Przez wiele lat gmach dworca przynosił wstyd Bytomiowi. Hol po zdjęciu paneli ściennych na prośbę Straży Pożarnej był odrażający, a w tunelu pod peronami można było kręcić horrory. Mieszkańcy mieli dość takiego stanu i w 2013 roku zorganizowali akcję "Pucuj Glancuj Dworzec Bytom", podczas której wspólnie umyli wnętrza stacji. To zmotywowało Polskie Koleje Państwowe do przeprowadzenia długo wyczekiwanego remontu.
W kolejnych latach gruntownie odnowiono hol i przejście podziemne, przeprowadzono estetyzację pierwszego peronu, z którego odjeżdża najwięcej pociągów oraz wyremontowano toalety. W ostatnim czasie Polskie Linie Kolejowe rozebrały dawne windy towarowe na peronach, a Koleje Śląskie zamontowały automat biletowy. Całość jest całodobowo dozorowana przez stróżów.
Teraz PLK zdecydowały się dostosować dworzec do potrzeb osób niepełnosprawnych. W tunelu zostały zamontowane cztery platformy przyschodowe, za pomocą których podróżni o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły zjechać z holu do przejścia podziemnego, a stamtąd na pierwszy, trzeci lub czwarty peron. Wykonawca zdążył już zamontować wszystkie platformy i prowadzone są jeszcze ostatnie prace wykończeniowe. Urządzenia mają zostać oddane do użytku 30 listopada.
Równoległy tunel pod dworcem, który dzierżawi od PLK gmina Bytom, na przełomie sierpnia i września został również poddany estetyzacji. Miejski Zarząd Dróg i Mostów zlecił odmalowanie całego przejścia od placu Wolskiego do Zamłynia oraz uzupełnienie uszkodzonego oświetlenia. Rocznie na utrzymanie tego tunelu miasto przeznacza ok. 65 tysięcy złotych.