Kodeks Cywilny precyzuje, że właściciel może odebrać przedmioty znajdujące się w Biurze Rzeczy Znalezionych w ciągu roku od dnia doręczenia wezwania do odbioru. Zgodnie z ustawą o rzeczach znalezionych, mogą być one zdjęte z listy po roku, ale przez kolejny rok muszą czekać na swojego właściciela w magazynach magistratu.
W większości przypadków nie ma możliwości ustalenia personaliów osób, które zagubiły swoją własność. Dla nich szansą na odzyskanie zguby jest właśnie wizyta w Biurze Rzeczy Znalezionych. Jednostka ta systematycznie publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej wykaz przechowywanych przedmiotów. Warto nadmienić, że w przypadku niemożności wezwania właściciela, przedmiot ten w ciągu dwóch lat od dnia znalezienia, staje się własnością znalazcy.
Jak odebrać depozyt?
Aby odzyskać zagubioną i odnalezioną rzecz należy skontaktować się z Biurem Rzeczy Znalezionych działającym w Urzędzie Miejskim w Bytomiu (ul. Parkowa 2, pokój 403, teł. 32 7868421 e-mail: brz@.um.bytom.pl). Właściciel odnalezionego przedmiotu może go odebrać po określeniu wyglądu/cech charakterystycznych lub po przedstawieniu dokumentu potwierdzającego prawo do rzeczy znajdującej się w depozycie.
Z listą przedmiotów znajdujących się w Biurze Rzeczy Znalezionych można zapoznać się TU!