8 mitów na temat tworzenia stron internetowych
Doświadczenie pokazuje, że tworzenie stron internetowych wielu osobom kojarzy się z niezwykle skomplikowanym i często kosztownym procesem. Spotkać się można z opiniami, że bez wsparcia profesjonalnego programisty nie da się zbudować działającej strony. Krążące od lat mity na temat tworzenia stron internetowych sprawiają, że sporo ludzi rezygnuje z ich posiadania. Pora obalić najczęściej pojawiające się fałszywe opinie i pokazać, jaka jest prawda.
Mit 1: Potrzebujesz specjalisty od tworzenia stron internetowych
Wiele osób zostawia tworzenie stron internetowych specjalistom w dziedzinie projektowania i programowania. Tymczasem okazuje się, że każdy z nas może samodzielnie zbudować swoją witrynę w sieci. Co ciekawe, wcale nie trzeba uczyć się skomplikowanych języków programowania, gdyż nowoczesne narzędzia wykonają tę trudniejszą pracą za Ciebie.
Zamiast szukać programisty, który zrozumie i spełni Twoje
oczekiwania, wypróbuj usługi kreatora stron www Zyro. Dzięki
gotowym szablonom, a także technologii sztucznej inteligencji, nie
trzeba specjalnie znać się na informatyce. Samodzielnie dopasujesz
wszystkie niezbędne elementy graficzne i użytkowe, co przełoży
się na unikatową stronę internetową.
Mit 2: Tworzenie stron internetowych jest drogie
W pewnym stopniu mit ten ma przełożenie na rzeczywistość. Faktem jest, że projektanci, graficy i programiści potrafią się cenić. Często bywa tak, że klient musi przeznaczyć wilczą część swojego budżetu na stworzenie strony internetowej. Tymczasem okazuje się, że można zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Powrócimy do kwestii korzystania z kreatora stron www, który nie
dość, że jest łatwy w obsłudze, to jeszcze stosunkowo niedrogi.
Wiele podstawowych funkcji kosztuje grosze, co pozwala uniknąć
nieprzewidzianych wydatków. Zamiast płacić specjalistom, warto
część budżetu przeznaczyć na dodatkowe usługi kreatora, które
uatrakcyjnią efekt końcowy.
Mit 3: Proces samodzielnego tworzenia stron internetowych jest czasochłonny
To zależy. Jeżeli skorzystasz z intuicyjnego i wygodnego narzędzia do budowy własnej strony internetowej, możesz zaoszczędzić sporo czasu. Ostatecznie, swoją stronę można postawić nawet w ciągu jednej godziny. Korzystając z gotowców w kreatorze nie trzeba tracić czasu na kodowanie, testowanie i wprowadzanie zmian.
Tymczasem zastanówmy się, jak czasochłonna jest współpraca z
profesjonalnym informatykiem. Ile czasu potrzeba od pierwszego
kontaktu z programistą do otrzymania perfekcyjnego produktu
końcowego na serwerze? Praca ta może zamknąć się w kilku dniach,
choć często przeciąga się w czasie ze względu na nawarstwiające
się zlecenia. Budując stronę samodzielnie, poświęcasz tyle
wolnego czasu, ile jesteś w stanie wygospodarować.
Mit 4: Najbardziej kosztowne jest pozycjonowanie stron internetowych
Lata temu ludzie byli gotowi płacić krocie za usługi pozycjonowania stron internetowych. Dziś procesy mające na celu lepszą widoczność w sieci znamy pod skrótem SEO (Search Engine Optimization). Eksperci od optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek internetowych nadal są skłonni kasować sporo pieniędzy za swoją pracę.
Okazuje się jednak, że skuteczne SEO nie musi być takie drogie.
Ba, w wielu przypadkach można nie wydać ani złotówki na
pozycjonowanie stron internetowych. Nowoczesne narzędzia SEO
pozwalają na samodzielne dopasowanie treści do oczekiwań
algorytmów wyszukiwarek oraz zachowania użytkowników sieci.
Można nauczyć się tego samemu, ale warto też polegać na
technologii AI, która dostępna jest w najlepszych kreatorach stron
www.
Mit 5: Tworzenie stron internetowych wymaga poczucia estetyki
Do pewnego stopnia możemy się zgodzić, że odpowiednio zaprojektowane pod kątem wizualnym strony skuteczniej przyciągają uwagę. Wielu użytkowników lepiej czuje się na portalach internetowych, które dobrze się prezentują i są estetyczne. Z drugiej strony, proces tworzenia stron internetowych to nie konkurs piękności – tutaj bardziej liczy się funkcjonalność.
Jeśli uda Ci się zamknąć kluczowe funkcje w połączeniu z
dobrym designem, tym lepiej dla Twojej strony. Jednakże warto
przede wszystkim skupić się na doświadczeniach praktycznych, a nie
estetycznych. Wówczas odwiedzający stronę będą mogli wygodniej
się po niej poruszać, by znaleźć interesujące ich elementy.
Mit 6: Proces tworzenia stron internetowych kończy się na publikacji
Nic bardziej mylnego. Powszechny mit dotyczy myślenia, że własną stroną nie trzeba się opiekować po jej publikacji na serwerze. Dobrze by było, gdyby każdy portal mógł żyć swoim życiem, a do tego generować większy ruch sieciowy. Okazuje się jednak, że prawdziwy natłok pracy przychodzi dopiero po tym, jak ukończymy tworzenie strony internetowej.
Mając do dyspozycji narzędzia analityczne, każdy webmaster
może śledzić zachowania swoich gości na stronie. Sprawdzając te
statystyki, da się dopasować nowe strategie, które przełożą się
na większe zainteresowanie wśród potencjalnych odbiorców.
Narzędzia takie, jak Google Analytics, to dobry start w kierunku
lepszej optymalizacji portalu w sieci.
Mit 7: Dobry design strony jest na zawsze
Podobnie jak w wielu innych dziedzinach, w przypadku tworzenia stron internetowych również mamy do czynienia z trendami. Zmieniają się upodobania pod kątem użyteczności, rozkładu poszczególnych elementów, stylistyki grafik czy nawet dopasowania kolorów. Strony internetowe w 2022 roku wyglądają zupełnie inaczej, niż zwykły wyglądać jeszcze kilka lat temu.
Dlatego też warto mieć na uwadze, że po zakończeniu tworzenia
strony internetowej trzeba będzie za jakiś czas unowocześnić jej
design. Zmiany pod względem layoutu strony są niezwykle ważne,
gdyż przekładają się na wzrost zainteresowania wśród
użytkowników. Dziś co raz więcej osób przegląda Internet na
telefonie, więc responsywna mobilna wersja strony to podstawa. Kto
wie, w jakim kierunku podążą narzędzia internetowe w najbliższych
latach?
Mit 8: Problemy tworzenia stron internetowych należy zgłaszać programiście
Jak bumerang powraca temat współpracy z programistą stron internetowych. Spotkać się można z opinią, że samodzielnie tworzenie stron internetowych nie niweluje konieczności sięgania po pomoc profesjonalisty. Chodzi o przypadki, gdy coś nie działa tak, jak powinno. Nie znając kodu, faktycznie trzeba będzie poprosić o wsparcie, a co w przypadku korzystania z kreatora stron www?
Najlepsze narzędzia do samodzielnego tworzenia stron internetowych zwykle oferują rozbudowane narzędzia wsparcia. Może to być wsparcie posprzedażowej obsługi klienta, rozwinięta sekcja najczęściej zadawanych pytań, albo poradniki dla samodzielnych twórców. Obsługa na tym etapie jest równie przejrzysta, co sam proces tworzenia stron internetowych. Dzięki temu bez obaw można przystąpić do własnoręcznego naprawienia wszelkich niedociągnięć, które mogłyby się pojawić na naszej stronie.