Wszyscy kierowcy jeżdżący po popularnych "Ósemkach" na pewno kojarzą ceglany wiadukt znajdujący się nad jezdnią na granicy Bytomia i Zabrza. Pierwotnie biegła po nim linia kolejowa do bocznicy nieistniejącej już kopalni Miechowice. Wybudowano go w 1940 roku. Faktycznie konstrukcja jego przyczółków jest żelbetowa, a nie ceglana - klinkierem jedynie obłożono go od lica. Przęsło z kolei wykonano ze stali. Jego długość wynosi 38,4 m, a szerokość to niemal 6 m.
Kopalnia Miechowice zakończyła działalność już kilkanaście lat temu. Obecnie wiadukt nie jest już wykorzystywany i nie ma pomysłu na jego dalsze wykorzystanie. Z tego powodu Spółka Restrukturyzacji Kopalń rozpoczęła przygotowania do jego wyburzenia. Wraz z początkiem miesiąca ogłoszono przetarg na wykonanie projektu rozbiórki, który ma obejmować również przewidywaną organizację ruchu na DK88 w trakcie prac. Ten element dokumentacji jest o tyle poważny, że "Ósemki" są oprócz autostrady A1 jest główną drogą łączącą Bytom z Gliwicami.
Przewidywana data przeprowadzenia prac rozbiórkowych nie jest jeszcze znana.
fot. Google Street View