Klienci pytają o eBOK BPK

Emilia Knieja, specjalistka w biurze zarządu Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego, opowiada o tym, o co najczęściej pytają klienci spółki zainteresowani nową bezpłatną usługą – elektronicznym Biurem Obsługi Klienta BPK.

Byt Emilia Knieja BPK

O co najczęściej pytają klienci zainteresowani założeniem konta eBOK BPK?

Klienci, którzy interesują się usługą zazwyczaj wiedzą już czym mniej więcej jest eBOK BPK, ale szukają szczegółów.

Czego dotyczy ta podstawowa wiedza?

Ci, którzy korzystają już z platformy elektronicznej obsługi klienta dostawców gazu czy prądu wiedzą, że tą drogą mogą załatwić wiele spraw od ręki. Szybko, wygodnie i bezpiecznie – na ekranie swojego komputera lub smartfona. Jeśli chodzi o funkcjonalności, to nasza platforma nie różni się zbytnio od innych. Klienci Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego, którzy założyli eBOK BPK poprzez stały wgląd do odczytów wodomierza i wystawianych faktur mają pełną kontrolę nad zużyciem wody i wydatkami, a zmieniając tradycyjną fakturę papierową na e-fakturę robią dużą przysługę środowisku.

Czy wiedzą, kto może założyć konto eBOK BPK?

To jedno z pytań, które padają najczęściej. Konta nie mogą założyć np. poszczególni spółdzielcy, ale całe spółdzielnie już tak. Podobnie jak właściciele domów. Z kolei w przypadku członków wspólnot mieszkaniowych to zarządcy lub zarząd wspólnoty rozliczają całą nieruchomość i to oni reprezentują wspólnotę. Słowem: z systemu eBOK BPK mogą skorzystać wszyscy klienci Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego, którzy posiadają umowę na zaopatrzenie w wodę czy odprowadzanie ścieków.

Łatwo przychodzi klientom rozstanie z tradycyjną fakturą papierową?

E-faktura zawiera takie same dane jak faktura papierowa i posiada tę samą wartość pod względem skutków prawnych. Oznacza to, że jest dokumentem akceptowanym przez urzędy skarbowe. Dodatkowo, jest zabezpieczona podpisem elektronicznym co gwarantuje autentyczność jej treści i pochodzenia. I to wiedza, która nie jest powszechna, bo ludzie pytają czy po otrzymaniu e-faktury muszą ją samodzielnie wydrukować, a odpowiedź brzmi oczywiście: nie. Ci, którzy korzystają już z e-faktury doceniają fakt, że dokument zawsze jest na czas, znika problem zaginionych przesyłek i co za tym idzie nieterminowych płatności oraz naliczanych odsetek.

Gdzie samodzielnie szukać informacji dotyczących platformy eBOK BPK?

Szczegóły i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdują się pod adresem bpk.pl/mojawoda.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon