Takich zmian na dworcu jakie zaszły w tym roku nie było od lat. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców, którzy m.in. wypucowali zaniedbany hol, udało się przekonać kolejarzy do zapowiadanego od dawna remontu. Wpierw Polskie Koleje Państwowe zamierzały jedynie zmodernizować sam hol, ale za chwilę przyłączyły się Polskie Linie Kolejowe, które postanowiły przy okazji wyremontować również przejście podziemne. W czerwcu można było już cieszyć oczy odnowionymi przestrzeniami, natomiast w październiku ogłoszono przetargi na kolejne prace: instalację monitoringu i elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz remont wiat peronowych.
W tym tygodniu wyłączono z użytkowania pierwszy peron naszego dworca. Ekipa budowlana przystąpiła do piaskowania stalowej konstrukcji zadaszenia w celu zdjęcia starych warstw farby. Kiedy podpory będą już oczyszczone, to zostaną na nowo zakonserwowane, a spoczywające na nich pokrycie z blachy trapezowej zostanie pomalowane z obu stron. Robotnicy wymienią również rynny i rury spustowe wiaty oraz hali nad sąsiednimi peronami. W ramach zamówienia zostaną także odrestaurowane podesty znajdujące się na wschodniej i zachodniej stronie hali peronowej pod nazwą stacji.
Remont zadaszenia peronów nie powala rozmachem, ale pokazuje, że kolejarze nie spoczęli na laurach po modernizacji holu i tunelu. W granicach swoich możliwości kontynuują odnawianie głównej stacji naszego miasta, co daje nadzieje, że za jakiś czas zostanie ona kompletnie wyremontowana.