Cykl krótkoterminowych ekspozycji rozpoczyna oferta lokalnych przedsiębiorców. Pierwszym najemcą jest przedsiębiorstwo społeczne DOBROCZYŃ! Od 8 kwietnia do 27 maja mieszkańcy Bytomia i okolic mogą w nim kupić wykonane ręcznie produkty, m.in. ozdoby, biżuterię, sztukę i kosmetyki.
Z raportu „Moda na polskość” przygotowanego na potrzeby projektu Konsument 2016 przez Ipsos wynika, że Polacy wybierają najczęściej produkty spożywcze od rodzimych producentów, ale również szukają ubrań, butów i naturalnych kosmetyków wyprodukowanych w Polsce. Atrium Plejada, wspierając lokalnych przedsiębiorców, otworzyło lokal o powierzchni 55 mkw. przeznaczony dla śląskich firm zaczynających swoją przygodę z handlem. Pierwszym najemcą jest przedsiębiorstwo społeczne DOBROCZYŃ!, które w ramach swojej działalności zaprasza do współpracy osoby wykluczone społecznie. Odwiedzający centrum będą mogli kupić produkty, które pochodzą wyłącznie od Przedsiębiorstw Społecznych, m.in. ozdoby, rękodzieło, sztuka, kosmetyki, żywność pakowana o dłuższym terminie przydatności oraz bony na usługi świadczone przez przedsiębiorstwa. Pomysłodawcą i operatorem społecznego start-upu DOBROCZYŃ! jest FAJNA Spółdzielnia Socjalna, która w swojej działalności skupia się na przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu, edukacji oraz zarządzaniu różnorodnością.
- DOBROCZYŃ! to innowacyjny projekt, który ma na celu integrację lokalnych i drobnych przedsiębiorstw zajmujących się rękodziełem z rynkiem dużych centrów handlowych, a przy okazji promocję produktów przedsiębiorczości społecznej w miejscu zwykłych zakupów. Sieć wygeneruje dodatkowe miejsca pracy dla osób wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem. Projekt ma również na celu budowanie świadomości odpowiedzialnych zakupów. Mamy nadzieję, że nasz projekt będzie bodźcem dla działań wielu Przedsiębiorstw Społecznych, przyczyniając się do ich gospodarczego wzmocnienia. W ramach projektu nawiązaliśmy współpracę z Atrium Plejada jako centrum zakorzenionym w świadomości lokalnej społeczności i miejsca ich codziennych zakupów - mówi Bob Kamiński, prezes zarządu FAJNA Spółdzielnia Socjalna, Oddział w Zabrzu.
Innowacyjnością jest nie tylko działalność najemcy, ale również format lokalu zaaranżowany na potrzeby młodych lokalnych przedsiębiorców – to pierwszy pop-up store w Atrium Plejada. Ta nietypowa formuła sprzedaży jest doskonałym narzędziem dla firm, szczególnie dla początkującego i drobnego biznesu. Krótkoterminowy najem, przeważnie do trzech miesięcy, to idealna okazja dla przedsiębiorstw, które chcą przetestować swój pomysł na biznes i nawiązać bliskie relacje z klientem. Kreatywne koncepty handlowe są bardzo ciepło przyjmowane przez klientów, którzy coraz częściej poszukują niszowych i unikatowych produktów, podkreślających ich indywidualizm.
- Formuła pop-up storów jest częścią przyjętej strategii przez Grupę Atrium, która aktywnie uczestniczy w poszukiwaniu atrakcyjnych rozwiązań sprzedażowych dla najemców, tworząc inspirujące środowisko zakupowe dla swoich klientów. Pierwszy pop-up store w Atrium Plejada wynajęliśmy przedsiębiorstwu społecznemu DOBROCZYŃ!, w którym lokalni przedsiębiorcy rozpoczynający przygodę z handlem będą mogli zaprezentować i sprzedawać swoje produkty i usługi oraz zapoznać się ze specyfiką funkcjonowania w ramach centrum handlowego. Jest to dla nich szansa na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z szerszą grupą klientów, poznania ich opinii i oczekiwań, a przede wszystkim budowanie świadomości marki. Obecność lokalnych marek i ich limitowanej oferty w Atrium Plejada umożliwi odwiedzającym nasze centrum zakup unikalnych i jakościowych produktów, które cieszą się dobrą opinią - mówi Joanna Plata, dyrektor Atrium Plejada.
Lokal z ofertą lokalnych przedsiębiorców znajduje się pomiędzy lokalami Perfect Clean i T-Mobile. Lokal pop-up store czynny jest codziennie w godzinach otwarcia centrum. Więcej informacji na temat wydarzenia można znaleźć na stronie www.atrium-plejada.pl.