W styczniu informowaliśmy, że Tramwaje Śląskie z oszczędności na wielkim przedsięwzięciu modernizacji infrastruktury chcą m.in. sfinansować przebudowę torowisk na ulicach Piekarskiej i Katowickiej. Już wiemy, że w przypadku tej drugiej nie ma mowy o zwykłym remoncie...
Obecnie na Katowickiej jest zwężenie, gdzie tramwaje przejeżdżają jednym torem od ul. Głębokiej do ul. Rostka. Na tym odcinku torowisko biegnie wydzielonym pasem, po którym nie mogą poruszać się inne pojazdy. Choć ulica ma przeszło 15 metrów szerokości, to samochody ledwo się na niej mijają, natomiast tramwaje muszą czekać na przejazd, bo muszą wpierw przepuścić składy jadące z naprzeciwka.
Tramwaje Śląskie mają pomysł na rozwiązanie tego problemu. Spółka ogłosiła przetarg na wykonanie projektu modernizacji, z którego dowiedzieliśmy się, że zamiast osobnego, wydzielonego torowiska planowana jest budowa dwóch torów na środku jezdni. W ten sposób zostaną uzyskane 3 metry szerokości, co pozwoli poszerzyć pasy ruchu do 3,25 m oraz wyznaczyć więcej miejsc parkingowych po obu stronach jezdni.
Planowana przebudowa pozwoli odetchnąć zabytkowym kamienicom i ich mieszkańcom, gdyż torowisko ma zostać wykonane w technologii zapewniającej maksymalne wytłumienie wibracji, drgań i hałasu. Skończy się pękanie ścian w mieszkaniach, ponieważ trakcja zamiast do elewacji zostanie przymocowana do nowych słupów oświetleniowych.