45 startupów w 2,5 roku

Inkubator przedsiębiorczości działa przy bytomskim Rynku już ponad dwa i pół roku. W tym okresie rozpoczęło tu działalność blisko pół setki startupów. Dzięki niemu początkujący przedsiębiorcy mogli wypróbować w praktyce swój pomysł na biznes bez ponoszenia kosztów np. składek ZUS.

Oddział Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości w Bytomiu ruszył jesienią 2014 roku. Ulokowano go w zabytkowej kamienicy tuż przy samym Rynku. Przekraczając jego próg można się bardzo zaskoczyć. Wnętrza zaprojektowano w nowoczesnym stylu, wzorując się na biurach znanych firm technologicznych takich jak Google, czy Facebook. Są tu przeszklone pokoje do spotkań z klientami, niewielki openspace z boksami, salka konferencyjna z telewizorem do prowadzenia prezentacji oraz chillout room, w którym można odpocząć od pracy relaksując się na wielkich, kolorowych pufach.

Wbrew nazwie z Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości może skorzystać każdy, nie tylko społeczność akademicka. Bytomski oddział w chwili otwarcia był pierwszym działającym poza uczelnią wyższą. Swoje startupy mogą w nim zakładać zarówno młodzi, jak i starsi, z wyższym wykształceniem i bez, z doświadczeniem biznesowym, jak i bez niego. Wystarczy tylko podpisać umowę z fundacją i można rozpocząć działalność.

Dotąd swoje firmy w AIP w Bytomiu założyło 45 osób. Część z nich po przetestowaniu swoich pomysłów biznesowych opuściło inkubator i rozpoczęło działalność na własną rękę. Zwykle co trzecia osoba otwiera firmę w ciągu dwóch miesięcy od wyjścia z AIP. Obecnie w bytomskim inkubatorze działa 12 startupów zajmujących się np. szyciem eleganckich sukienek dla dzieci, doradztwem w noszeniu chust ClauWi, czy produkcją biżuterii z makramy.

Od kilku lat działalność w AIP prowadzi m.in. Anna Bulwicka, laureatka konkursu "Projekt Biznes". Jej startup, B. Loves Plates specjalizuje się w sprzedaży przyborów do ozdabiania paznokci za pomocą specjalnych płytek, które znacznie przyśpieszają tę czynność. Swoje produkty wysyła do klientów z 55 państw rozsianych po całym świecie. Od czerwca dzięki konkursowi Agory Bytom może bardziej zawalczyć o rynek lokalny, gdyż w tutejszej galerii handlowej otworzyła swój pierwszy punkt sprzedaży stacjonarnej.

Koszt prowadzenia startupa w AIP to 300 zł miesięcznie, lecz przedsiębiorca nie musi się martwić o opłacanie składek ZUS, czy obsługę księgową lub prawną. Dodatkowo może korzystać z przestrzeni do pracy i spotkań z klientami we wszystkich inkubatorach na terenie całego kraju, uczestniczyć w szkoleniach oraz otrzymać wsparcie doradców biznesowych i mentorów. Obecnie trwa promocja, dzięki której otwierając startup w AIP pierwszy miesiąc działalności jest za darmo. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.miesiaczafree.inkubatory.pl.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon