W ubiegłoroczne wakacje w ofercie BPB pojawiły się nowe gadżety: białe koszulki oraz torby płócienne. Okraszono je wzorami utrzymanymi w zupełnie innej stylistyce, niż do tej pory. Zaprojektował je bytomski grafik i wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach - Paweł Krzywda. Autor przygotował je tworząc różne obiekty ze znaków typograficznych: uśmiechniętą buzię z litery B i znaku nawiasu oraz dwa tulipany z litery B i znaku równości.
Po pół roku od tamtej chwili BPB wprowadziło do sprzedaży kolejne gadżety z powyższymi wzorami. Tym razem są to białe kubki z tzw. "uśmiechniętym Bytomiem" oraz czarne torby materiałowe. Miasto sprzedaje je za taką kwotę, za jaką zostały wyprodukowane, dlatego ich ceny są bardzo okazyjne i wynoszą 8,46 zł za kubek oraz 6,89 za torbę.
W Biurze Promocji Bytomia pojawiły się też magnesy na lodówkę. Na nich jednak nie umieszczono wyżej wymienionych wzorów, lecz piękne zdjęcia bytomskiej architektury: fontanny na Rynku, IV Liceum Ogólnokształcącego, kościoła św. Jacka, posągu Śpiącego Lwa, tramwaju 38 i dawnej poczty przy ul. Piekarskiej oraz Hotelu Bristol przy ul. Dworcowej. Magnesy kosztują zaledwie 62 grosze.
fot. UM Bytom