W wyniku przebudowy torowiska na ul. Katowickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej już dawno przerwano tramwajowy szlak z Bytomia do Katowic. Teraz podobna sytuacja czeka nas na linii biegnącej przez Łagiewniki. Od dłuższego czasu TŚ modernizują swoją infrastrukturę w świętochłowickich Piaśnikach, lecz dzięki zastosowaniu systemu mijankowego roboty odbywały się dotąd przy utrzymanym ruchu. Spółka poinformowała jednak, że inwestycja doszła do ostatniego etapu, w którym dalsze kursowanie tramwajów nie będzie możliwe.
W związku z tym ruch tramwajów wzdłuż ulicy Bytomskiej w Świętochłowicach zostanie zawieszony. Przerwa ma potrwać 3 tygodnie. - W tym czasie wykonawca ma zrealizować prace torowe na odcinku od tymczasowej mijanki przed przystankiem Piaśniki Skrzyżowanie do połączenia torowego z odcinkiem zmodernizowanym w ramach poprzedniego projektu inwestycyjnego na skrzyżowaniu ul. Bytomskiej z ul. Chorzowską oraz zlikwidować mijankę w rejonie skrzyżowania z ul. Krasickiego; ma w tym czasie również przebudować perony na przystankach Piaśniki Skrzyżowanie i Piaśniki Osiedle Skałka oraz przebudować sieć trakcyjną, mocując ją na nowych słupach - wylicza Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. Po przeprowadzeniu tych prac kursowanie tramwajów ma wrócić do normy.
W okresie od 6 do 27 maja zostaną wprowadzone następujące zmiany w rozkładach jazdy:
- tramwaje linii nr 7 będą kursować w relacji: Katowice Zawodzie zajezdnia – Chorzów Rynek,
- kursowanie linii nr: 17, 40 i 46 zostanie zawieszone,
- uruchomiona zostanie tymczasowa linia nr 47, kursując na trasie: Ruda Śląska Chebzie pętla – Łagiewniki Targowisko – Bytom pl. Sikorskiego – Bytom Szkoła Medyczna,
- zmienią się rozkłady jazdy dla linii nr: 9, 11 i 19,
- ZTM uruchomi autobusową komunikację zastępczą, oznaczoną jako T-7, kursującą w relacji: Chorzów Batory zajezdnia – Bytom Łagiewniki Targowisko, z częstotliwością co 15 minut. Przystanek Łagiewniki Targowisko obsługiwany będzie w tymczasowej lokalizacji na ul. św. Piotra.
Według planów inwestora od 28 maja tramwaje mają znów kursować w pełnym zakresie po obu nowych torach, a pasażerowie będą mogli korzystać nowych peronów przystankowych. Od tego momentu wykonawca ma prowadzić już tylko prace wykończeniowe i porządkowe oraz zdemontować stare słupy trakcyjne, co natomiast nie będzie mieć wpływu na ruch tramwajów.