Sprawna winda powinna być w każdym wysokim bloku. Schindler Polska zna się na dźwigach

Winda w wysokim bloku to konieczny element. Dzięki niej seniorzy, ale też rodzice z wózkami, mogą czuć się bezpiecznie i mogą być mobilni. Winda musi być jednak sprawna. Dlatego stare windy albo nie sięgające najwyższych pięter, warto wymienić na nowe.

Byt schindler fota

W blokach z wielkiej płyty obecnie mieszka prawie 12 milionów Polaków. Według prognoz GUS, w 2050 r. osoby starsze będą stanowiły nawet 40% populacji. Proces starzenia się społeczeństwa stawia przed nami szereg wyzwań. Od tego, czy im sprostamy, zależeć będzie poziom i komfort życia przyszłych pokoleń seniorów. Jednym z głównych wyznawań jest mobilność. Bez niej jesteśmy wykluczeni społecznie i nie możemy realizować podstawowych potrzeb. Mobilność w budynku zapewniana jest m.in. przez dostęp do windy. Wieżowce z wielkiej płyty w większości są wyposażone w windy. Jednak urządzenia te przeważnie nie obejmują swoim zasięgiem wszystkich kondygnacji. Głównie problem ten dotyczy pierwszego i ostatniego piętra. Dzięki modernizacji możliwa jest nie tylko sama wymiana windy, ale także poszerzenie zakresu jej pracy, wykorzystując pomieszczenie zsypu lub miejsce dawnej maszynowni.

Awarie w starych windach

W przypadku starszych wind ryzyko wystąpienia awarii jest bardzo duże. Należy pamiętać o tym, że elementy konstrukcji windy w czasie tak długiej eksploatacji po prostu ulegają normalnemu zużyciu. Także niektóre rozwiązania, jak np. szyby w drzwiach przystankowych, stosowane przed laty, dziś mogą być uznane za niebezpieczne dla pasażerów. Windy starszej generacji są nie lada wyzwaniem dla osób niepełnosprawnych i starszych, które stanowią duży odsetek społeczności zamieszkującej budowane w latach 70. i 80. bloki. Drzwi otwierane ręcznie są ciężkie przez co ich obsługa nierzadko wymaga pomocy ze strony innych osób. Także ich sterowanie bywa przeszkodą. Windy instalowane 40 lat temu to z reguły windy dwubiegowe, wyposażone w sterowanie które cechuje stosunkowo niska dokładność zatrzymywania się. Zdarza się, że kabina zatrzymująca się na danym piętrze „nie trafia” w poziom podłogi i tym samym powstaje stopień, który trudno pokonać. Zwiększa on także ryzyko potknięcia i upadku.

Co zyskują mieszkańcy?

Dostęp do windy z poziomu gruntu: osoby starsze, niepełnosprawne lub poruszające się z wózkiem dziecięcym nie będą musiały pokonywać schodów, a dostęp do kabiny będzie zapewniony z poziomu każdego piętra.

  • Komfort użytkowania – estetyczne, nowoczesne wnętrze, wysoce funkcjonalne ciche działanie.
  • Zwiększenie wartości nieruchomości: dzięki zapewnionej sprawnej komunikacji w ramach budynku poprzez zainstalowanie nowej windy cała nieruchomość zwiększy swoją wartość.
  • Bezpieczeństwo: dźwig Schindler 3000 Plus spełnia najwyższe europejskie wymogi dotyczące bezpieczeństwa. Urządzenie jest nieustanne weryfikowane pod kątem zgodności z rygorystycznymi Schindler.

Specjalna winda dla modernizacji

Specyfika modernizacji wymaga konieczności dopasowania parametrów nowej windy do istniejącego budynku m. in. szybu, otworów drzwi szybowych lub wysokości nadszybia. Nie każdy dźwig będzie w stanie spełnić wszystkie wymagania. Priorytetem są bezpieczeństwo, dopasowanie do istniejącego szybu oraz komfort eksploatacyjny urządzeń. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku powstała winda Schindler 3000 Plus, która jest elastyczna pod każdym względem, tak by idealnie dopasować się do budynku. Wymiary kabiny można dopasować do rozmiarów nawet bardzo małego szybu w skokach co 10 mm, a położenie drzwi kabinowych reguluje się płynnie co 1 mm. Jednak oczekiwania mieszkańców nie dotyczą jedynie usuwania barier komunikacyjnych. Nie bez znaczenia jest również ekologia i energooszędność. Dźwig Schindler 3000 Plus wykorzystuje o 40% mniej energii niż dźwigi o napędzie konwencjonalnym, co przekłada się na koszty utrzymania urządzenia. Windy, które są specjalnie przeznaczone do modernizacji, jak wspomniany Schindler 3000 Plus, spełniają najwyższe europejskie wymogi dotyczące bezpieczeństwa.

Są nieustanne monitorowane i weryfikowane pod kątem zgodności z rygorystycznymi i standardami naszej firmy – podkreśla Krzysztof Bury, ekspert z Schindler Polska.

Inteligentne windy

Wymieniając windę z Schindler, istnieje możliwość korzystania z usługi Schindler Ahead. To cyfrowa platforma oparta na technologii Internetu Rzeczy. Dzięki zainstalowanym czujnikom winda staje się inteligentnym urządzeniem, udostępniającym informacje o swoim statusie w czasie rzeczywistym. System samodzielnie analizuje i optymalizuje dane diagnostyczne, umożliwiając prewencyjną konserwację, co sprawia, że potencjalne problemy techniczne są przewidywane i rozwiązywane zanim nastąpią.

Schindler Ahead to również specjalna aplikacja na smartphone dla administratorów budynków, która ułatwia im zarządzanie portfolio wind, a finalnie przyczynia się do zapewnienia mieszkańcom dłuższego, nieprzerwanego okresu korzystania z dźwigu – wyjaśnia Krzysztof Bury.

Kompleksowe wsparcie

W Schindler Polska znamy się na dźwigach. Na rynku polskim jesteśmy obecni już ponad 25 lat. Wyróżniamy się największym w kraju doświadczeniem w modernizacji wind, współpracowaliśmy z ponad setką spółdzielni oraz wykonaliśmy ponad dwa tysiące modernizacji. Dla nas modernizacja to coś więcej niż urządzenie i jego obsługa, to wieloetapowy proces który znamy od podszewki. Oferujemy wsparcie zarówno na poziome wyboru rozwiązania oraz kompleksowego zarządzania procesem budowlanym. Współpracę ze spółdzielniami i ich administratorami zaczynamy od doradztwa na etapie wyboru rozwiązania, szacujemy wstępne koszty oraz wspólnie ustalamy harmonogram prac. Następnie omawiamy możliwości wykonania projektu budowlanego i pozyskania urzędowych zezwoleń. Kolejnym krokiem są prace budowlane, montaż nowej windy oraz rejestracja w Urzędzie Dozoru Technicznego, a finalnie uruchomienie nowego urządzenia. We wszystkich tych etapach jesteśmy wsparciem dla naszych klientów - mówi Krzysztof Bury, przedstawiciel Schindler Polska.

Pamiętaj o serwisie

Dobrze funkcjonujący dźwig to nie tylko kwestia urządzenia. W montażu i konserwacji liczą się ludzie i ich kompetencje. Bez dobrze rozbudowanej sieci serwisowej nawet najlepsze urządzenie nie daje gwarancji szybkiej reakcji w przypadku zatrzymania.

Mamy największą w Polsce własną sieć serwisową oraz rozbudowaną bazę ekip montażowych. Długa żywotność naszych dźwigów to nie tylko zasługa szwajcarskiej technologii, ale w dużej mierze osób obsługujących nasze urządzenia. Jako lider innowacji wdrażamy także nową metodę konserwacji – prewencyjną konserwację bazującą na najnowszej technologii Internetu Rzeczy, czyli Schindler Aheads – mówi Krzysztof Bury, Schindler Polska.

Schindler Polska Sp. z o.o.
ul. Postępu 12A 02-676 Warszawa
tel.: 22 549 21 00 / 22 336 11 00
faks: 22 549 21 99
Infolinia Schindler: 800 800 810
Centrum Zgłoszeniowe Schindler: 800 707 401
e-mail: schindler.polska@pl-schindler.com
www.schindler.com

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon