Temat ulicy Miarki w Bytomiu rozgrzewa od kilku tygodni kierowców przejeżdżających tą ulicą i mieszkańców domów położonych przy niej.
Ci pierwsi pomstują na korki, które tworzą się tutaj w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Ci drudzy są zadowoleni, że wreszcie jest tu ciszej i można bezpiecznie przejść przez ulicę.
Co zrobiono na ul. Karola Miarki w Bytomiu
- Jezdnia ul. Miarki została zawężona – z dwóch pasów do jednego na odcinku od gmachu poczty do budynku numer 54, z pozostawieniem odcinka dwupasmowego na początku (od skrzyżowania z pl. Wolskiego i ul. Jagiellońską do gmachu poczty) i na końcu (od budynku nr 54 do rozplotu jezdni w kierunkach na Kraków i na Katowice), a także pasów dodatkowych do skrętu w lewo. Wprowadzono esowanie jezdni, czyli odgięcie toru jazdy dla samochodów.
- Wzdłuż prawie całej ul. Miarki została poprowadzona ścieżka rowerowa. Biegnie północną częścią jezdni z wyjątkiem krótkiego fragmentu w sąsiedztwie skrzyżowania z ul. Matejki, gdzie dopuszczony jest ruch rowerowy na chodniku.
- Wprowadzono też dodatkowe parkingi, gdzie można parkować równolegle do ulicy lub skośnie.
- Zorganizowano nowe przejście dla pieszych na wysokości budynku przy Miarki 52.
Nową organizację ruchu wprowadzono w połowie września 2021. Ma obowiązywać testowo przez 1,5 miesiąca.
Testy na ulicy Miarki i sąsiednich oraz konsultacje społeczne
Miasto teraz planuje badania i konsultacje społeczne dotyczące tej ulicy.
- W przyszłym tygodniu – od 4 do 7 października zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne i badania przy ul. Miarki oraz na okolicznych ulicach (m.in. pomiary prędkości, badania natężenia i struktury rodzajowej ruchu oraz parkowania) - mówi Małgorzata Węgiel-Wnuk, rzeczniczka prasowa Urzędu Miejskiego w Bytomiu. - Dopiero po przeanalizowaniu wyników badań i konsultacji będzie można podjąć decyzję czy poszczególne elementy prototypu będą w przyszłości wykorzystane przy tworzeniu docelowej organizacji ruchu na ul. Miarki - dodaje.
Plan testów i konsultacji
4 i 5 października (poniedziałek i wtorek) - przedstawiciele Metropolitarnej Szkoły Prototypowania przeprowadzą wywiady z mieszkańcami ulicy Miarki oraz w lokalach usługowych,
6 października (środa) od 16:00 do 19:00 przy skrzyżowaniu ulicy Miarki z ul. Moniuszki stanie punkt konsultacyjny, gdzie przedstawiciele MZDiM oraz Metropolitarnej Szkoły Prototypowania będą czekać na uwagi i spostrzeżenia mieszkańców Bytomia,
7 października (czwartek) przeprowadzone zostaną analizy dotyczące liczby parkujących samochodów i badania wielkości i struktury natężenia ruchu na ul. Miarki i na sąsiednich ulicach w godzinach szczytu, a więc między 7:00 a 9:00 oraz od 14:00 do 16:00,
7 października (czwartek) przy skrzyżowaniu ulicy Miarki z ul. Moniuszki stanie także punkt konsultacyjny, który będzie działał od 10:00 do 18:00.