DIAGNOCAR radzi, jak skutecznie umyć samochód zimą

W okresie zimowym nasze samochody budzą się najbardziej – to oczywisty fakt. Z tego powodu wielu kierowców uznaje, że nie warto myć auta i zwyczajnie przeczekać zimę aż do wiosny “na jednym brudzie”. Ekspert DIAGNOCARU alarmuje: to błąd, przez który lakier szybciej ulega zniszczeniu, a podwozie – niszczącej korozji.

Byt diagnokar

Podstawowe pytanie, jakie zazwyczaj zadajemy sobie zimą, to jak często i czy w ogóle myć samochód. Odpowiedź jest prosta – nasze auta powinny być myte z taką samą częstotliwością, jak latem. – A nawet częściej – podkreśla Adam Kacprzyk ze Stacji Kontroli Pojazdów DIAGNOCAR w Bytomiu-Stroszku.Kiedy myjemy nasz pojazd zimą, to spłukujemy z niego przede wszystkim sól, która niszczy strukturę lakieru.

ZOBACZ FILMY Z PORADAMI DIAGNOCARU W YOU TUBE

Zasadnicza uwaga do zimowego stylu mycia? – Z powodu niskich temperatur zalecam pośpiech, tak by woda nie zdążyła zamarznąć na lakierzeradzi Adam Kacprzyk. Należy przy tym korzystać ze wszystkich programów mycia dostępnych w myjni bezdotykowej. Dlatego pierwszym krokiem powinno być płukanie wstępne. Dzięki niemu szybko pozbędziemy się osadzonych na lakierze piachu i soli, które powodują blaknięcie i mikro ryski. Drugim – nałożenie aktywnej piany, a dopiero trzecim mycie zasadnicze, które – co ważne – wykonujemy od dołu do góry samochodu. – W tym programie wykorzystywana jest ciepła, zmiękczona woda, która na naszych myjniach jest badana cyklicznie, przynajmniej raz w tygodniuwyjaśnia Kacprzyk dodając, abyśmy przy myciu zasadniczym nie zapominali o podwoziu i dokładnym wypłukaniu nadkoli. – Warto też skorzystać ze specjalnego programu dedykowanemu felgom.

Niezwykle istotnym elementem procesu mycia samochodu zimą jest skorzystanie z programu woskowania. Do jego najważniejszych zalet należy przede wszystkim zabezpieczenie lakieru przed zniszczeniem. Ponadto przy kolejnym myciu naszego pojazdu o wiele łatwiej będzie pozbyć się brudu – woskowanie zapobiega jego mocnemu przyklejaniu się do lakieru samochodu. – Pamiętajmy również o tym, aby nie kierować strumienia lancy bezpośrednio w kierunku zamków w samochodzie. To istotne zwłaszcza w przypadku kierowców, którzy nie posiadają centralnego zamka. Jeśli woda się do nich dostanie, zamki mogą nam zamarznąć i wtedy będzie nam naprawdę trudno dostać się do środka pojazduradzi Kacprzyk.

POSŁUCHAJ PODCASTÓW Z PORADAMI DIAGNOCARU W SPOTIFY

Na koniec warto pamiętać jeszcze o jednej rzeczy: po umyciu całego pojazdu należy wytrzeć suchą szmatką uszczelki oraz krawędzie drzwi. Zabezpieczy to je przed zamarznięciem, dzięki czemu bez problemu będziemy w stanie je otworzyć nawet przy największych mrozach.

https://diagnocar.pl

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon