Kolejarze dalej modernizują dworzec

Od kilku lat bytomski dworzec kolejowy jest sukcesywnie odnawiany. Powoli, krok po kroczku nasza stacja zmienia się na lepsze.

Byt platforma schodowa bytom

Przez wiele lat gmach dworca przynosił wstyd Bytomiowi. Hol po zdjęciu paneli ściennych na prośbę Straży Pożarnej był odrażający, a w tunelu pod peronami można było kręcić horrory. Mieszkańcy mieli dość takiego stanu i w 2013 roku zorganizowali akcję "Pucuj Glancuj Dworzec Bytom", podczas której wspólnie umyli wnętrza stacji. To zmotywowało Polskie Koleje Państwowe do przeprowadzenia długo wyczekiwanego remontu.

djembed

W kolejnych latach gruntownie odnowiono hol i przejście podziemne, przeprowadzono estetyzację pierwszego peronu, z którego odjeżdża najwięcej pociągów oraz wyremontowano toalety. W ostatnim czasie Polskie Linie Kolejowe rozebrały dawne windy towarowe na peronach, a Koleje Śląskie zamontowały automat biletowy. Całość jest całodobowo dozorowana przez stróżów.

Teraz PLK zdecydowały się dostosować dworzec do potrzeb osób niepełnosprawnych. W tunelu zostały zamontowane cztery platformy przyschodowe, za pomocą których podróżni o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły zjechać z holu do przejścia podziemnego, a stamtąd na pierwszy, trzeci lub czwarty peron. Wykonawca zdążył już zamontować wszystkie platformy i prowadzone są jeszcze ostatnie prace wykończeniowe. Urządzenia mają zostać oddane do użytku 30 listopada.

Równoległy tunel pod dworcem, który dzierżawi od PLK gmina Bytom, na przełomie sierpnia i września został również poddany estetyzacji. Miejski Zarząd Dróg i Mostów zlecił odmalowanie całego przejścia od placu Wolskiego do Zamłynia oraz uzupełnienie uszkodzonego oświetlenia. Rocznie na utrzymanie tego tunelu miasto przeznacza ok. 65 tysięcy złotych.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon