Rada 1: Kilka prostych zasad postępowania BPK, od których nie ma wyjątków
Pracownicy
Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego nigdy nie przychodzą do
domu ani w celu pobrania gotówki za zaległości związane
z dostawą wody i odprowadzaniem ścieków, ani w celu
zwrotu nadpłaty. Zgodnie z umową nadpłata zaliczana jest na
poczet przyszłych należności. Może też zostać zwrócona, jednak
wyłącznie na pisemny wniosek klienta. Wówczas kwota nadpłaty
przekazywana jest na wskazany we wniosku rachunek bankowy. Opłaty za
dostawę wody i odbiór ścieków można natomiast uregulować
przelewem na numer konta podany na fakturze.
Rada 2: Sprawdź legitymację pracownika wodociągów i zadzwoń pod bezpłatny numer alarmowy 994
Pracownicy
Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego uprawnieni do wejścia na
teren nieruchomości odbiorcy zawsze mają przy sobie legitymację
służbową i pisemne upoważnienie do wejścia na jej teren.
W razie jakichkolwiek wątpliwości, warto zadzwonić pod
bezpłatny numer alarmowy 994 by zweryfikować tożsamość
pracownika.
Rada 3: Załóż konto eBOK BPK
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta to miejsce, w którym każdy może samodzielnie załatwić wiele spraw od ręki. Szybko, wygodnie i co najważniejsze, bezpiecznie – na ekranie swojego komputera lub smartfona. Rejestracja jest bardzo prosta. Aby zacząć korzystać z systemu wystarczy wejść na stronę ebok.bpk.pl i utworzyć konto, aby już wkrótce w dowolnej chwili cieszyć się możliwością sprawdzenia stanu należności, podglądać wystawione faktury czy podawać stan licznika. To świetne rozwiązanie także dla rodzin seniorów, którzy mieszkają samodzielnie. Wystarczy wspólnie założyć konto, aby odciążyć rodziców czy dziadków w kontrolowaniu wydatków za dostawę wody oraz odprowadzanie ścieków i tym samym uniknąć ryzyka związanego z próbą kradzieży czy wyłudzenia.