W ramach drugiego etapu modernizacji infrastruktury tramwajowej w miastach GOP spółka Tramwaje Śląskie zakupiła 12 nowych, dwukierunkowych wagonów. Zgodnie z niedawno przyjętym zwyczajem nadano im nazwę związaną z Górnym Śląskiem. Tym razem padło na Skarbka - postać znaną z regionalnych legend o strażniku tutejszych kopalń.
Pojazdy wyprodukowała firma Modertrans z Poznania, która już wcześniej na zlecenie TŚ modernizowała stare tramwaje 105Na. "Skarbki" składają się z trzech członów, spośród których środkowy jest niskopodłogowy. Dwa skrajne człony posiadają osobne kabiny motorniczego, dzięki czemu tramwaj może jeżdzić w obu kierunkach. W środku zmieści się 198 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. Koszt ich zakupu wyniósł 47,4 mln zł - połowę pokryła unijna dotacja.
Dwa pierwsze "Skarbki" zostały w sobotę oddelegowane do obsługi ruchu pasażerskiego. Będą codziennie obsługiwać linię numer 5 w relacji Bytom pl. Sikorskiego - Zabrze Zaborze pętla.
fot. Tramwaje Śląskie S.A.