Polskie Linie Kolejowe przeprowadzają właśnie remonty tras kolejowych w naszym regionie. Przedsięwzięcie o wartości przeszło 250 milionów złotych jest realizowane od początku 2019 roku. Wykonawca, firma PORR SA, wpierw musiał wykonać projekt budowlany, a w czerwcu przystąpił do prac w terenie. Do wymiany jest 41 kilometrów torowisk i sieci trakcyjnej, 32 rozjazdy, a ponadto odnowionych zostanie 35 obiektów inżynieryjnych. Celem inwestycji jest usprawnienie przewozu towarów koleją w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Po jej zakończeniu pociągi na przebudowanych trasach mają rozpędzać się do 100 km/h.
Jednym z przebudowywanych odcinków jest fragment linii nr 132 od Bytomia przez Bobrek do Biskupic. Dawniej po tej trasie kursowały pociągi do Gliwic, o przywrócenie których co rusz upominają się pasażerowie. Niestety, choć czas przejazdu ulegnie znacznemu skróceniu, to po zakończeniu inwestycji infrastruktura pasażerska przestanie istnieć. PLK zdecydowały bowiem o likwidacji peronów na stacjach Bytom Bobrek i Zabrze Biskupice. Oficjalnym powodem jest ich zły stan techniczny. Od dawna jednak mówi się o tym, że jedyne przystanki pomiędzy Bytomiem a Gliwicami są niekorzystnie położone, bo znajdują się z dala największych osiedli mieszkaniowych.
Na szczęście kolejarze przewidują, że pociągi kiedyś wrócą na tę trasę. Z tego powodu w rejonie wiaduktu drogowego w ciągu ul. Konstytucji zaplanowano pozostawienie rezerwy terenowej pod budowę nowych peronów. Po wzniesieniu zejść z wiaduktu, przyszły przystanek będzie bardziej dostępny dla pasażerów, niż dotychczasowy, a przesiadka z autobusu będzie znacznie prostsza. Kiedy nowe perony mogłyby powstać? Tego obecnie nie wiadomo.