Wybór najlepszej dziesiątki jest bardzo trudny, dlatego poprosiliśmy też o ocenę projektów bytomskich artystów – mówi Krzysztof Turzański, Naczelnik Wydziału Promocji i Kontaktów z Mediami.
Eksperci dokonali już wyboru najlepszej dziesiątki. Na urzędowej stronie została uruchomiona sonda i każdy może oddać swój głos. Niestety nie dowiemy się, czym kierowały się osoby wybierające akurat te propozycje. Trudno też szukać jakiegoś uzasadnienia w proponowanych logotypach. Do całości brakuje również konkretnej strategii, o której nikt nie wspomina. A od tego należałoby zacząć: najpierw strategia, potem logo.
Wydaje się, że całe zamieszanie ze zmianą loga to niepotrzebny problem, który prezydent Bartyla wziął na swoje barki. Zawsze znajdą się osoby, które nie będą usatysfakcjonowane nowym logotypem. A po publikacji tych znaków to już niemal pewne.
Wypowiedzi użytkowników z naszego forum:
Uważam, że cała sprawa z tym logo Bytomia jest postawiona na głowie. Logo i identyfikacja wizualna powinno być finalnym efektem strategii miasta (realnego pomysłu na miasto) lub przynajmniej ogólnych założeń jak chcemy, żeby nasze miasto "komunikowało się z otoczeniem".
W przypadku Energii Kultury tak było. Ktoś w urzędzie wymyślił, że strategią naszego miasta będzie kultura i dorobił do tego znak. Problem był jednak w tym, że ta strategia był błędna lub nie była faktycznie realizowana a znak z uciekającą dziewczynką był bardzo słaby pod względem graficznym.
Teraz z tych 500 propozycji może znalazłoby się 5 graficznie niezłych, ale czy są one w jakikolwiek sposób zgodne ze istniejącą strategią miasta (realnym pomysłem na miasto)? - napisał forumowicz Robot.
Powinien być do konkursu dołączony brief zawierający choć zarys strategii, wizji rozwoju miasta - napisała Zawe.