Bytomski.pl liderem w kwietniu!


Nasz serwis cieszył się ogromnym zainteresowaniem w ubiegłym miesiącu. Jak wskazuje firma SimilarWeb, w kwietniu Bytomski.pl nie miał konkurencji!

Jesienią tego roku nasz serwis będzie obchodzić 10-lecie swojego istnienia. W tym czasie wyrośliśmy z małego forum dyskusyjnego w jedno z czołowych mediów lokalnych w Bytomiu, a na swoim podwórku - w Internecie - dziś trudno nam dorównać. Nasze grono odbiorców przewyższa już liczbę czytelników bytomskich gazet, co dowodzi, że globalna sieć nawet w lokalnym wydaniu staje się potęgą.

SimilarWeb jest międzynarodową firmą zajmującą się gromadzeniem danych dotyczących ruchu w Internecie. Każdego tygodnia przetwarza terabajty informacji zbieranych z ponad miliarda źródeł dziennie. Dzięki temu tworzona jest platforma dostarczająca wiarygodnych danych na temat popularności serwisów internetowych.

Jak wskazują informacje SimilarWeb w kwietniu Bytomski.pl odnotował największą liczbę wizyt spośród wszystkich tutejszych serwisów informacyjnych. W ubiegłym miesiącu odwiedzono nas ponad 150 tysięcy razy! W tym samym okresie konkurencyjny portal Bytom.NaszeMiasto.pl zanotował 82,5 tys. wizyt, strona Urzędu Miejskiego 80 tys., a witryna tygodnika Życie Bytomskie zaledwie 14 tysięcy. Ponadto statystyki wskazują, że nasz serwis miał najwięcej bezpośrednich wizyt, podczas gdy ruch na konkurencyjnych witrynach pochodził głównie z wyszukiwarek.

kwiecien similarweb

Dane SimilarWeb pokazują, że Bytomski.pl ma dużą grupę stałych czytelników. Bytomianie regularnie odwiedzają nasz serwis, bo wiedzą, że każdego dnia znajdą tu interesujące ich wiadomości o aktualnej sytuacji w mieście, a także poznają ciekawe opinie na naszym forum dyskusyjnym. Jesteśmy dumni z tego, że Bytomski.pl cieszy się tak ogromnym zaufaniem i jest tak chętnie odwiedzany przez mieszkańców.

Przy okazji pragniemy się pochwalić innym sukcesem. Na początku zeszłego tygodnia liczba fanów na naszym Facebooku przekroczyła okrągłe 10 tysięcy! To dla nas znakomity prezent na zbliżające się 10-lecie Bytomski.pl. Kto jeszcze nie obserwuje naszego serwisu na Facebooku, to gorąco zachęcamy do polubienia, bo coraz mniej brakuje nam do sumy 11 tysięcy fanów ;).

fot. freedesignfile - CC BY 3.0

Log in to comment

MephiR Avatar
MephiR odpowiedział w temacie: #167962 2016/08/10 16:43
Gdyby wynik Bytomskiego opierał się na ruchu generowanym przez roboty spamerskie, to dane o lokalizacji IP użytkowników wskazywałyby głównie na różne dziwne kraje. Tymczasem zgodnie z Google Analytics 92,29% ruchu pochodzi z Polski (w tym 71,03% z województwa śląskiego). To ewidentnie dowodzi, że ruch na Bytomski.pl jest autentyczny.

EDIT: Dzięki za przypomnienie o "Aktywności" - jest to zupełnie niepotrzebne, dlatego ten dodatek został wyłączony. Spamu już tam nie będzie.
angel Avatar
angel odpowiedział w temacie: #167959 2016/08/10 14:37
MephiR

Chyba już wiadomo skąd te statystyki wejść:

bytomski.pl/aktywnosc/ przez forum codziennie przewija się syf, spam, kiła i mogiła, siedlisko reklam, ref linków jednym słowem burdel na kółkach. Ilość zarejestrowanych użytkowników to kolejna napompowana liczba.
Panie MephiR totalna amatorszczyzna i wciskanie ciemnoty tymi liczbami.
MephiR Avatar
MephiR odpowiedział w temacie: #167655 2016/07/24 21:54
30 minut to maksymalny czas braku aktywności użytkownika. Dzięki temu wielokrotne wizyty użytkownika wykonane w tym czasie zostaną zliczone tylko jako jedna sesja, a więc zapewnia to wiarygodność statystyk. Nie mam pojęcia czego tu można nie rozumieć.

Odrzucenia to wartość dotycząca wejścia tylko na jedną podstronę, co jest charakterystyczne np. dla ruchu z Facebooka, którego użytkownicy klikają w link do artykułu, przeczytają go, ale nie wchodzą głębiej na serwis. Nazwa tej wartości jest niefortunna, bo faktycznie są to takie same wizyty, jak każde inne. Niestety nie wiadomo ile w tych "odrzuceniach" jest naprawdę zbłąkanych internautów, którzy przez przypadek trafili na serwis, a ile jest czytelników ze wspomnianego Facebooka.
Korzystając z Similarweb można sobie sprawdzić jaki współczynnik odrzuceń ma serwis UM lub Życia Bytomskiego - Bytomski.pl niewiele od nich się różni pod tym względem. Taki jest już dzisiejszy Internet, bo takie narzędzia jak FB czy wyszukiwarka Google zapewniają precyzyjny dostęp do treści i wielu internautów nie rozpoczyna od wejścia na stronę główną serwisu, by przejść dalej, tylko trafia bezpośrednio na podstronę z zawartością, która go interesuje, po czym ją opuszcza. Dla mnie to normalna kolej rzeczy, co pokazuje, że globalna sieć rozwija się w kierunku contentu i to najlepsze treści będą w najbliższych latach decydować o tym, które serwisy będą cieszyć się największą popularnością.
sic Avatar
sic odpowiedział w temacie: #167653 2016/07/23 18:09
średni czas trwania sesji: 1min 46sec przy nie całych 2 stronach na użytkownika czyli przysłowiowe wejde zobacze i zamkne. w tym prawie 70% odrzuceń. Nie czepiam sie tylko ten artykuł chwalący lidera bytomskiego troche też ładnie opisuje charakter innych artykułów.

Trzeba też wyjaśnić co oznacza termin "wizyta". Google Analytics od jakiegoś czasu zastąpił go słowem "Sesja". Jak można więc się domyślić jedna wizyta=jedna sesja o długości bodaj 30 minut.


magiczne jest to 30minut :)
MephiR Avatar
MephiR odpowiedział w temacie: #167647 2016/07/23 09:59

sic napisał:

MephiR napisał: Jednak, jeśli przeczyta jeden tekst i wyjdzie, to po pół godziny wygaśnie.


ciekawa teoria, ciekawe też jak google analytics se z tym radzi ze jest w stanie określić kiedy ktoś zamyka strone to rejestruje - magia... włącz statystyki online i odrazu widać kto wchodzi na witryne a kto ją zamyka. Wklejcie wykres z google analytics ze statystyką odrzuceń bo jestesm ciekaw :) czy takimi wykresami sie nie dzielicie?


Co w tym magicznego? Przebywając na serwisie nie siedzisz ciągle na jednej podstronie, ale zwykle przełączasz się pomiędzy kilkoma stronami: wchodzisz na główną, z głównej przechodzisz na artykuł, później postanawiasz sprawdzić forum, następnie otwierasz jeden z tematów itd. Dzięki temu Analytics jest w stanie określić Twój czas przebywania na witrynie i takie właśnie zachowanie jest definiowane jako jedna sesja. To żadna magia.

Wykresy z Google Analitics to żadna tajemnica. Poniżej statystyki za czerwiec: