Bytom poszerza strefę "Tempo 30" i zamierza pozwolić rowerzystom na jazdę pod prąd

Strefa "Tempo 30" w Bytomiu została poszerzona o historyczne centrum miasta. Na wiosnę MZDiM zamierza wprowadzić kontraruch dla rowerzystów oraz użytkowników hulajnóg, którzy na wybranych ulicach będą mogli jeździć pod prąd.

Strefa z ograniczeniem prędkości do trzydziestu kilometrów na godzinę została wyznaczona w historycznym centrum Bytomia. Objęła niemal cały obszar wyznaczany przez pierścień Drogi Krajowej 94. Jej granice stanowi pl. Wolskiego, ul. Miarki, niewielki fragment ul. Chorzowskiej, ul. Witczaka do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego, którędy dalej prowadzi do fragmentu ul. Kwietniewskiego oraz ul. Piekarskiej, ul. Sądowa i ul. Powstańców Śląskich.

"W połączeniu z ulicami, gdzie już obowiązują strefy ograniczonej prędkości, projektowane zmiany mają na celu rozciągnięcia stref »Tempo 30« na całe, ścisłe Śródmieście" - informuje biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Bytomiu.

Wcześniej strefę "Tempo 30" wyznaczono m.in. w kwartale ulic pomiędzy ul. Strzelców Bytomski, Al. Legionów, ul. Kraszewskiego oraz ul. Powstańców Śląskich.

MZDiM planuje wprowadzenie kontraruchu dla rowerów

Zmiana ma na celu uspokojenie ruchu samochodowego, a także zwiększenie bezpieczeństwa kierowców, pieszych oraz rowerzystów. Miasto zamierza także w najbliższym czasie umożliwić użytkownikom rowerów i popularnych hulajnóg jazdę pod prąd, czyli kontraruch.

"Mapowanie tras rowerzystów podczas konsultacji społecznych (…) pokazało, że rowerzyści korzystają z wszystkich dróg historycznego Śródmieścia, dlatego wzorem m.in. Krakowa, Radomia czy Lublina, Miejski Zarząd Dróg i Mostów do wiosny 2022 roku umożliwi rowerzystom i użytkownikom hulajnóg ruch pod prąd na wybranych ulicach jednokierunkowych" - pisze biuro prasowe UM w Bytomiu.

Użytkownicy części jednośladów mogą już korzystać z kontraruchu wprowadzonego na pl. Kościuszki oraz ul. Krakowskiej.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon