W pierwszej edycji akcji wzięło udział blisko ponad 700 spośród 908 miast w Polsce, a ich mieszkańcy wysłali łącznie ponad 7 milionów wirtualnych przytuleń. Pierwszym Najmilszym Miastem został Bytom. W finale, oprócz Bytomia, znalazł się Ostrów Wielkopolski i Rawa Mazowiecka.
Nagrody i dobra zabawa
Nagrodą w ubiegłorocznym konkursie była kampania promocyjna w całym kraju o wartości 500 tysięcy złotych. Z tej puli zostały stworzone radiowe i telewizyjne spoty reklamujące Bytom. Pojawiły się one m.in. w: TVN, TVN Player, RMF FM i RMF Maxxx. Oprócz tego w Gazecie Wyborczej oraz magazynach Forbes i Viva!, a także lokalnych tytułach znalazły się reklamy prasowe. Kampania nie ominęła internetu - promocja Bytomia była przeprowadzana w dwóch najpopularniejszych portalach: Onet.pl i Gazeta.pl.
W tym roku akcja „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” ma aż 5 etapów. Pierwsza faza rozpoczęła się 25 kwietnia, a zakończy 25 maja, kiedy zostaną wyłonione trzy miasta, które przejdą do finału akcji. To one, w następnych tygodniach, będą się starały zdobyć tytuł Najmilszego Miasta w Polsce.
Dla mieszkańców każdej z tych miejscowości zostaną zorganizowane wyjątkowe imprezy plenerowe, z udziałem największych gwiazd polskiej estrady. Najważniejsze wydarzenia będą relacjonowane w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych. Wielki finał na żywo zobaczą miliony Polaków w telewizji TVN. Najmilsze miasto w Polsce poznamy 6 lipca podczas wielkiego finału. Nagrodą dla zwycięzcy jest promocja dla miasta i jego mieszańców o wartości pół miliona złotych.
– Pierwszej edycji akcji „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” towarzyszyły niezwykłe emocje. Co chwila zaskakiwani byliśmy pozytywnymi inicjatywami uczestników zaangażowanych we wspieranie swoich miast. Przekonaliśmy się, że w każdym zakątku Polski możemy spotkać ludzi, którzy spontanicznie i bezinteresownie potrafią dzielić się z innymi tym, co mają najlepszego: życzliwością i dobrymi uczuciami – powiedziała Beata Kucejko-Pełka, Brand Manager marki Milka, organizator akcji. - Również w tym roku chcemy poznać miasto, w którym takich pozytywnych emocji jest najwięcej. Zapraszamy do zabawy wszystkich, którzy chcą pokazać, że to właśnie mieszkańcy ich miejscowości potrafią stworzyć taką niezwykłą atmosferę!
Jak „przytulać”?
Akcja jest skierowana do wszystkich mieszkańców Bytomia, którzy mogą głosować na swoje miasto na stronie www.fioletowastrona.pl (dostępnej również w wersji mobilnej), poprzez aplikację na Facebooku (www.facebook.com/MilkaPolska) lub za pomocą aplikacji mobilnej. Głosy w akcji Milki mają formę wirtualnych przytuleń. Im więcej przytuleń wysłanych przez mieszkańców, tym większe są szanse, że to Bytom ponownie wygra całą zabawę.