Jak informuje Zarząd Transportu Metropolitalnego, w związku z zakończeniem budowy peronu na przystanku tramwajowym Bytom Głęboka, 19 października przywrócono obsługę stanowiska tego przystanku w kierunku Placu Sikorskiego dla linii tramwajowych 6 i 19.
Co ciekawe, to tzw. przystanek wiedeński. Oznacza to, że stworzono go poprzez podniesienie jezdni w rejonie peronu do poziomu chodnika. Bytom jest pierwszym miejscem w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, w którym zastosowano to rozwiązanie. Wcześniej podobne przystanki tworzono w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu czy Krakowie. W przyszłości podobne pojawią się także na ul. Piekarskiej w Bytomiu. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z tramwaju. Jednakże konstrukcję tę zastosowano tylko na peronie, z którego odjeżdżają podróżni jadący w kierunku Chorzowa.
Niestety, wykonanie inwestycji pozostawia wiele do życzenia. Chodnik w północnej części ul. Katowickiej faluje. Jak udało nam się dowiedzieć, Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu zwrócił się do wykonawcy inwestycji o dokonanie poprawek. – Trzeba zaznaczyć, że wznowienie ruchu nie jest jednoznaczne z zakończeniem robót. Wykonawca nadal będzie prowadził prace przy wykończeniu torowiska a także w zakresie drogowym zlecanym przez MZDiM – podkreślał we wrześniu Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie. Wykonawca ma czas do końca listopada na sfinalizowanie inwestycji.