Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu


W lutym ruszyła przebudowa ulicy Katowickiej. Robotnicy rozkopali odcinek pomiędzy pl. Sikorskiego a ul. Rostka. Ta część inwestycji miała zakończyć się w marcu. Natomiast na ulicy wciąż są wykopy, ale nic się w nich nie dzieje, a żadna instytucja sie do nich nie przyznaje.

W listopadzie Tramwaje Śląskie i gmina Bytom podpisały umowę z konsorcjum firm NDI BALZOLA na kompleksową przebudowę ulicy Katowickiej. W ramach tego przedsięwzięcia zostanie wymieniona sieć kanalizacyjno-wodociągowa, powstanie podwójne torowisko na środku jezdni, droga i chodniki zyskają nową nawierzchnię, a wzdłuż nich powstanie ścieżka rowerowa. Ponadto zostaną ustawione nowe latarnie i słupy trakcyjne.

Prace rozpoczęły się wraz z początkiem lutego. Wówczas Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne zabrało się za wymianę części urządzeń podziemnych na odcinku od pl. Sikorskiego do skrzyżowania z ul. Rostka. W związku z tym Miejski Zarząd Dróg i Mostów wprowadził tymczasową organizację ruchu umożliwiającą wyłącznie ruch jednokierunkowy. Według zapowiedzi na stronie Urzędu Miasta ta część przedsięwzięcia miała potrwać do 23 marca...

Po dwóch miesiącach ulica wciąż jest rozkopana, dalej obowiązuje ruch w jednym kierunku, a na placu budowy trudno dopatrzeć się robotników. Mieszkańcy każdego dnia obserwują ten stan rzeczy i zastanawiają się, dlaczego nic tam się nie dzieje. Na naszą redakcyjną skrzynkę dostaliśmy masę pytań w tej sprawie i postanowiliśmy się dowiedzieć o co chodzi.

- Informujemy, że prace związane z wymianą wodociągu na odcinku od Placu Sikorskiego w kierunku ul Rostka zostały już zakończone. Kontynuacja prac na przedmiotowym odcinku (związane z budową torowiska i odtworzeniem nawierzchni) leży w gestii Tramwajów Śląskich i MZDiM Bytom. W związku z powyższym przedmiotowe pytanie proszę kierować do ww. instytucji - napisała w odpowiedzi na nasze pytanie Oliwia Komor z BPK.

Zwróciliśmy się więc do Urzedu Miejskiego w Bytomiu, któremu podlega MZDiM. Otrzymaliśmy taką odpowiedź od Dawida Wowra, rzecznika magistratu: Obecnie na odcinku od ul. dr. Rostka do pl. Sikorskiego Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp z o.o. wymieniło część urządzeń podziemnych. Są to prace przygotowawcze do całkowitej przebudowy ul. Katowickiej związanej z budową drugiego toru tramwajowego, której generalnym inwestorem jest spółka Tramwaje Śląskie S.A.

Tramwaje Śląskie udzieliły nam najbardziej precyzyjnej odpowiedzi, ale i ona pozostawia wiele niewiadomych. - Remont obejmie nie tylko torowisko, ale również jezdnię, chodniki, oświetlenie i infrastrukturę wodno-kanalizacyjną. I właśnie te ostatnie z wymienionych prac, realizowane na zlecenie BPK, są tymi, które wykonywane są w pierwszej kolejności - napisał nam Andrzej Zowada, rzecznik TŚ. - Jeśli chodzi o zakres tramwajowy, to wykonawca uzgadnia z MZDiM projekt tymczasowej organizacji ruchu, a bez tego nie może realizować prac. Z kolei w zakresie drogowym tej inwestycji, realizowanym zgodnie z umową wykonawcy z miastem Bytom, nie znam szczegółów i tu proszę kontaktować się z bytomskim magistratem - wyjaśnił rzecznik.

W ten sposób kółko się zamknęło. BPK odsyła do gminy i TŚ, gmina odsyła do Tramwajów, a Tramwaje odsyłają do BPK i gminy. Nikt nic nie wie, a inwestycja stoi w miejscu. Wiadomo natomiast, że konsorcjum NDI BALZOLA ma 10 miesięcy na realizację zadania od dnia podpisania umowy, co oznacza, że musi zdążyć ze wszystkim do końca września tego roku. - Spółka Tramwaje Śląskie S.A. oczekuje od wykonawcy realizacji prac w terminie zapisanym w umowie, przy deklarowanym możliwie najkrótszym wstrzymaniu ruchu tramwajowego od pl. Sikorskiego w kierunku wschodnim - twardo podkreślił rzecznik TŚ.

Discuss this article in the forums (19 replies).

olowpb Avatar
olowpb odpowiedział w temacie: #180060 2018/07/29 17:03
Katowicka, stan na 28 lipca 2018 r.
- odcinek Matejki - Głęboka: photos.app.goo.gl/hYoEdvgjZSF3kyV1A
- odcinek Korfantego - Zamenhofa: photos.app.goo.gl/1P5pVwkTCbksyM1r8
- odcinek Korfantego - Zamenhofa: photos.app.goo.gl/kXqrfpDfWoT5zHeu5
- odcinek Zamenhofa - Korfantego: photos.app.goo.gl/ectZ3DUS5zoWVtk46
- odcinek Rostka - pl. Sikorskiego: photos.app.goo.gl/2qxh3eHXVLHkKmXz7
- odcinek pl. Sikorskiego - Rostka: photos.app.goo.gl/m9yaGdbYKojBVuib7
- odcinek pl. Sikorskiego - Rostka: photos.app.goo.gl/XCpUDfRTkDoyeptB7
olowpb Avatar
olowpb odpowiedział w temacie: #179912 2018/07/20 09:15

Snake napisał: Chciałbym nawiązać do artykułu z bytomski.pl/miasto/23217-tramwaje-nie-dojada-do-katowic
Rozpieprzyli (delikatnie mówiąc) Katowicką, ciężki sprzęt pojawia się na niej od święta, gówno robią, a termin do września (tego roku).
Ale to samo konsorcjum już rozpoczęło remont torowiska na Arki Bożka, gdzie termin jest do września przyszłego roku!
Jakim cudem ktoś podpisuje z nimi umowę na kolejne roboty skoro nie mają ludzi i sprzętu żeby skończyć to co już zaczęli?

Snake takim cudem, że w papierach wszystko się zgadza. Firma spełniła wymogi, dostarczyła odpowiednią dokumentację która to wykazuje, dała najniższą cenę więc formalnie wszystko gra.
A to że ma np. iluś podwykonawców albo nabrała tyle robót że się nie wyrabia ze wszystkim to tzw. życie.
Zamówienia publiczne to temat rzeka.
google bot Avatar
google bot odpowiedział w temacie: #179902 2018/07/19 21:03
Na Katowickiej czekają na wiertnice żeby zrobić dziury pod słupy ponieważ sieć trakcyjna będzie zdejmowania z domów i osadzana na tych słupach. Ten odcinek który ostatnio wykopali (Zamenhofa Korfantego) mają skończyć w październiku.
71hanysek Avatar
71hanysek odpowiedział w temacie: #179878 2018/07/18 17:45
Ul.Katowicka stoi bo żle się kojarzy kibolom Polonii.Wszak nie od dziś wiadomo że kibole Polonii mają zatargi z kibolami Gks-u KATOWICE.Dlatego codziennie przychodzą i gonią robotników remontujących ulicę w nazwie związaną z ich antagonistami...I jeszcze biorą za to pieniądze od górniczej kliki.
Sir Zorro Avatar
Sir Zorro odpowiedział w temacie: #179874 2018/07/18 15:25
I niebawem okaże się, że tramwajowa komunikacja z Katowicami umrze tzw. "śmiercią naturalną."
Nie wiem jak z wydobyciem w rejonie torów linii tramwajiowej na odcinku Bytom - Chorzów, ale wiadomo, że w stronę Miechowic linia sponsorowi V-ligowca wyraźnie przeszkadzała.

Czy ktoś jeszcze ma wątpliwości, że odpowiednie osoby i korporacje ucieszą się że w demokratyczny sposób i małym nakładem udało im się z Bytomia stworzyć nieskomunikowany z metropolią obszar w sam raz predestynowany do roli odizolowanego śmietnika do którego można zwozić co popadnie i pod którym można ryć na zawał bez żadnych konsekwencji.