Pomysł odbudowy połączenia obejmował przedłużenie kursu linii nr 6 o trasę do Miechowic. Władze Tramwajów Śląskich uznały go wówczas za realny. Dziś niestety sytuacja wygląda już nieco inaczej. Powodem jest oczywiście brak wystarczających środków na pokrycie kosztów inwestycji. Odbudowa torów na trasie do dzielnicy Miechowice pochłonęłaby około 80 mln złotych i najprawdopodobniej nie zostanie uwzględniona w projekcie infrastrukturalnym Tramwajów Śląskich na lata 2014-20.
Adam Grzesik z Urzędu Miejskiego w Bytomiu, poinformował Onet.pl, że Zarząd Województwa nie zgodził się na zwiększenie wartości projektu o koszty wynikające z połączenia pętli przy Politechnice Śląskiej z Miechowicami. Projekt był wcześniej złożony w Urzędzie Marszałkowskim bez uwzględnionej trasy do Miechowic, a o jego aktualizację Urząd Miejski w Bytomiu poprosił nieco później. Rzecznik Tramwajów Śląskich, Andrzej Zowada, zapewnia jednak, że spółka walczy o odbudowę trasy na dwa sposoby.
Tramwaje Śląskie złożyły także projekt, dotyczący połączenia z Miechowicami, przez ratusz w Katowicach. Rzecznik spółki twierdzi, że Katowice, jako lider śląskiego subregionu stara się o środki unijne i może pomóc w zdobyciu potrzebnych pieniędzy na odbudowę połączenia.
Według nieoficjalnych informacji decyzja odnośnie połączenia tramwajowego do Miechowic ma zapaść w okolicach lipca i sierpnia. Obecnie jednak na rozpatrzenie w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju oczekują dwa projekty, w tym jeden nieuwzględniający naszej linii.