Do tej pory biuro znajdowało się w prywatnej kamienicy przy ulicy Krakowskiej 32/2. Teraz się to zmieni. W ramach inwestycji realizowanej przez miasto lokal użytkowy mieszczący się na parterze budynku przy ul. Krakowskiej 20 w Bytomiu ma zostać przebudowany. Właśnie tam zostanie przeniesiony punkt SPP.
Jak informuje Paweł Wittich, zastępca dyrektora ds. technicznych w Miejskim Zarządzie Dróg i Mostów w Bytomiu, obecnie firma, która zapewnia obsługę Strefy Płatnego Parkowania wynajmuje biuro od prywatnego właściciela. Mieści się ono w bramie, na I piętrze kamienicy. - Od klientów Strefy - szczególnie tych, którzy nie mieszkają w Bytomiu, słyszeliśmy, że trudno im znaleźć biuro. Osoby starsze, niepełnosprawne skarżą się na konieczność wdrapywania się po krętych schodach na piętro. Nowe biuro SPP lokalizujemy na parterze budynku przy ul. Krakowskiej 20, bo zależy nam na zwiększeniu dostępności dla wszystkich korzystających ze Strefy Płatnego Parkowania. Będzie je łatwo znaleźć, bo jest w centrum miasta i w centrum strefy, gdzie pobieramy opłaty – wyjaśnia Paweł Wittich.
Zapewnia też, że lokal będzie wyróżniał się szyldem i wystrojem wnętrza, a osoby z ograniczoną ruchowością będą mogły wejść do niego prosto z ulicy. Tuż przed biurem pojawią się także miejsca parkingowe dla klientów. - Lokal przejdzie generalny remont zanim przejmie rolę nowego biura SPP. Przeprowadzamy zmianę wizerunkową Strefy Płatnego Parkowania. Nowemu, estetycznemu wyglądowi biura, będą towarzyszyły nowe stroje pracowników i nowe standardy obsługi – wylicza Paweł Wittich.
Co ciekawe, nowa lokalizacja posiada jeszcze jeden plus. To lokal miejski, więc niezależnie od tego, jaka firma będzie operatorem Strefy, biuro pozostanie w tym samym miejscu.
Należy dodać, że ogłoszono także przetarg na obsługę strefy płatnego parkowania w okresie od dnia 1 stycznia 2020 do 21 marca 2021 roku. Jego rozstrzygnięcie nastąpi w połowie listopada.