W 2018 roku Bytom zaistniał na mapie polskiej branży automotive dzięki otwarciu Centrum Samochodowego CAT Mosolf Polska (wówczas Mostva). Zanim samochody wyprodukowane w Gliwicach, Tychach, a nawet w Czechach i Słowacji trafią do dilerów, to wpierw trafiają do naszego miasta, skąd następnie są dystrybuowane dalej w świat.
Bytomskie centrum samochodowe jest jednym z największych w kraju. Powstało na zrekultywowanym terenie po dawnych hałdach kopalni Centrum o powierzchni ok. 30 hektarów. Jednocześnie można tu składować aż 11 tysięcy samochodów. Centrum posiada własną bocznicę kolejową, plac załadunkowy dla 25 autotransporterów, magazyn i skład celny, a także halę techniczną, myjnię i lakiernię.
W centrum CMPL w Bytomiu nie tylko są składowane samochody, ale też wykonuje się tu m.in. montaż dodatkowego wyposażenia (czujników parkowania, zestawów LPG, czy tapicerek skórzanych), konwersje i adaptacje pojazdów do celów specjalnych na potrzeby różnych służb, a także kampanie techniczne.
Do tej pory bytomskie centrum dysponowało halą techniczną o powierzchni 4500 m2, w której prowadzono takie prace. Obecnie tuż za nią trwa budowa drugiej hali o podobnych rozmiarach.
- Roboty budowlane obejmują budowę hali produkcyjno-usługowej w zakresie montażu ponadstandardowych doposażeń pojazdów oraz stanowiska myjni w obrębie hali wraz z częścią socjalną oraz infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu - informuje Łukasz Respondek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Bytomiu.
Dzięki tej inwestycji Centrum Samochodowe CAT Mosolf Polska w Bytomiu zwiększy swoje możliwości techniczne i będzie mogło wykonywać na miejscu jeszcze więcej usług dla swoich klientów.
CAT Mosolf Polska jest spółką o francusko-niemieckim kapitale, która od 25 lat funkcjonuje na polskim rynku. Firma świadczy usługi z zakresu transportu, składowania i usług technicznych samochodów. Oprócz centrum w Bytomiu CMPL posiada jeszcze trzy takie lokalizacje w Kleszczowie (woj. łódzkie), Mszczonowie (woj. mazowieckie) i Gdańsku.