Zdarza się jednak, że platforma sprzedażowa mimo atrakcyjnej oferty nie zyskuje popularności wystarczającej do osiągnięcia sukcesu. Jedną z przyczyn takiego stanu jest fakt, że w olbrzymiej liczbie sklepów internetowych łatwo stać się niewidocznym. Dlatego każdy, kto chce zostać zauważony, musi postarać się o to, aby adres jego witryny znalazł się możliwie jak najwyżej w rankingu Google. Aby tak się stało, warto zainteresować się pozycjonowaniem.
Na czym polega pozycjonowanie sklepów?
Maksymalne zwiększenie liczby wizyt oraz transakcji w sklepie internetowym to oczywiście główny cel każdego właściciela. Skuteczne pozycjonowanie sklepów może doprowadzić do takiego efektu, jednak trzeba na niego trochę poczekać, gdyż cały proces składa się z kilku etapów. Po przeprowadzeniu audytu SEO z uwzględnieniem trafnych fraz kluczowych przeprowadza się optymalizację strony pod kątem technicznym oraz tworzy się unikalne opisy produktów. Równie ważne jest stałe monitorowanie statystyk dotyczących widoczności serwisu w wyszukiwarce, ruchu na stronie, a także konwersji, do czego służą takie narzędzia jak Google Analytics czy Google Search Console. Pozycjonowanie sklepu nie należy do jednorazowych przedsięwzięć, gdyż aby rzeczywiście było skuteczne, należy cały czas obserwować zmieniające się trendy, działania konkurencji i zmiany algorytmów Google. Dzięki temu można zapobiec obniżeniu pozycji strony w rankingu wyszukiwarki.
Słowa kluczowe w pozycjonowaniu sklepów
Pozycjonowanie witryn sprzedażowych wymaga nie tylko standardowych działań SEO, ale również takich, które wynikają ze specyfiki tego typu serwisów, które zazwyczaj prezentują bardzo dużą liczbę produktów na wielu podstronach. Dlatego, jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie SEO dedykowane sklepom w dużej mierze opiera się na trafnym doborze wielu słów kluczowych prowadzących do konkretnych produktów. Dla tej branży z reguły planuje się ich dużo więcej niż w przypadku wizytówek firmowych i często wykorzystuje się metodę pozycjonowania long tail.
Precyzyjny długi ogon
Pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon polega na uwzględnieniu w działaniach SEO dłuższych fraz, które w wyszukiwarkę wpisywane są rzadko, ale za to przez osoby poszukujące konkretnej rzeczy/usługi i zdecydowane na zakup. Tego typu pozycjonowanie jest szczególnie polecane dla sklepów internetowych z szeroką ofertą produktów, do których można dopasować dużą liczbę precyzyjnych słów kluczowych, ułatwiając klientom znalezienie poszukiwanego towaru.
Lokalne pozycjonowanie dla e-commerce
Choć pozycjonowanie regionalne najlepiej sprawdza się w przypadku firm stacjonarnych, to można go również wykorzystać dla branży e-commerce. Dotyczy to głównie sklepów, które działają stacjonarnie, ale prowadzą też sprzedaż internetową i dostarczają zamówione produkty na określonym terenie. Obecność takiej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania ułatwi internautom jej znalezienie i skorzystanie z oferty bez wychodzenia z domu.
Pozycjonowanie sklepów – korzyści
Najważniejsze z nich to oczywiście dobra pozycja w rankingu Google i wzrost sprzedaży, ale to nie wszystko. Dzięki dobrze przeprowadzonemu procesowi pozycjonowania zwiększa się też ruch w serwisie, rozpoznawalność marki, konwersja, a także wzrasta znaczenie sklepu w branży handlu elektronicznego.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl