Nagroda „Złotej Maski” przyznawana jest od 1968 r. Złotymi Maskami artystów teatru nagradzały regionalne media oraz wojewodowie czterech województw - katowickiego, bielskiego, częstochowskiego i opolskiego, a od 1999 roku opiekę nad nagrodą przejęło Województwo Śląskie.
Nagroda Teatralna „Złota Maska" przyznawana jest za szczególne osiągnięcia artystyczne w zakresie sztuki teatralnej. W tegorocznej, 46 edycji przedstawienia oceniano w dziewięciu kategoriach: przedstawienie roku, przedstawienie roku dla dzieci, aktorstwo (za rolę kobiecą i męską) w teatrach dramatycznych, aktorstwo za rolę w teatrach lalkowych, aktorstwo za rolę wokalno-aktorską, reżyseria, scenografia, nagroda specjalna.
I to właśnie w kategorii „Rola wokalno-aktorska” „Złotą Maskę” otrzymała solistka Opery Śląskiej w Bytomiu - Anna Noworzyn. Nagrodę otrzymała za kreację partii Elizy Doolitle w musicalu Fredericka Loewego MY FAIR LADY!
Na stronach opery o Pani Ani możemy przeczytać:
Absolwentka Wydziału Wokalno-Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Alicji Słowakiewicz ( dyplom z wyróżnieniem ) oraz Wydziału Filologii Polskiej Uniwersytetu Śląskiego. Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki (2004).
Zdobywczyni wielu nagród i wyróżnień na krajowych oraz międzynarodowych konkursach wokalnych: I wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie im. L. Różyckiego w Gliwicach (1999), II nagroda oraz nagroda specjalna na Międzyuczelnianym Konkursie Słowiańskiej Muzyki Wokalnej w Katowicach (2001), II nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. H. Halskiej we Wrocławiu (2003), III nagroda oraz nagroda specjalna prof. Heleny Łazarskiej na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. M. Trnavskiego w Trnavie (2004), III nagroda oraz wyróżnienie przyznane przez Zespół Orkiestry Opery Krakowskiej na Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. A. Sari w Nowym Sączu (2005), nagroda specjalna na Międzyuczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej im. E. Kossowskiego w Warszawie (2005), I nagroda w kategorii operowej oraz I nagroda w kategorii oratoryjno-pieśniarskiej, a także Dyplom Grand Prix na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju (2006), II nagroda ex aequo pierwszej nie przyznano ) oraz sześć nagród pozaregulaminowych na Konkursie Wokalnym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2006).
Jej talent muzyczny został zauważony oraz wyróżniony przez wielkich artystów i pedagogów ( prof. Helena Łazarska, prof. Ingrid Kremling-Domański, prof. Jerzy Artysz, prof. Ryszard Karczykowski, prof. Ralf Doring) pod kierunkiem, których doskonaliła swoje umiejętności w ramach licznych kursów wokalnych w Polsce i za granicą.
Brała udział w światowej prapremierze musicalu „Canterville Ghost“ J. T. Williamsa w Teatrze Rozrywki w Chorzowie ( 2000 ), a także w prawykonaniu mszy „Domus Dei“ W. Stępnia z Orkiestrą Muzyki Nowej – dyr. Szymon Bywalec ( 2003). W 2005 wystąpiła z Akademicką Orkiestrą Symfoniczną pod batutą dyr. Gabriela Chmury w Koncercie Nadzwyczajnym z okazji Jubileuszu 75-lecia Akademii Muzycznej im. K.Szymanowskiego.
Jako studentka kreowała postać Pierwszej Damy w studenckim spektaklu „Czarodziejski flet“ W. A. Mozarta, a już jako solistka Opery Śląskiej zadebiutowała partią Safii w operetce „Baron cygański“ J. Straussa.