Plebiscyt zorganizowany przez producenta czekolady dał ogromnego kopa promocyjnego naszemu miastu. Począwszy od końca kwietnia Bytom coraz częściej pojawiał się w ogólnopolskich mediach, ale tym razem nie w kontekście katastrof, lecz uprzejmości mieszkających tu ludzi. Pięknym zwięczeniem całej akcji była impreza na Rynku, która uwolniła w bytomianach pokłady pozytywnej energii - wczoraj znalezienie niezadowolonego mieszkańca naszego miasta graniczyło z cudem. W momencie ogłoszenia informacji o zwycięstwie ludzie ze szczęścia ściskali się z innymi. Czegoś takiego jeszcze w Bytomiu nie było.
Mamy już tytuł najmilszego miasta w Polsce i co dalej? Nagrodą w konkursie była kampania promocyjna w całym kraju o wartości 500 tysięcy złotych. Z tej puli zostaną stworzone radiowe i telewizyjne spoty reklamujące Bytom. Pojawią się one m.in. w: TVN, TVN Player, RMF FM i RMF Maxxx. Oprócz tego w Gazecie Wyborczej oraz magazynach Forbes i Viva!, a także lokalnych tytułach znajdą się reklamy prasowe. Kampania nie ominie internetu - promocja Bytomia obejmie dwa najpopularniejsze portale: Onet.pl i Gazeta.pl. Ponadto materiały trafią również na stronę www.fioletowastrona.pl i fanpage Milki na Facebooku skupiającego ponad 6 mln fanów.
Akcja „Milka. Moje miasto się przytula” wystartowała 22 kwietnia br. a jej celem było znalezienie najmilszego miasta w Polsce. W akcji wzięło udział kilkaset spośród 908 miast w Polsce oraz w sumie oddanych zostało na nie ponad 8 milionów wirtualnych głosów. Akcja przechodziła przez cztery fazy. W pierwszej spośród 908 polskich miast wybranych zostało trzech finalistów. W drugiej miasta-finaliści mogli zaprezentować się całej Polsce w emocjonujących prowokacjach oraz fleshmobach. W fazie trzeciej głosowanie na trzy miasta-finalistów ruszyło od początku i potrwało aż do 30 czerwca. W dniu finału, w miastach-finalistach zorganizowano wielkie imprezy plenerowe z szeregiem atrakcji dla całych rodzin i koncertami gwiazd polskiej sceny muzycznej: Budki Suflera, zespołu Bajm i Maryli Rodowicz.