Ograniczenia wprowadzone przez rząd poważnie odbijają się na gospodarce. Wiele firm z dnia na dzień musiało wstrzymać swoją działalność, albo przynajmniej znacząco ją ograniczyć. Jedną z branż, która najmocniej odczuwa skutki tych decyzji jest gastronomia. Żadna restauracja w kraju nie może dziś przyjmować gości w swoich progach. Właściciele obiektów tego typu zdają sobie sprawę, jak jest to istotne dla wyhamowania epidemii i starają się jakoś odnaleźć w nowej rzeczywistości, aby utrzymać miejsca pracy i po wszystkim móc znowu otworzyć swoje drzwi dla stałych bywalców.
Jak to robią? Lokale gastronomiczne wciąż mogą serwować dania na wynos i w dostawie. Dzięki temu możemy spożywać posiłki w bezpiecznym, domowym zaciszu, a nie w dużej sali wypełnionej ludźmi. Jedną z bytomskich restauracji, które postanowiły działać w takiej formule jest Villa Vienna mieszcząca się przy ul. Wrocławskiej 62. Wystarczyły dwa dni od ogłoszenia przez rząd swojej decyzji, by dostosowała się do pracy w nowych warunkach.
- Cały team Villa Vienna jest ogromnie zmobilizowany i całe swoje zaangażowanie przekształciliśmy w tę nową formę funkcjonowania naszej restauracji - przyznaje zawsze uśmiechnięta kelnerka Patrycja.
Przy wejściu do budynku zbudowano specjalne, bezpieczne miejsce do odbioru dań na wynos, natomiast załoga restauracji nieustannie stosuje wszelkie środki ostrożności w kwestii higieny. Wszystkie powierzchnie w Villa Vienna są regularnie dezynfekowane, zarówno obsługa jak i kucharze pracują w jednorazowych maseczkach i rękawiczkach, a goście mogą wcześniej opłacić zamówienie przez Internet lub skorzystać na miejscu ze zbliżeniowego terminala płatniczego, który po każdym użyciu także jest w pełni dezynfekowany. Dodatkowo restauracja zakupiła profesjonalny sprzęt do hermetycznego pakowania dań na wynos, co zapewnia także pełne bezpieczeństwo jedzenia podczas dostawy.
- W tej trudnej dla wszystkich sytuacji ogromnie doceniamy wsparcie naszych gości. Mimo że aktualnie nie jesteśmy w stanie ich obsługiwać w lokalu jak dotychczas, niezmiennie przyjeżdżają do nas codziennie po dania obiadowe, czy też zamawiają lunch z dowozem do biura i domu - mówi Nicole Wisniewski, manager restauracji Villa Vienna.
Restauracja wprowadziła możliwość zamawiania dań wraz z dostawą pod wskazany adres. Zamówienia można składać za pośrednictwem strony internetowej www.VillaVienna.pl , gdzie codziennie aktualizowane jest menu dnia lub telefonicznie pod numerem 32 397 65 15. Lokal jest czynny przez 7 dni w tygodniu w godzinach od 13:00 do 16:00.
- Tak jak dotychczas, od poniedziałku do piątku oferujemy każdego dnia inny lunch dnia w cenie 25 zł, do lunchu dnia oferujemy także zupę dnia w równie specjalnej cenie 4 zł. Poza daniem lunchowym w menu znajdują się różne pyszne propozycje: zupy, dania mięsne i wegetariańskie, dania dla dzieci oraz ulubione desery naszych gości, takie jak austriacki omlet cesarski z śliwkami i cukrem pudrem czy beza z kremem i owocami - mówi Nicole Wisniewski.
By dostosować się do obecnej sytuacji w gastronomii, Villa Vienna przyjmuje również zamówienia na dania garmażeryjne. - Z szefem kuchni rozpoczęliśmy już przygotowania naszej oferty wielkanocnej, aby umilić święta naszym gościom w domu - zachęca Nicole Wisniewski.
Jak widać na przykładzie Villa Vienna, bytomskie restauracje sprawnie dostosowały się do nowych warunków, dzięki czemu wciąż możemy smakować w ich daniach. Zachęcamy do zamawiania jedzenia na wynos, aby wspierać nasze, bytomskie lokale gastronomiczne, bo tylko w ten sposób będą mogły przetrwać ten trudny okres. Miejmy nadzieję, że nie potrwa on zbyt długo i wszyscy będziemy mogli znów spotykać się w tutejszych restauracjach i knajpkach.