Nie bierz byle czego
Najgorsze, co może być to postawienie na pierwszą lepszą nazwę, która po prostu była pod ręką i akurat była wolna. Musisz wiedzieć, że domena ma być chociażby w minimalnym stopniu jakoś powiązana z charakterem prowadzonego przez Ciebie serwisu oraz typem produktów, jakie za jego pośrednictwem prezentujesz. Kolejna kwestia to pozytywna historia domeny. Popatrz na linki do niej kierujące, a także warto, abyś zgłębił jej losy – dowiedz się, co wcześniej znajdowało się pod adresem www, który Cię zainteresował. Jeżeli nie masz pomysłu na to, w jaki sposób nazwać swój świeżo tworzony portal, koniecznie skorzystaj z wirtualnych wyszukiwarek wolnych domen, jakie są zupełnie bezpłatne na oficjalnych stronach firmowych znanych marek proponujących w swym pakiecie usług między innymi rejestrację domen. Przykładem jednej z takich firm jest chociażby Hekko. Ponadto, wybierając sprawdzonego usługodawcę, bez problemu zyskasz wsparcie ze strony niezawodnego i doświadczonego personelu, które świadczy profesjonalną pomoc techniczną na każdym etapie – od doboru właściwej domeny, aż do momentu jej rejestracji.
Wiele możliwości
Pojęcie domena internetowa to na dziś dzień niesamowicie szeroki termin, ponieważ wyróżnia się rozległy podział dostępnych form nazewnictwa. Generalnie, warto wspomnieć o grupie tak zwanych domen najwyższego poziomu, czyli TLDs – top level domains. W obrębie tej kategorii domenowej dodatkowo wydziela się też podział na trzy kluczowe odłamy – domeny krajowe, generyczne oraz sponsorowane. Pierwsze z wyżej wspomnianych mają charakterystyczne zakończenia o zabarwieniu regionalnym, a więc przykładowo pl, de, ru. Drugie odznaczają się powszechnie znanymi końcówkami eu, com, net, czy org, a trzecie to zakończenia takie jak przykładowo aero, czy gov. Kolejna wielka grupa domenowa to natomiast domeny drugiego poziomu, czyli SLDs, a więc second level domains, jakie mają zakończenia typu net.pl, com.pl itd. W naszym kraju, za domenę poziomu najwyższego uznaje się adresy zakończone na pl. W obrębie krajowych nazewnictw w Polsce należy wyszczególnić domeny funkcjonalne oraz regionalne. Jedne odwołują się do branży, a drugie uwzględniają nazwy miejscowości.
Materiały partnera