz B2C (internetowa sprzedaż produktów obecnych w naszych sklepach firmowych skierowana do odbiorcy indywidualnego).
Nie
pozostaje nic innego, jak tylko czekać aż Państwa plany wejdą w
życie. Niemniej, skupmy się teraz na sklepie firmowym Bakomy w
Bytomiu. Co klienci mogą w nim kupić?
Bakoma
od wielu lat jest kojarzona głównie z produktami nabiałowymi.
Wiele osób widząc nasze logo, automatycznie łączy je z jogurtami.
Klienci odwiedzający sklep firmowy w Bytomiu od momentu wejścia są
pozytywnie zaskoczeni. Okazuje się, że w Bakomie znajdą nie tylko
jogurty, ale również produkty z różnorodnych segmentów. Zwykle w
pierwszej kolejności faktycznie wybierają nabiał. Niemniej,
bytomski sklep stworzyliśmy tak, aby Klient mógł kupić wszystko
czego potrzebuje i to w jednym miejscu, zaczynając od świeżo
wypiekanego pieczywa, wybierając świeże owoce oraz warzywa,
produkty zbożowe, słodycze, napoje, a na artykułach przemysłowych
kończąc. Największą niespodzianką dla naszych Klientów jest
również portfolio wysokoprocentowych alkoholi BZK Alco, artykuły
sypkie (m.in. mąka, kasze, mieszanki do wypieków chleba i ciast),
dodatki, przekąski (m.in. paluszki, tortille, bakalie, płatki)
marki Polskie Młyny, oleje marki Komagra i np. marka Fala, czyli
przetwory rybne. Na półkach Bakomy w Bytomiu można znaleźć
produkty powszechnie znane i lubiane, ale można również spróbować
mniej znanych, a równie smacznych alternatyw i to w naprawdę
dobrych cenach. Warto śledzić nasze gazetki promocyjne, które
regularnie przygotowujemy. Dbamy o to, by ceny produktów w niej
umieszczanych były bardzo konkurencyjne, nawet względem dyskontów.
W
sklepie firmowym Bakomy w Bytomiu można spotkać coraz więcej
nowości z segmentu produktów mlecznych. Czy to oznacza, że w
najbliższym czasie szykujecie Państwo kolejne, nowe produkty?
Owszem.
Nieustannie się rozwijamy, wsłuchujemy się w potrzeby aktualnego
rynku, słuchamy życzeń naszych Klientów. Właśnie dlatego, w
naszym portfolio co chwilę można znaleźć nowe smaki - dla linii
klasycznych oraz nowe produkty w różnych segmentach związanych z
nabiałem. Cały czas śledzimy najnowsze światowe trendy,
przyglądamy się innowacyjnym technologiom, które pragniemy
wprowadzić na rodzimy rynek. Naszą chlubą jest marka Ave Vege.
Zdążyła się ona już zadomowić na półkach sklepowych, a przede
wszystkim w świadomości naszych odbiorców. Jesteśmy dumni, że
możemy być liderem etycznych, wegańskich produktów nabiałowych -
wyznaczamy nowe standardy w tym segmencie. Nie zamierzamy zwalniać.
Już niebawem pojawią się nowe linie produktowe, w których
stawiamy na jakościowe polskie i egzotyczne owoce. Pozytywnie
zaskoczymy serkami smakowymi do smarowania chleba, z których ten z
kurkami jest moim absolutnym faworytem. Dodatkowo rozwijane będą
dotychczasowe marki, dbamy i będziemy szykować nowe opakowania i
identyfikacje graficzne. Oczywiście bardzo bym chciał, ale niestety
nie mogę zdradzić Państwu za wiele, ale serdecznie zapraszam do
naszego sklepu firmowego Bakoma w Bytomiu, a także na stronę
www.bakoma.pl
oraz
na profil
www.facebook.com/Bakoma.online/
. Wówczas będziecie Państwo jednymi z pierwszych, którzy dowiedzą
się o naszych nowościach.
Wspominał
Pan o marce BZK Alco, która jest mocnym segment sprzedaży. Ich
produkty powstają na bazie etanolu z goświnowickiej Bioagry. Z
pewnością takie zainteresowanie pośród Klientów cieszy.
Taki obrót spraw cieszy i to bardzo! Z przyjemnością patrzymy na dynamiczny rozwój tego segmentu w naszej Grupie. Na każdym kroku dokładamy wszelkich starań, aby popularyzować markę BZK Alco jak i Bioagrę na rodzimym, polskim rynku, co sądząc po Państwa pytaniu chyba nam się udaje. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak szerokie portfolio ma BZK Holding i co za tym idzie, że nasze spółki działają synergicznie, wspierając się wzajemnie nawet z perspektywy produkcji. Ścisła współpraca pomiędzy markami: Bakoma, Bakoma-Bis, Polskie Młyny, Komagra, Bioagra, Bioagra-Oil i Staoil daje gwarancję, że proponowane przez nas produkty alkoholowe powstają wyłącznie na bazie najlepszych surowców. Ważna jest dla nas jakość produkowanego przez nas surowca bazowego, czyli etanolu. Dlatego dbamy o nowoczesne i jakościowe linie produkcyjne, gwarantujące wielostopniową filtrację (oczyszczanie) spirytusu. Niewiele osób wie, że bardzo złe samopoczucie dzień po spożyciu alkoholu często spowodowane jest właśnie nisko jakościowym alkoholem, chociaż oczywiście ilość jest tu też nie bez znaczenia…
Z
pewnością sklepy firmowe to ogromna zmiana dla Bakomy. W ostatnim
czasie estetyka opakowań produktów również uległa zmianie. Czy
zatem można przyjąć, że rozwój i chęć zmiany towarzyszy spółce
od samego początku istnienia?
Marka
Bakoma jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w kraju. Na
polskim rynku jest obecna od 1989 roku. Przez ten czas zawsze
towarzyszyła nam zmiana. W dalszym ciągu pragniemy iść z duchem
czasu. Podejmujemy decyzje świadomie i nie boimy się kolejnych
zmian. Dobrym przykładem jest modernizacja zarówno logotypu, jak i
opakowań. Głównym celem naszej komunikacji marketingowej jest
zapoznanie Klientów z prostym, naturalnym składem naszych
produktów. Właśnie z tej potrzeby zrodziła się koncepcja
minimalistycznych i bardzo czystych projektów nowych opakowań
głównych linii produktowych Bakoma. Zdajemy sobie sprawę, że
Klienci świadomie wybierają nasze produkty i to od 34 lat. Zaufało
nam wiele osób. Właśnie dlatego, pragniemy podkreślać szacunek
do wielopokoleniowego przywiązania Klientów do naszej marki. Nie
zapominamy jednocześnie o zasadzie, która jasno mówi, że kto nie
idzie naprzód i się nie zmienia – stoi w miejscu. My w miejscu
nigdy nie stanęliśmy.
Naturalnie
nasuwa się pytanie, w jakim kierunku Bakoma pragnie się rozwijać,
czy to początek szerszego procesu rebrandingu?
Nie ukrywam, że nieustannie pracujemy nad nowymi liniami produktowymi, ich szatami graficznymi oraz kanałami promocji, oczywiście by iść z duchem czasu i sprostać oczekiwaniom naszych Klientów. Skupiamy się na rozwoju naszych technologii oraz innowacji. Pragniemy pozytywnie zaskakiwać i jednocześnie odpowiadać na potrzeby rynku. Rebranding, który przeprowadziliśmy, jest ukłonem w stronę naszych tradycyjnych odbiorców. Nie zapominamy również o najnowocześniejszych trendach. Spełniamy oczekiwania młodych, aktywnych osób, które poszukują produktów nowoczesnych, ale i z prostym składem. Przez cały czas zbieramy opinie. Pytamy naszych Klientów o to, jak możemy być im bliżsi oraz jak możemy lepiej odpowiadać na ich potrzeby. Tak jak wcześniej wspominałem, nie stoimy w miejscu. Planujemy dalsze prace nad modernizacją marek i co za tym idzie, ich opakowań. Skupiamy się nie tylko na samej Bakomie, ale również na innych producentach należących do Grupy BZK.
Sklep
firmowy Bakoma zaprasza!
Ul.
Wytrwałych 1
41-936
Bytom
Godziny
pracy:
Poniedziałek
– Sobota 6:00 – 20:00
WWW || FACEBOOK