W niedzielę, 27 marca o godzinie 18 odbędzie się koncert z okazji 85. urodzin Maesto Wiesława Ochmana. Występ inauguracyjny odbył się w styczniu br. w Rybniku w Teatrze Ziemi Rybnickiej.
- Koncert to będzie niezwykły, bowiem zaszczyci nas sam Maestro, którego melomanom przedstawiać nie trzeba. Ten słynny bytomianin, wszak jest Honorowym Obywatelem naszego Miasta, właśnie w Bytomiu debiutował na scenie Opery Bytomskiej, jako śpiewak i reżyser - czytamy w Komunikacie Bytomskiego Centrum Kultury.
Co zaplanowano w repertuarze?
Podczas wieczoru będzie można usłyszeć najpopularniejsze arie, duety, tercety oraz fragmenty muzyczne ze światowych operetek i musicali. Grono artystów uświetni występami urodzinowy koncert, w tym m.in. Krystian Ochman - wnuk maestro, który 19 lutego br. wygrał eliminacje do Konkursu Piosenki Eurowizji. Oprócz niego na scenie pojawią się:
- Ewa Biegas – sopran,
- Renata Dobosz – mezzosopran,
- Lonia Duży – sopran,
- Kamila Goik – sopran,
- Anita Maszczyk – sopran,
- Aleksandra Stokłosa – sopran,
- Jan Ballarin – tenor,
- Włodzimierz Skalski – baryton,
- Adam Szerszeń – baryton,
- Feliks Widera – tenor.
Bilety są dostępne na stronie BCK. Ceny rozpoczynają się od 110 zł za miejsce. Najdroższy bilet VIP kosztuje 500 zł, w jego ramach widz będzie mógł zasiąść w pierwszym rzędzie oraz 29 marca uczestniczyć w spotkaniu i kolacji z mistrzem.
Czym jest Śląski Festiwal Operetki?
Wydarzenie te jest prawdziwym świętem miłośników muzyki klasycznej, wokalno- instrumentalnej, oraz operetki i musicali. Pierwsza edycja festiwalu odbyła się w 2018 roku. Wówczas Sylwester Targosz-Szalonek jako Prezes Fundacji wraz z dyrektorem Festiwalu rozpoczęli dbałość o dobór najwyższej klasy wykonawców.
W ramach 5. Śląskiego Festiwalu Operetki zaplanowanych jest około dziesięciu koncertów oraz spotkań artystycznych, m.in. w Katowicach, Chorzowie, Rudzie Śląskiej, Rybniku, Wrocławiu, Trzebini oraz w Gliwicach. Na scenie pojawią się artyści zarówno z Polski, jak i z zagranicy.
- Wielu z nich Państwo znają i cenią. Śląsk to region, w którym muzyka i śpiew były zawsze nieodzowną treścią życia codziennego oraz szeroko pojętej kultury. Mimo, iż teatrów operetkowych właściwie nie ma, to muzyka operetkowa jest ciągle żywa i kochana przez publiczność - czytamy w treści komunikatu.