Bytom jest jedną z najsłynniejszych polskich marek odzieży męskiej. Jej historia sięga 1945 roku i od tego czasu ubrania z metką "Bytom" założyły cale pokolenia Polaków. Choć dziś firma nie produkuje już garniturów w naszym mieście, to ze względu na swoją nazwę wciąż jest z nim kojarzona.
Rok temu Bytom S.A. zaangażował artystów do udziału w konkursie na wzory przedstawiające nazwy ośmiu polskich miast: Bytomia, Gdańska, Katowic, Krakowa, Łodzi, Poznania, Wrocławia i Szczecina. Projekty oceniało jury w składzie: Zbigniew Rogalski - artysta wizualny, Michał Kaczyński - współzałożyciel Galerii Raster w Warszawie oraz Michał Wójcik i Anna Paczkowska reprezentujący spółkę Bytom.
W sumie zgłoszono kilkaset prac. Spośród nich nagrodzono osiem wzorów, z których następnie stworzono artystyczną kolekcję t-shirtów. Projekt przedstawiający nazwę miasta Bytom przygotowała Katarzyna Jerzyk. Autorka nałożyła różne kształty w kilku kolorach, co w efekcie utworzyło napis. W konkursie wyróżniono też serię projektów Łukasza Dukowicza wykorzystujących nowoczesną typografię.
Teraz marka rozbudowała swoją kolekcję koszulek z napisem Bytom. W sprzedaży pojawiły się trzy nowe wzory z kolorowym liternictwem. Jeden z nich stworzono w ramach limitowanej kolekcji powstałej z okazji setnej rocznicy założenia szkoły Bauhausu, która wywarła ogromny wpływ na architekturę dwudziestolecia międzywojennego.
Koszulki Bytomia są dostępne w cenach od 29,90 zł do 99 zl w sklepie internetowym marki.