School of New Media to szkoła marketingu internetowego, która ruszyła w 2014 roku w Warszawie, a od lutego rozpoczęła działalność również w Katowicach. Jej prelegentami są doświadczeni praktycy z branży nowych mediów. Wśród nich znaleźli się m.in. Dr Jan Zając – badacz i psycholog, współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmy badawczej specjalizującej się w social mediach i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania, ponadto dr Anna Miotk - Dyrektorka ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu, a także Jakub Jasiński - praktyk eCommerce, zarządzający obecnie sklepem internetowym w międzynarodowej korporacji. Gościem specjalnym sobotniej inauguracji w Międzynarodowym Centrum Kongresowym był Euan Seple, który wdrażał BBC do świata social media w erze, gdy ten świat dopiero raczkował. Oprócz tego pracował dla takich organizacji jak ONZ, BP, Bank Światowy oraz NATO.
We współpracy z zespołami Sotrendera i Realdeala szkoła przygotowała pierwszy raport o aktywności social media w województwie śląskim. Opracowanie zawiera szereg zestawień dotyczących tutejszych miast, sieci zainteresowań, śląskojęzycznych fanpage'ów itp. Jego twórcy w kategorii "Miasta" wysoko sklasyfikowali stronę Bytomski.pl na Facebooku. Nasz serwis znalazł się na siódmym miejscu wśród największych stron. Świetny wynik uzyskaliśmy w zestawieniu najbardziej angażujących stron, gdzie zajęliśmy 4. miejsce. Jeszcze lepiej wypadliśmy w rankingu Interactivity Index, czyli zbiorczego wskaźnika wszystkich aktywności w obrębie fanpage'a w ciągu miesiąca, oraz Relative Interactivity uwzględniającego również ilość fanów - w tej dziedzinie stanęliśmy na podium, ustępując jedynie oficjalnemu profilowi Katowic i fanpage'owi Bielsko.info.
Raport sporządzony przez School of New Media pokazuje jak ważnym medium jest Bytomski.pl, nawet w skali całego regionu. To rezultat 9-letniej pracy nad rozwojem serwisu i konsekwentnego budowania jego pozycji. Nasz portal obecnie jest jednym z podstawowych i najbardziej opiniotwórczych źródeł informacji na temat Bytomia, czego dowodem jest bardzo duża liczba odwiedzin, która w minionym roku wyniosła niemal 1 mln wizyt. Z naszego serwisu chętnie korzystają zarówno mieszkańcy, jak i dziennikarze regionalnych i ogólnopolskich mediów, którym Bytomski.pl często dostarcza niezbędnych wiadomości. Z okazji zbliżającego się jubileuszu 10-lecia Bytomski.pl przygotowujemy pewne zmiany, które uczynią nasz serwis jeszcze lepszym, bardziej interaktywnym i nowocześniejszym. Zostańcie z nami! :)
fot. School of New Media