Miasto buduje drogi dla marketu


Najczęściej inwestorzy stawiający duże obiekty handlowe na własny koszt przebudowują układy komunikacyjne w otoczeniu ich inwestycji. W Bytomiu jest inaczej. Tu to gmina buduje drogi, na których najbardziej korzystają firmy budujące markety.

Kiedy powstawało Centrum Handlowe Agora, inwestor przebudował ulice i torowiska tramwajowe dookoła swojego obiektu. Tak też jest w przypadku trwającej budowy galerii Libero w Katowicach, gdzie spółka Echo Investment przeznaczyła duże środki na przebudowę Drogi Krajowej 81. Inwestorzy są w stanie wyłożyć pieniądze na modernizację infrastruktury należącej do samorządów lub Skarbu Państwa, bo wiedzą, że ułatwienie dojazdu do budowanych przez nich marketów będzie wiązało się z większymi zyskami z ich działalności.

Od kilku lat w Bytomiu jest odwrotnie. Gdy w Szombierkach powstał Kaufland i przyległy do niego park handlowy, to miasto na własną rękę przesunęło skrzyżowanie na ul. Zabrzańskiej, aby wyjazd z terenu centrum handlowego wypadał wprost na ulicę Wyzwolenia. By to zrobić, konieczna była też przebudowa fragmentu torowiska. Całość kosztowała budżet miasta blisko 800 tys. zł.

Obecnie Miejski Zarząd Dróg i Mostów realizuje inwestycję na Karbiu. Robotnicy budują tam przedłużenie ulicy Karlika do skrzyżowania ul. Konstytucji z ul. Braci Śniadeckich. W połowie listopada rozszerzono zamówienie o wykonanie zjazdu z ul. Wrocławskiej na tereny dawnego Linodrutu, w efekcie czego wszystkie prace będą kosztować Bytom 3,1 mln zł. Prace mają zakończyć się w ciągu 5 miesięcy.

Właśnie tam prywatny inwestor planuje budowę parku handlowego, gdzie największym operatorem spożywczym będzie POLOmarket. Łączna powierzchnia obiektów wyniesie ok. 2,5 tys. m2. Projekt jest już planowany od dawna. W okresie kampanii wyborczej w 2014 r. na skrzyżowaniu ul. Konstytucji z ul. Miechowicką wisiał baner informujący o rozpoczęciu inwestycji w 2015 r., ale wówczas nic z tego nie wyszło.

Na przebudowie układu komunikacyjnego wokół dawnego Linodrutu najbardziej skorzysta inwestor. Miasto więc robi mu wspaniały prezent, choć marketów w Bytomiu nie brakuje. Tymczasem w poniedziałek na wniosek prezydenta Rada Miejska głosowała nad wykreśleniem z Wieloletniej Prognozy Finansowej szeregu inwestycji drogowych, o które od lat zabiegali mieszkańcy wielu dzielnic, ponieważ zdaniem władz miasta gmina nie ma na to pieniędzy. Opozycja jednak nie poparła wniosku prezydenta i m.in. projekt połączenia ul. Orzegowskiej z ul. Konstytucji pozostał w WPF.

Discuss this article in the forums (13 replies).

Paweł P Avatar
Paweł P odpowiedział w temacie: #176036 2017/12/20 08:25

majeranek napisał:

ruda napisał: Bytom- kiedyś miasto węgla i stali dziś miasto marketów, lombardow I z tanim alkoholem lokali ;)
Każdy mieszkaniec Bytomia ma mieć po wyjściu przed sień w zasięgu wzroku min:
2 markety
1 sklep 24/h
1 lombard
Oczywiście wielu mieszkańców Bytomia do dziś nie potrafi się otrząsnąć bo stracie jakże istotnych centr kulturowo-rozrywkowych jakim były mini kasyna ;)

List w Życiu Bytomskim o inwestycji na skrzyżowaniu Konstytucji i Wrocławskiej: "(...) miała tam również powstać stacja paliw, a ona też by się tam przydała". To istotnie jakiś bytomski sposób rozumowania: powyżej CircleK, poniżej BP, dwa kroki stamtąd eMila. No cóż - zaraz ktoś odpowie, że wszystko powinno być blisko, w końcu nie każdy ma samochód, żeby dojechać do stacji paliw...

Może w obliczu zamkniętych w niedziele sklepów przydałoby się coś z alkoholem dostępnym 24/7? Innego racjonalnego wytłumaczenia nie znajduję.
majeranek Avatar
majeranek odpowiedział w temacie: #176032 2017/12/19 22:46

ruda napisał: Bytom- kiedyś miasto węgla i stali dziś miasto marketów, lombardow I z tanim alkoholem lokali ;)
Każdy mieszkaniec Bytomia ma mieć po wyjściu przed sień w zasięgu wzroku min:
2 markety
1 sklep 24/h
1 lombard
Oczywiście wielu mieszkańców Bytomia do dziś nie potrafi się otrząsnąć bo stracie jakże istotnych centr kulturowo-rozrywkowych jakim były mini kasyna ;)

List w Życiu Bytomskim o inwestycji na skrzyżowaniu Konstytucji i Wrocławskiej: "(...) miała tam również powstać stacja paliw, a ona też by się tam przydała". To istotnie jakiś bytomski sposób rozumowania: powyżej CircleK, poniżej BP, dwa kroki stamtąd eMila. No cóż - zaraz ktoś odpowie, że wszystko powinno być blisko, w końcu nie każdy ma samochód, żeby dojechać do stacji paliw...
Danuta Misiałewicz Avatar
Danuta Misiałewicz odpowiedział w temacie: #176024 2017/12/19 22:20
To pytanie nurtuje mnie już od jakiegoś czasu ale bez echa i tak pozostanie zobaczycie.
andrzej4478 Avatar
andrzej4478 odpowiedział w temacie: #175765 2017/12/10 16:47
Miasto realizuje inwestycję na Karbiu.przedłużenie ulicy Karlika do skrzyżowania ul. Konstytucji z ul. Braci Śniadeckich.


ruda Avatar
ruda odpowiedział w temacie: #175719 2017/12/08 12:39
Bytom- kiedyś miasto węgla i stali dziś miasto marketów, lombardow I z tanim alkoholem lokali ;)
Każdy mieszkaniec Bytomia ma mieć po wyjściu przed sień w zasięgu wzroku min:
2 markety
1 sklep 24/h
1 lombard
Oczywiście wielu mieszkańców Bytomia do dziś nie potrafi się otrząsnąć bo stracie jakże istotnych centr kulturowo-rozrywkowych jakim były mini kasyna ;)